Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

De nieuwe Telenet TV-box IP vanaf 30/01

Sommigen van jullie hebben er misschien al één in je bezit, anderen hebben er mogelijks al over gelezen.
Vandaag vertellen we jullie via deze aankondiging graag meer over de nieuwe TV-box IP van Telenet. 

Het is zo ver!

Vanaf 30 januari is de nieuwe Telenet TV-box IP beschikbaar via alle Telenet-winkels, technici en thuislevering. 

Uiteraard is Telenet achter de schermen al langer bezig met de voorbereidingen van deze lancering.
De Telenet TV-box IP werd in 2023 reeds uitvoerig getest gedurende enkele maanden door Telenet-medewerkers.
Maar dat is niet alles, in november werd deze nieuwe decoder namelijk al via een gecontroleerde go-live gelanceerd in Limburg.
Vanaf dat moment mochten technici in Limburg de Telenet TV-box IP installeren bij klanten in hun regio. 

Na deze uitvoerige testperiode is de nieuwe Telenet TV-box IP helemaal klaar om gelanceerd te worden aan het grote publiek. 

Maak kennis met de Telenet TV-box IP

• Hij is veel kleiner dan de vorige versies en past zelfs in je handpalm
  • Geen coaxingang, het tv-signaal gaat volledig over het internet. Je hebt dus alleen stroom en een internetverbinding nodig (via UTP of wifi).
  • De kwaliteit, gebruikservaring en functionaliteiten zijn hetzelfde als bij de andere TV-boxen.
  • De huurprijs is dezelfde en voor een tweede TV-box betaal je nog altijd de helft van de prijs.
  • Net zoals de TV-box, kan je de Telenet TV-box IP niet aankopen.
  • Compatibel met de vorige TV-box versies: opnames, favorieten en kijkgeschiedenis worden gesynchroniseerd. 
  • De afstandsbediening is dezelfde als die van de Telenet TV-box v2. Hij is gemaakt uit gerecycleerd plastiek en je herkent 'm aan het logo (groen blaadje) op de achterkant.

Telenet TV box IP.png

Wie krijgt welke decoder?

Net zoals bij andere lanceringen is het niet mogelijk om nieuwe hardware in één keer aan alle klanten te geven. 
Daarom heeft Telenet een duidelijke policy uitgewerkt. 

Wie kan een Telenet TV-box IP krijgen? 

• nieuwe Telenet TV-klanten
  • bestaande Telenet-internetklanten die TV Iconic bestellen
  • bestaande Telenet TV-klanten met een Telenet TV-box (v1, v2 of IP) die een extra TV-box willen

Ben je een bestaande Telenet TV-klant met een Digibox of Digicorder en wil je jouw decoder omruilen?
Dan zal je een Telenet TV-box v2 krijgen.

Ben je een nieuwe Telenet TV-klant zonder Telenet-internet?
Dan krijg je een Digibox of Digicorder mee. 

Ben je een bestaande Telenet TV-klant en heb je al een Telenet TV-box v1 of v2?
Dan kan je deze TV-box(en) niet omruilen naar een Telenet TV-box IP. Om de voorraad en middelen te optimaliseren, heeft Telenet hiervoor gekozen. 
Maar je mag er zeker van zijn dat de kwaliteit, de functionaliteiten, de prijs en de ervaring identiek zijn aan je huidige TV-box. 

Handige links

We delen nog graag enkele handige links met jullie naar de Telenet-website.
Op dit moment is dit nog beperkt. Uiteraard komt er vanaf 30/01 meer informatie beschikbaar. Nog even geduld. 😉

Zo, dan zijn jullie bij deze weer helemaal mee! 😉

Inhoud gewijzigd door Caro (mod) | Reden: Coaxingang in plaats van coaxuitgang

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

137 reacties
WG94
Experienced Allesweter
De nieuwe Einstein! Krak Applaus voor jezelf! Champagne, lezer van het jaar!

@TRL  schreef:

Ik veronderstel dat alle twee werkt of ben je toch verplicht je utp op de voeding aan te sluiten? 

De TV-box IP heeft geen UTP aansluiting op de box zelf, dus nee rechtstreeks op de box kan niet. Er zijn nog toestellen die zo werken, denk bijvoorbeeld aan Chromecast.

Hier kan je een 3D beeld van het toestel zien: Entertainment products (libertyglobal.com) 

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
Bolletje
Professional Veelweter
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! De magic number!

@TRL  schreef:

@Suzy @Moderator ik heb de installatie procedure eens overlopen hier op de site, ik veronderstel dat je de utp kabel ook rechtstreeks van de modem naar de box kan aansluiten zoals de klassieke TV-box? Want daar spreken ze dat je u utp kabel moet aansluiten op de voeding 🤔 Ik veronderstel dat alle twee werkt of ben je toch verplicht je utp op de voeding aan te sluiten? 

De enige mogelijkheid is de kabel aan de voeding aansluiten, er is geen aansluiting op de IP TvBox

TRL
Professional Veelweter
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Full speed writing! Lees je nog iets anders? ;-)

De TV-box IP heeft geen UTP aansluiting op de box zelf, dus nee rechtstreeks op de box kan niet. Er zijn nog toestellen die zo werken, denk bijvoorbeeld aan Chromecast.

Dus het maakt verbinding via wifi.

onenine7
Professional Weetjesweter
Trick or treat? De vlam zit erin. All I want for X-mas is YOU π-DAY!

De stekker steekt in het stopcontact.

In de stekker wordt de voedingskabel EN de UTP kabel gestoken.

De voedingskabel wordt dan in de ip box gestoken en de hdmi verbindingskabel in de op box en de tv . Geen coaxkabel nodig.

Op box kan je kleven achteraan de tv.

De afstandsbediening hoeft de op box niet te zien.

Het loopt als een naaimachine maar je moet er aan kunnen komen.

Ik wil mijn andere 2 tv box ook inwisselen maat dat lukt niet.

TRL
Professional Veelweter

@onenine7 Ik ben echt geen fan van wifi (en al helemaal niet van powerline) als het op streamen aan komt hier is alles bekabeld...

Suzy
Community Manager
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

@TRL de Telenet TV-box IP heeft geen UTP-ingang meer op de decoder, deze zit wel degelijk in de voeding. Het is dus de bedoeling dat je de UTP-kabel daar insteekt of (indien het echt niet anders kan) via wifi verbinding maakt. Al raden we steeds aan om je TV-box via UTP te verbinden voor de meest optimale ervaring. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager

WG94
Experienced Allesweter
De nieuwe Einstein! Krak Applaus voor jezelf! Champagne, lezer van het jaar!

@TRL  schreef:

Dus het maakt verbinding via wifi.

Neen, de kabel tussen de voeding en de TV-box is een USB kabel. Deze kan stroom en data voorzien.

Ik haal nogmaals Chromecast aan als voorbeeld: Ethernet-adapter voor Chromecast met Google TV - Google Store 

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
m-jan20
Freshman Meesterweter
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

@WG94  schreef:

Ik haal nogmaals Chromecast aan als voorbeeld: Ethernet-adapter voor Chromecast met Google TV - Google Store 

Ander voorbeeldje; de nieuwe iMacs 

Scherm­afbeelding 2024-05-28 om 12.20.56.png

m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
TRL
Professional Veelweter

@m-jan20 @Suzy @WG94 thanks, ik snap het! 😁

onenine7

Dat is het ook bij mij. Ip box werkt op de kabel niet op wifi of iets anders

TRL
Professional Veelweter

@onenine7 van het moment je kan wisselen doe ik het, mijn vriendin gebruikt op haar Android TV in de slaapkamer de Telenet TV app en de beeldkwaliteit is pakken beter als de gewone TV-box bij haar in de living en bij mij thuis...

onenine7

Inderdaad ze zeggen van niet doch er is een wezenlijk verschil. Op mijn LG led met ip box is nu het beeld beter dan op de LG oled met tv box.

Enig nadeel als internet uitvalt heb je geen tv meer.

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent!

@onenine7 er is ook wel een verschil tussen Oled en Led, en de instellingen van de tv spelen ook mee, niet enkel het toestel dat je er op aansluit.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
onenine7

Dat weet ik maar er is een verschil met dezelfde instellingen met tv box en ip box. 

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent!

@onenine7 kan misschien te maken hebben dat een zender via coax gedeeld wordt over verschillende kabels en er wat verlies is, en met streaming dat het signaal rechtstreeks binnen komt zonder nog via andere wegen te moeten versterkt enz.

streaming gebruikt ook andere codecs enz.

maar dit geld niet voor alle zenders, een Eclips tv bv heeft een 720p stream als max en via de kabel is dat 1080i.

beeld is via kabel dan beter dan de stream.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be