Beantwoorden
ArthurDV
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Sinds enkele dagen werkt mijn eSIM op mijn Apple Watch Ultra niet meer.

Ik heb reeds meermaals de eSIM verwijderd van mijn Apple Watch, gedeactiveerd en Mijn Telenet en alles opnieuw geactiveerd.

In de instellingen van mijn Apple Watch op mijn iPhone zie ik Telenet staan onder de netwerken die niet in gebruik zijn en krijg deze niet geactiveerd.

Dit is heel vervelend aangezien ik speciaal een simkaartje bij Telenet heb aangevraagd om de eSIM op smartwatch te kunnen gebruiken.

 

395 reacties
Jewels
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Jij bent af! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Heb ook toevallig eergisteren klacht ingediend bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie.

Ook ontvankelijk en gegrond verklaard.

Hopen dat er nu wat dingen beginnen te bewegen!

Joevangi
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Verander-je-wachtwoord-dag Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Net nieuwe Apple Watch 9 gekocht met esim ter upgrade van Watch 7 met esim. Slaag er niet in om esim Watch 7 de deactiveren na alle  stappen zorgvuldig te hebben uitgevoerd.

Eerst mobiel netwerk in Watch app op iPhone verwijderd, dan proberen te deactiveren op Mijn Telenet "esim deactiveren" met beheerdersaccount . Dan verschijnt "oeps er ging iets mis, probeer later opnieuw of bel klantendienst .

Weet nu niet of de esim op mijn Watch 7 is losgekoppeld (voor verkoop)???

Op Mijn Telenet blijft esim "Actief" staan

Koppelen esim nieuwe Watch 9 lukt dus natuurlijk ook niet in de Watch app op mijn iPhone

Alle watches en iPhone (14 pro max) op nieuwste besturingssysteem 10.0.1 en 17.0.1

Telenet winkel stuurt mij naar Front office technische dienst, die legt mij het stappenplan uit (dat ik al geprobeerd heb) en een link met uitleg (die ik al gelezen had) en stuurt mij terug naar de winkel (of Apple zelf). Pfff

Nog iemand die zich hierin herkent. Ligt het misschien aan de nieuwe OS van zowel Watch als iPhone, of model gebonden (Watch 9) ?

Alle hulp welkom. (Na reeds vele posts hierover gelezen te hebben op deze site)

 

Ex-Netweter
 

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Dit betreft een softwareprobleem bij Telenet:

https://www.netweters.be/t5/Surfen-bellen-sms-en/eSim-op-Apple-Watch-werkt-niet/m-p/175588

 

Het enige wat je nog kan doen is hiervoor een klacht indienen bij de Ombudsdienst voor telecommunicatie zodat je eerlijke informatie over de status van dit probleem kan verkrijgen: https://www.ombudsmantelecom.be/nl/een-klacht-indienen/klacht-voor-bemidddeling/

Want ik heb de indruk dat de Telenet-klantendienst je van het kastje naar de muur stuurt.

Jari_Opsomer
Experienced Meerweter
Berichten: 92
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Zie hier en hier ook de andere topics.

Los het op!!! Hoe is het legaal om al maanden dit als dienst aan te bieden als het al maanden niet werkt?!
We betalen ervoor, het zin in ons abonnement. De 'communicatie' van Telenet is ronduit belachelijk.

Joevangi
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Verander-je-wachtwoord-dag Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Dit kan misschien voor iemand nuttig zijn.

Wanneer ik mijn Watch 7 loskoppel van de iphone, en daarbij de optie mobiele telenetverbinding verwijderen kies en nadien herkoppel en terugzet van een bewaarde reservekopie werkt de esim terug als voordien. In de Watch app de mobiele telenet verbinding terug verwijderen resulteert wederom in een niet meer te herstellen mobiele verbinding. Enkel terugzetten van de bewaarde reservekopie hersteld direct de verbinding zonder dat ik iets moet activeren.
Maar daarmee kan ik nog altijd niet mijn nieuwe Watch 9 in gebruik nemen!

Moeilijk om allemaal zo exact mogelijk te verwoorden

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Waar heb je je Telenet one number kunnen ontkoppelen in ‘Mijn Telenet’? In de vernieuwde ‘Mijn Telenet’ vind ik die nergens. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Joevangi
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Verander-je-wachtwoord-dag Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Dit staat onder Mijn Telenet, het juiste gsm nummer kiezen en dan vindt je links enkele tabs waaronder “Mobiel” in deze tab vindt je “simkaarten beheren”

Helemaal onderaan zie je “esim (des)activeren”

Bovenaan zie de status van de esim

Moet je wel melden dat het (de)activeren momenteel niet werkt.

Ik ben er enkel in geslaagd om mijn esim (Apple Watch) weer werkende te krijgen  na herkoppelen van mijn Watch met een bestaande reservekopie van mijn Watch.

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Vreemd 🤔

Hoewel Telenet One Number hier perfect werkt. Zie ik nergens meer een vermelding hiervan in mijn vernieuwde ‘Mijn Telenet’, ook niet op de plek welke @Joevangi beschrijft om deze te ontkoppelen. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Glenner05
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Verander-je-wachtwoord-dag Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Benieuwd of iemand dezelfde symptomen heeft....

Ik gebruik al enkele maanden een esim van telenet op mijn apple watch ultra.  Ik ben me bewust van de esim activatie problemen die sommigen hier ondervinden met hun apple watches, maar gelukkig heb ik hier nooit een probleem mee gehad.  Echter krijg ik sinds enkele dagen, of misschien al weken zonder het door te hebben geen notificaties meer doorgestuurd via de LTE verbinding naar mijn apple watch indien mijn iphone bv thuis ligt.  De esim werkt wel, ik heb internet op mijn watch, kan bv het weer updaten of siri zaken laten opzoeken.  maar als ik een melding krijg op de iphone krijg ik die niet meer op de watch indien de bluetooth verbinding verbroken is. 

heeft altijd vlekkeloos gewerkt.  Het zou best kunnen dat dit probleem begonnen is toen ik vorige week zowel de iphone als de watch heb geupdate met de nieuwe versies (IOS 17 en watchos 10).

als ik via wifi verbinding op de watch zit, komen de meldingen wel binnen. En via bluetooth uiteraard ook. Enkel via de telenet Esim geen enkele notificatie meer., terwijl gek genoeg data (internet) perfect werkt dan.

Ik durf momenteel niet de esim te verwijderen en terug te activeren, vanwege de vele activatieproblemen die ik hier hoor. voor het zelfde geld krijg ik die niet meer ingeladen ofzo.

Ik zal blij zijn dat er een andere provider opduikt (proximus?? hallo?) die eindelijk ook esims aanbiedt voor smartwatches. Ik hoor niks dan problemen met de telenet esims....

Nog iemand met dit zelfde probleem? heb reeds met apple support gechat maar zij kijken richting telenet.

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: eSIM Apple Watch (ultra) probleem

Jari_Opsomer
Experienced Meerweter
Berichten: 92
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Zie volgende topics:

Re: Deactivatie esim (WatchOs 10.0.1 , iOS 17) - De Netweters
eSIM werkt niet meer op Apple Watch Ultra - De Netweters
Opgelost: Re: eSIM & Roaming - De Netweters (niet opgelost!)
- ...

Voor de duizendste keer, ik verwacht een antwoord en natuurlijk een oplossing van Telenet. Ze lezen alles, maar negeren het gewoon. Dit is schandalig. Een klacht bij de Ombudsdienst Telecom heeft ook niks geholpen. IK HEB NOOD AAN DEZE DIENST, WAARVOOR IK BETAAL!

Jari_Opsomer
Experienced Meerweter
Berichten: 92
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Ik heb ook meermaals contact opgenomen met Apple Support en zij zeggen dat het aan Telenet ligt. Ze zouden niet voldoen aan vereisten, en hebben zaken nog niet in orde gebracht.

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

@Jari_Opsomer 

Ik heb ook klacht ingedient bij de ombudsdienst, ik zou eind deze week antwoord moeten krijgen.

Ik denk dat iedereen die klachten heeft die niet opgelost worden de ombudsdienst moet inschakelen.

Jari_Opsomer
Experienced Meerweter
Berichten: 92
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Goed, iedereen moet klachten indienen bij de Ombudsdienst Telecom zodat Telenet onder druk komt te staan!

Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 534
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)


@johannesd  schreef:

@Bjarne heb je een idee of we iets speciaals moeten doen bij het terug koppelen?


Bedankt voor jullie feedback. Ik heb hier net een update voor gevraagd en bevestigd gekregen dat het algemeen issue nog niet opgelost lijkt te zijn. 
De achterliggende dienst doet nog steeds het nodige om dit verder op te lossen. We houden jullie op de hoogte.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

@Bjarne Ondertussen heeft het lang genoeg geduurd, ik heb vorige week klacht ingediend bij de ombudsdienst, om financiele compensatie te vragen,

ik weet dat er nog zijn die klacht ingediend hebben.

De vele problemen bij telenet slepen nu al aan van voor nieuwjaar, hoelang moeten we nog de dure facturen betalen voor diensten die maar half werken?