Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

De nieuwe Telenet TV-box IP vanaf 30/01

Sommigen van jullie hebben er misschien al één in je bezit, anderen hebben er mogelijks al over gelezen.
Vandaag vertellen we jullie via deze aankondiging graag meer over de nieuwe TV-box IP van Telenet. 

Het is zo ver!

Vanaf 30 januari is de nieuwe Telenet TV-box IP beschikbaar via alle Telenet-winkels, technici en thuislevering. 

Uiteraard is Telenet achter de schermen al langer bezig met de voorbereidingen van deze lancering.
De Telenet TV-box IP werd in 2023 reeds uitvoerig getest gedurende enkele maanden door Telenet-medewerkers.
Maar dat is niet alles, in november werd deze nieuwe decoder namelijk al via een gecontroleerde go-live gelanceerd in Limburg.
Vanaf dat moment mochten technici in Limburg de Telenet TV-box IP installeren bij klanten in hun regio. 

Na deze uitvoerige testperiode is de nieuwe Telenet TV-box IP helemaal klaar om gelanceerd te worden aan het grote publiek. 

Maak kennis met de Telenet TV-box IP

• Hij is veel kleiner dan de vorige versies en past zelfs in je handpalm
  • Geen coaxingang, het tv-signaal gaat volledig over het internet. Je hebt dus alleen stroom en een internetverbinding nodig (via UTP of wifi).
  • De kwaliteit, gebruikservaring en functionaliteiten zijn hetzelfde als bij de andere TV-boxen.
  • De huurprijs is dezelfde en voor een tweede TV-box betaal je nog altijd de helft van de prijs.
  • Net zoals de TV-box, kan je de Telenet TV-box IP niet aankopen.
  • Compatibel met de vorige TV-box versies: opnames, favorieten en kijkgeschiedenis worden gesynchroniseerd. 
  • De afstandsbediening is dezelfde als die van de Telenet TV-box v2. Hij is gemaakt uit gerecycleerd plastiek en je herkent 'm aan het logo (groen blaadje) op de achterkant.

Telenet TV box IP.png

Wie krijgt welke decoder?

Net zoals bij andere lanceringen is het niet mogelijk om nieuwe hardware in één keer aan alle klanten te geven. 
Daarom heeft Telenet een duidelijke policy uitgewerkt. 

Wie kan een Telenet TV-box IP krijgen? 

• nieuwe Telenet TV-klanten
  • bestaande Telenet-internetklanten die TV Iconic bestellen
  • bestaande Telenet TV-klanten met een Telenet TV-box (v1, v2 of IP) die een extra TV-box willen

Ben je een bestaande Telenet TV-klant met een Digibox of Digicorder en wil je jouw decoder omruilen?
Dan zal je een Telenet TV-box v2 krijgen.

Ben je een nieuwe Telenet TV-klant zonder Telenet-internet?
Dan krijg je een Digibox of Digicorder mee. 

Ben je een bestaande Telenet TV-klant en heb je al een Telenet TV-box v1 of v2?
Dan kan je deze TV-box(en) niet omruilen naar een Telenet TV-box IP. Om de voorraad en middelen te optimaliseren, heeft Telenet hiervoor gekozen. 
Maar je mag er zeker van zijn dat de kwaliteit, de functionaliteiten, de prijs en de ervaring identiek zijn aan je huidige TV-box. 

Handige links

We delen nog graag enkele handige links met jullie naar de Telenet-website.
Op dit moment is dit nog beperkt. Uiteraard komt er vanaf 30/01 meer informatie beschikbaar. Nog even geduld. 😉

Zo, dan zijn jullie bij deze weer helemaal mee! 😉

Inhoud gewijzigd door Caro (mod) | Reden: Coaxingang in plaats van coaxuitgang

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

137 reacties
Patrick1003
Experienced Weetjesweter
Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

juist , maar dat was de vraag niet , het betrof de IP box .

GOED LEZEN

0 Likes
Sjekke
Freshman Veelweter
BINGO! De volle 100! Topicwurm! Al 25 duimen!

Dag @Suzy , vandaag mocht ik mijn TV-Box opnieuw omruilen omdat de ventilator te veel lawaai maakt. In de Telenet-winkel boden ze mij een IP-Box aan, maar ze vertelden dat deze alleen bediend kon worden via een smartphone en alleen via wifi aangesloten kon worden. Echter, volgens de informatie die ik van je lees over de IP-TV Box, klopt dit niet. Kun je me uitleggen hoe het precies zit? Betekent dit dat de medewerkers in de Telenet-winkel niet goed op de hoogte zijn van jullie producten?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@Sjekke 

Zelf heb ik ook een IPTV box en kan je zeggen dat deze met kabel ( zoals ik heb ) of met wifi kan aangesloten worden. Enkel de ethernet kabel zit nu in de stekker blok en niet meer in de tv box zelf. Via wifi verbinden blijft hetzelfde je zoekt je netwerk en verbinden en klaar je bent vertrokken. 

Er zit ook een afstandbediening bij zoals in de eerste twee generatie tv boxen dus dat is ook geen enkel probleem. je kan eventueel via de app Telenet tv ook streamen naar je tv box dat gaat. maar je kan hem dus ook afzonderlijk bedienen met de inbegrepen afstandbediening. 

Dus ja je hebt geen volledige en zelfs onvolledige informatie gekregen in het Telenet center. Eigenlijk is dit wel triestig en zouden ze dus moeten weten hoe het werkt en wat er bij inbegrepen zit ( de afstandsbediening ). Deze afstandbediening is trouwens ongeveer hetzelfde als uit de andere generaties maar enkel iets kleiner als ik bekijk , maar heb de oude tv box al ff niet meer. 

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
flip1953
Professional Allesweter
De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster! Applaus voor jezelf!

@patrick37  schreef:

Dus ja je hebt geen volledige en zelfs onvolledige informatie gekregen in het Telenet center. 

"geen volledige" en "onvolledige" is hetzelfde 🤔.

Maar je hebt ook onjuiste informatie gekregen, namelijk dat de TV Box IP alleen door een Smartphone kan bediend worden 🙄.

De TV-Box IP kan helemaal niet door een Smartphone kan bediend worden.

0 Likes
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. Krak

@flip1953  schreef:

De TV-Box IP kan helemaal niet door een Smartphone kan bediend worden.

Niet? Alle andere TV-boxen kan je bedienen via de TV-app of de website. Zou me verbazen als dat met dit model niet kan.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@flip1953 

Via telenet tv kan dit perfect hoor geen probleem ook met de app. 

Patrick37 | Krak
0 Likes
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Dat is niet de eerste keer dat dit hoor over bedingen via de telefoon

De medewerkers zullen de scholing nog niet gekregen wel raar

Van een vriendin gehoord dat ze in de base winkel wel goed op hoogte waren wel ook raar ze geven de tv ip box maar pas een maand

0 Likes
Sjekke
Freshman Veelweter

Bedankt @patrick37 voor je feedback. Ik zal ze eens een mail sturen en meer uitleg vragen waarom ze dit als antwoord geven. Nog een vraagje ... ben je tevreden van de IP box, kwaliteit, snelheid, ... 1080P/4K ... en vooral zit er ook een storende ventilator in ... 

Wat is de impact op je Internetsnelheid of krijgt deze nog steeds een apart IP?

0 Likes
Sjekke
Freshman Veelweter

Dag @luc55 het was zelfs niet de persoon aan de telefoon, maar een medewerker van Telenet Center in Halle - V.C.D. Devroede! 

0 Likes
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Door verlof iemand gekregen dat het niet weet het kan gebeuren

Natuurlijk pc is nog altijd hun hoofddoel de rest is een service die ze aanbieden

0 Likes
patrick37
Professional Superweter

@luc55 

Verlof of geen verlof dit kan en mag niet gebeuren onjuiste informatie. En de service die ze aanbieden is ook goede en juiste uitleg. 

Patrick37 | Krak
0 Likes
patrick37
Professional Superweter

@Sjekke 

Ben super tevreden van de nieuwe IPTV box geen klagen over. Heb er geen storende ventilator in maar daar had ik bij de eerste tv box ook geen problemen mee. Dus waar je dat vandaan haalt geen idee maar ik heb dit nooit aan de hand gehad. 

Beeldkwaliteit ja perfect geen klagen natuurlijk hebben we geen 4K uitzendingen maar de 1080P wel dus perfect beeld. Maar 4K Netflix via de tv box perfect of Disney+ daar mooi beeld van. 

De internet snelheid is hier perfect hoor geen enkel verlies als de tv box aan staat. De tv box krijgt een apart IP adres ja.

Patrick37 | Krak
Sjekke
Freshman Veelweter

Bedankt, @patrick37 , voor je waardevolle feedback. Voor alle duidelijkheid: de storende ventilator is niet iets wat ik me inbeeld; het is door meerdere mensen in huis vastgesteld. Dit is al het tweede toestel dat we hebben met dit euvel en nee ... hij staat nieten kast. Bij mijn schoonouders hebben ze een vergelijkbaar probleem maar dan met een fluitende modem.

Ik zal eens e-mail sturen naar het Telenet Service Center.

0 Likes
Sjekke
Freshman Veelweter

@patrick37 @Suzy is er ergens een technische fiche van deze IP-Box. Welke resoluties zijn bv. beschikbaar? Is de Ethernetaansluiting 100mb, 1 Gbit, ..? Is de Wifi 1x1, 2x2?

0 Likes
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. Krak

Je kan die hier vinden: Telenet-decoders: technische specificaties 

• 802.11ac of 802.11ax naargelang het model, dual band (er zijn dus 2 modellen in omloop of slechte copy-paste van de vorige TV-box?)
  • Ethernet staat niet beschreven, maar aangezien het over USB 2 moet zal dit 100 Mbps zijn.
  • Resolutie staat ook niet beschreven, maar sowieso 4K. De andere modellen hebben ook 1080p/i, 720p & 576p

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying