Beantwoorden
ArthurDV
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Sinds enkele dagen werkt mijn eSIM op mijn Apple Watch Ultra niet meer.

Ik heb reeds meermaals de eSIM verwijderd van mijn Apple Watch, gedeactiveerd en Mijn Telenet en alles opnieuw geactiveerd.

In de instellingen van mijn Apple Watch op mijn iPhone zie ik Telenet staan onder de netwerken die niet in gebruik zijn en krijg deze niet geactiveerd.

Dit is heel vervelend aangezien ik speciaal een simkaartje bij Telenet heb aangevraagd om de eSIM op smartwatch te kunnen gebruiken.

 

395 reacties
PhilipP
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Dag van de Chocolade Star Wars Day A born reader! Twee handen vol!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Bedankt voor de info. Naar mijn gevoel echte weinig zeggend over het onderwerp inhoudelijk. Als Telenet dit forum a priori niet volgt en niet reageert op massale klachten die terugkomen, kunnen ze beter hun tijd steken in het oplossen van de problemen … nu is het een lege doos om het plebs te paaien …

mce
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

https://www.ombudsman.be/nl/ombudsmannen/ombudsman-voor-telecommunicatie 

Ik denk dat het niet slecht zou zijn dat iedereen een klacht indient op bovenstaande link. Hoe meer personen dit doen, hoe meer aandacht er zal aan gegeven worden.

Je kan de klacht hier wel posten, maar komt dit dan wel bij de juiste persoon terecht ? De ombudsman ( Luc Tuerlinckx) geeft wel degelijk antwoord ivm de behandeling.

 

Charlez
Experienced Weetjesweter
Berichten: 32
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! On a roll...

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Antwoord is altijd het zelfde, dat ze er mee bezig zijn en binnenkort een patch gaan installeren. Over compensatie wordt in alle talen gezwegen.

Ex-Netweter
 

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

ik heb 15 dagen geleden ook klacht neergelegd bij ombudsman, en ik heb gisteren bericht gekregen van hem , dit staat erin          dat er half november een patch word uitgebracht voor de Apple Watch  ik hou u verder op de hoogte , dit kreeg ik gisteren 

Glenner05
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Verander-je-wachtwoord-dag Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Even een kleine update over mijn probleem: ik heb vandaag voor de tweede keer naar de helpdesk gebeld, omdat ik nog steeds geen deactivatie knop zie voor mijn onenumber.  Ik had nu het geluk iemand aan de lijn te hebben die mij naar de juiste personen kon doorverbinden.  Uiteindelijk heeft iemand van de backoffice mijn onenumber kunnen deactiveren. En dan ben ik er nadien toch in geslaagd om de onenumber op mijn nieuwe watch te kunnen activeren.  Voorlopig is die esim stabiel en werkende.  

Dit lost natuurlijk nog steeds het probleem niet op dat ik dit niet zelf kan doen; nog steeds geen mogelijkheid om zelf via mijntelenet de onenumber te deactiveren.  ER zijn trouwens nog problemen; zo kan ik via de optie 'thuisnetwerk' niet meer aan mijn portforwardings en andere geavanceerde router instellingen.  Krijg steeds errors.  Er is nog wel wat werk aan de winkel daar bij telenet!  Maar voorlopig al tevreden dat de esim al terug werkt....

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)


@PhilipP  schreef:

Bedankt voor de info. Naar mijn gevoel echte weinig zeggend over het onderwerp inhoudelijk. Als Telenet dit forum a priori niet volgt en niet reageert op massale klachten die terugkomen, kunnen ze beter hun tijd steken in het oplossen van de problemen … nu is het een lege doos om het plebs te paaien …


@PhilipP je mag er zeker van zijn dat we hier elke dag meelezen. Het probleem met eSIM op Apple Watches staat op onze lijst om mee op te volgen voor jullie. We vragen intern regelmatig naar updates en bekijken regelmatig de status. Zodra we weet hebben over een oplossing, zullen we het hier delen.

We hebben nu onze collega's nogmaals gecontacteerd om te horen wat er op 15/11 gepland staan, aangezien sommige hier communicaties met deze datum hebben ontvangen.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

PhilipP
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Dag van de Chocolade Star Wars Day A born reader! Twee handen vol!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Meelezen is misschien het geval. De afwezigheid van reacties en feedback geeft echter een heel andere indruk. Het feit dat op de website nog altijd doodleuk wordt geadverteerd met eeen functionaliteit die nu al maanden niet werkt, geeft mij als klant het tegenoverges Signaal van wat U schrijft. Werk aan de winkel kwa communicatie… zoveel is duidelijk

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

@PhilipP 

De @Moderator probeert hier zo veel mogelijk info te delen en dus ook te communiceren. Het is hier in principe geen klantendienst dus we mogen nog blij zijn dat we communicatie kunnen krijgen en dat er dingen worden nagevraagd achterliggend. Het is geen verplichting op dit forum aangezien hier klanten elkaar helpen. Voor dit soort technische problemen is de klantendienst. En die dienen dan eigenlijk een case te maken en dit te vermelden aan de juiste achterliggende diensten. En dan is het wachten op een oplossing.

Nu doen onze moderators zo veel als mogelijk maar zij dienen ook informatie te krijgen van de achterliggende diensten. Als er geen informatie komt kunnen ze ook niet communiceren met ons.

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Volg de officiële klachtenprocedure en eis via die weg compensatie van je abonnementsgeld volgens artikel 5.2 van de algemene voorwaarden.

Voor de rest heb jij als individuele klant geen enkele invloed op de commerciële strategie van Telenet (Liberty Global).

Of toch, als je niet tevreden bent, dan stap je over naar een andere operator en dan krijgt Telenet geen geld meer van jou.

Financieel verlies is het enige dat Telenet zal aanzetten om haar beleid in het voordeel van de consument te wijzigen.

PhilipP
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Dag van de Chocolade Star Wars Day A born reader! Twee handen vol!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Allemaal goed en wel. Waar echter Telenet en de moderator hier aan voorbij lijken te gaan is 1. Op dit forum zit een relatief klein deel van de klanten, de rest van de klanten leest dit niet en 2. Op de website wordt nog altijd gedaan alsof er niets aan de hand is. Als dat niet duidelijk is, is de nood aan communicatie door Telenet nog groter dan ik dacht …

Ex-Netweter
 

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)


@PhilipP  schreef:

Op de website wordt nog altijd gedaan alsof er niets aan de hand is.


Stout hé, de mensen zo bedotten. (Nogmaals, jij gaat deze commerciële strategie niet veranderen met een forumpost. Integendeel, jouw maandelijkse betaling voor een dienst die niet functioneert, steunt dit beleid.)

PhilipP
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Dag van de Chocolade Star Wars Day A born reader! Twee handen vol!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

De manier waarop jij steevast naast de door mij aangereikte argumenten leest en de kar van Telenet trekt door het hele probleem te minimaliseren, laat mij vermoeden dat je geen forum-gebruiker bent maar door Telenet betaald wordt of voor Telenet werkt om hier die rol te spelen. Wees daar dan ook eerlijk over.

ten eerste: ik betaal voor een abonnement war dit aspect (de OneNumber) deel van uitmaakt. Telenet gebruikt die functionaliteit als verkoopsargument maar biedt de mogelijkheid NIET om dat aspect UIT het abonnement te halen en zo iets minder te betalen.

ten tweede: de simpele oplossing voor het probleem is om duidelijk te communiceren op de website, zoals ERNSTIGE online verkopers plegen te doen. Een eenvoudige mededeling in de artikels over OneNumber in de stijl van “voorlopig nog niet beschikbaar” of “in ontwikkeling zou al veel frustratie vermijden.

ten derde: dit heeft met commerciële strategie niets te maken, dit is een flagrant voorbeeld van bedrieglijke reclame, en in strijd met de wetgeving op de rechten van de consument.

jouw minimalisatie van het probleem, en een reactie à la “stout he” is maar voor een ding goed, en dat is goed bedoelende klanten en consumenten van dit forum wegjagen.

ik weet in elk geval nu wel hoeveel vertrouwen ik nog ga leggen in gelijk wat jij hier verkondigt …

Ex-Netweter
 

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)


@PhilipP  schreef:

ten eerste: ik betaal voor een abonnement war dit aspect (de OneNumber) deel van uitmaakt. Telenet gebruikt die functionaliteit als verkoopsargument maar biedt de mogelijkheid NIET om dat aspect UIT het abonnement te halen en zo iets minder te betalen.


Klopt, maar jij hebt wel de mogelijkheid om terugbetaling van je volledige abonnementsgeld te eisen wanneer deze functionaliteit ontbreekt. Heb je dat al gedaan via een officiële klacht?


@PhilipP  schreef:

ten tweede: de simpele oplossing voor het probleem is om duidelijk te communiceren op de website, zoals ERNSTIGE online verkopers plegen te doen. Een eenvoudige mededeling in de artikels over OneNumber in de stijl van “voorlopig nog niet beschikbaar” of “in ontwikkeling zou al veel frustratie vermijden.

Zo'n mededeling schaadt de verkoop en Telenet streeft naar winstmaximalisatie. Absolute kinderlijke eerlijkheid past niet binnen de commerciële strategie.

@PhilipP  schreef:

ten derde: dit heeft met commerciële strategie niets te maken, dit is een flagrant voorbeeld van bedrieglijke reclame, en in strijd met de wetgeving op de rechten van de consument.


Heb je al klacht ingediend bij de FOD Economie, afdeling economische inspectie. Of roep je maar wat?


@PhilipP  schreef:

jouw minimalisatie van het probleem, en een reactie à la “stout he” is maar voor een ding goed, en dat is goed bedoelende klanten en consumenten van dit forum wegjagen.


Telenet is geen liefdadigheidsinstelling, het is een gewiekst bedrijf dat streeft naar winstmaximalisatie.

Aan jou om te beslissen hoe je hiermee omgaat, maar de CEO beslist wat Telenet doet. Niet de teleurgestelde of ontevreden klant.

FlameZ
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Verander-je-wachtwoord-dag Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Voor mij werkt het weer en lag er uit sinds midden juli! Hopelijk nu iets stabieler implementatie. 

Josketramesant
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
Verander-je-wachtwoord-dag Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Dat is straf, kunnen ze dat bij iedereen doen?