Dit is mijn theorie: Volgens mij kan de samsung watch 3 in combinatie met een telenet esim (onenumber) enkel bellen via 4g (volte). Indien je een smartphone hebt die niet compatibel is met telenet volte zal je dus ook geen volte geactiveerd hebben op je telenet simkaart profiel. En dus kan je als gevolg daarvan ook niet de esim van je watch 3 lte activeren. Ik heb een samsung s20+ en een watch 3 lte, en had dus volte actief op mijn toestel. Ik kon dus zonder enig probleem mijn watch 3 activeren. In eerste instantie dacht ik dat alles probleemloos werkte. Na een tijdje begon ik echter door te hebben dat er soms oproepen niet doorkwamen als ik enkel met mijn watch op stap was. Toeval dacht ik, maar na een tijdje had ik door wat er aan de hand was. Vanaf het volte symbool op de watch verdween, omdat ik bv te weinig 4g bereik had op de watch, of hij teruggevallen.was op 3g kon ik niet meer bellen of gebeld worden via.dz watch! Ik kreeg bij testen ook de melding dat bellen via 3g niet toegestaan was, zoals sommigen van jullie al ondervonden. Daar ligt dus het probleem. De esim van telenet kan enkel over volte (bellen via 4g) telefoneren. Voor mij is dat een groot probleem, omdat ik nooit echt kan vertrouwen dat al mijn oproepen zullen doorkomen (ik heb regelmatig wachtdienst, ga veel joggen zonder gsm enz...) Ik heb uiteindelijk via het werk een proximus esim aangeschaft, die moet je activeren via een qr code te scannen in de wearable app (er is een truuk om die scan optie te forceren) en voila, ik kan nu wel bellen indien ik toevallig.zonder volte val in gebieden met weinig bereik. Het enige wat je.wel mist dan is een naadloze overgang van gebeld worden op je gsm en smartwatch tegelijkertijd. Je hebt immers een ander smartwatch nummer. Ik heb via tasker een automatische doorschakeling.geprogrammeerd naar mijn smartwatch nummer indien de bluetooth verbinding wordt onderbroken. Werkt quasi evengoed en veel betrouwbaarder dan die telenet onenumber. Dus de conclusie is, het klopt dat je smartphone volte op telenet actief moet hebben, je smartwatch krijgt immers hetzelfde profiel en heeft volte nodig om te bellen. Je zou wel kunnen proberen om via telenet te vragen om volte te activeren je profiel, zelfs indien je smartphone zogezegd niet compatibel is.
... Meer weergeven