24757
netweters
|
152443
antwoorden
|
20707
vragen
|
Sinds enkele dagen werkt mijn eSIM op mijn Apple Watch Ultra niet meer.
Ik heb reeds meermaals de eSIM verwijderd van mijn Apple Watch, gedeactiveerd en Mijn Telenet en alles opnieuw geactiveerd.
In de instellingen van mijn Apple Watch op mijn iPhone zie ik Telenet staan onder de netwerken die niet in gebruik zijn en krijg deze niet geactiveerd.
Dit is heel vervelend aangezien ik speciaal een simkaartje bij Telenet heb aangevraagd om de eSIM op smartwatch te kunnen gebruiken.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Nog wat extra info: heb 4 Apple Watches elke gekoppeld aan eigen sim in eigen iPhone. Dit in een klik5 abonnement. Vandaag check ik per ongeluk nog eens mijn eigen Watch ultra en zie dat mobiel netwerk actief staat… bij 1 andere Watch was dit ook zo. Bij de andere 2 nog eens eSIM deactiveren/activeren via de Apple Watch app en daar was het dan ook gefixt. Vraag me enkel af hoe lang het gaat blijven duren…
Vandaag D-day, patch wordt door telenet uitgerold.
Vanmorgen werkte het nog voor geen meter.
Daarnet in de watch-app onder mobiel netwerk enkele vermeldingen van abo's.
De bovenste (waar "verlopen" onder stond) verwijderd en zo het lijstje afgegaan en ze 1 voor 1 traag verwijderd tot op het moment dat er 1 toch functioneerde.
Dus voorlopig werkende op apple watch ultra en apple watch 8.
De knop/link in "mijn telenet" om esim te de-activeren is in rook opgegaan (reeds een tijdje en hier op het forum al vermeld maar vandaag zie ik hem nog niet terug, dus staat waarschijnlijk los van de patch).
One-number vermelding bij opties (dus volgens stappen-protocol van telenet zelf) is ook onvindbaar maar blijkbaar nu overbodig om esim weer aan de praat te krijgen.
Ik heb wel voorlopig mijn automatische updates efkes uitgezet van apple want ik had al prijs eind juni 2023 dat de esim niet meer functioneerde omdat ik altijd snel de updates installeer. In het vervolg zal ik de laatste zijn met de updates en manueel het moment beslissen.
mobiel abonnement staat terug actief op mijn watch maar als ik probeer te telefoneren (buiten wifi en iphone bereik) krijg ik enkel "gesprek mislukt"
Als er iemand van telenet meeleest - wat kan ik doen?
dankbijvoorbaat
Hey @Josketramesant! Je kan hiervoor best contact opnemen via Messenger of WhatsApp, dan kunnen ze dit achterliggend voor je nakijken.
Dank voor de tip. Open tot 22 h staat er op de website maar ik krijg een chatbot aan de lijn. Die is snel uitgepraat.
Ik word hier zó moe van. Proximus komt volgend jaar ook met watch esim en fiber is in aantocht in onze wijk. Telenet is voor ons gezin met hun pakketten altijd net iets goedkoper geweest en vooral - hun coaxnetwerk is superieur aan de telefoonkabels van belgacom. Met fiber tot aan de modem draait dat om en na het wegvallen van de promotieprijs loopt ons one up abo tegen de tweehonderd euro. Voor dat budget vind ik bij proximus wel een pakket dat past - als bij hun de watch esim wél werkt...
Euh, Belgacom bestaat al bijna 10 jaar niet meer...
Als je het coaxnetwerk superieur noemt, dan kijk je wellicht alleen naar de downloadsnelheid en knijp je een oogje toe voor de lage upload, de piekuren, traffic shaping en de regelmatige storingen op zo'n gedeeld medium.
Over de klantenservice en prijs op het coaxnetwerk zal ik maar zwijgen.
De telefoonkabels steken al meer dan tien jaar in de grond, haha
Vandaag D-day, patch wordt door telenet uitgerold ??? Waar staat dit ergens ?
Werkt nog steeds niet !
@Moderator Is er ooit bevestiging gekomen dat er effectief een patch ging uitgerold worden op 15/11?
Bij sommigen blijkt het opgelost, bij anderen niet.
in de whatsapp chat weten ze van niets :
"Jammer om te horen dat je deze hinder nog ervaart! Kan je me even laten weten met welk nummer dit is en welke melding je precies krijgt te zien op jouw toestellen als je deze stapjes doorloopt: https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/mobiel-en-vast/simkaart-en-toestellen/alles-ov...? Hou ons zeker op de hoogte! "
Spuugzat
Dat lijkt me duidelijk een bot en niet een persoon waar je mee chat. En die bot zal wellicht alleen kunnen antwoorden op basis van wat er over dat onderwerp op de websites van Telenet staat ... en die websites vermelden NIETS (voor zover ik kan zien) over het hele probleem ... ondanks dat dit probleem nu al MAANDEN bekend is en hier in dit forum wordt aangekaart.
Heeft U zelf al eens geprobeerd om via een van die wegen een betekenisvol antwoord te krijgen? Bij het call-center van de Business Klantendienst zeggen ze dat er nog altijd een probleem is, en dat we zullen verwittigd worden wanneer het is opgelost. En op de suggestie om dan tenminste op de website te melden dat er een algemeen probleem is, zodat mensen niet nodeloos proberen om het aan de praat te krijgen, wordt twijfelend geantwoord "we zullen het doorgeven" ... niet dus ...
Hebben jullie nog steeds niet door dat Telenet iedereen aan het lijntje houdt en dat dit een bewuste strategie is om te zorgen dat iedereen z'n abonnement blijft betalen.
Als je niet tevreden bent, neem je een andere provider. Telenet is een bedrijf met miljoenen klanten en dus immuun voor dit nutteloos geklaag.
It's all about the money.
@Ex-Netweter Geef dan eens een voorbeeld van een alternatief?