Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Berichten: 7440
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Lancering van Telenet 360° Wifi

Vanaf vandaag, 27 maart, kan iedereen kennis maken met Telenet 360° Wifi en de Telenet 360° Pods bestellen. De wifi-pods, die in contact staan met elkaar, vormen de drijvende kracht achter 'het eerste wifi-systeem dat je huis begrijpt'. Het beweegt mee met de bewoners in huis, het is een intelligent, zelfregelend systeem dat gebruik maakt van de nieuwste technologieën. Telenet 360° Wifi garandeert een nog sneller en stabieler signaal overal jij als klant het nodig hebt.

Wat en hoe?

Spoiler
Wat heb je nodig?

Dit heb je als klant nodig om te genieten van Telenet 360° Wifi:

  • Telenet 360° Modem (voor residentiële klanten)
    De modem (MV2+) met ingebouwde wifi-pod. 
  • Telenet 360° Pods
    Eén of meerdere toestellen die je eenvoudig in het stopcontact of de verdeelstekker steekt tussen de modem en de plaats waar je extra wifi-bereik wil.
    Ben je een SOHO-klant? Dan heb je minstens 2 wifi-pods nodig. Bestaande SOHO-klanten behouden hun eigen modem. Nieuwe SOHO-klnaten krijgen een ERT 3.1 modem (zonder WiFi) geleverd met een extra pod bovenop het aantal pods dat je nodig hebt. 
  • Telenet-app
    De app om alles eenvoudig te installeren en up-to-date te houden.

Welke term/benaming wanneer?
Pods, 360° Wifi, Plume... Wanneer gebruiken we welke termen?

  • Telenet 360° Wifi
    Gebruiken we om het hele 360°-systeem (dat bestaat uit de Telenet 360° Modem, Telenet 360° Pods, extra app-functionaliteiten en ondersteunende diensten) te benoemen.
  • Telenet 360° Modem en Telenet 360° Pods
    Dit zijn de productnamen als we spreken over de modem of de pods van het Telenet 360° Wifi-systeem.
  • Wifi-pods
    Kan worden gebruikt in spreektaal wanneer we het over de Telenet 360° Pods hebben.
  • Powered by Plume
    Is het kwaliteitslabel dat ons Telenet 360° Wifi-systeem draagt en refereert naar de samenwerking met onze partner Plume.

Voor wie?
Natuurlijk voor internetklanten die nood hebben aan extra wifi-bereik in huis. Elke Telenet Internet klant kan kiezen voor Telenet 360° Wifi, ongeacht het abonnement of de bundel.

  • Nieuwe klanten
    Voor deze klanten worden er geen Wifi-boosters meer geregistreerd.
  • Bestaande klanten zonder Wifi-boosters
    Heb je als bestaande klant bepaalde problemen gelinkt aan je wifi-bereik of netwerk thuis? Dan is de Telenet 360° Wifi de oplossing.
  • Bestaande klanten met Wifi-boosters
    Heb je problemen met het wifi-bereik van de oude Wifi-boosters? Dan kan het nieuwe wifi-systeem een oplossing zijn. De wifi-pods geven sowieso een betere ervaring. Uit testen bleek dat 75% van de klanten een beter wifi-bereik hebben et Telenet 360° Wifi. Ben je tevreden over je huidige Wifi-boosters? Dan mag je deze uiteraard behouden. Je kan ook nog altijd een extra Wifi-booster bestellen (via thuislevering) om je netwerk uit te breiden of ter vervanging van een defecte booster.

Hoeveel wifi-pods heb je nodig?
Dat is afhankelijk van de situatie. Onderstaande maatstaf is in meer dan 90% van de situaties de juiste aanbeveling:

  • Telenet 360° Modem + 1 wifi-pod: voor een huis met 2 verdiepingen of een groot huis met 1 verdieping
  • Telenet 360° Modem + 2 wifi-pods: voor een huis met 3 verdiepingen of een groot huis met 2 verdiepingen
  • Telenet 360° Modem + 3 wifi-pods: voor een groot huis met 3 verdiepingen

Goed om te weten: je betaalt als klant maandelijks €3/wifi-pod. Er is geen maandelijkse bijdrage voor de Telenet 360° Modem. Er is ook geen omruilkost om een modem te vervangen naar de Telenet 360° Modem.

1 meer of minder?

  • Heb je als klant niet overal wifi nodig? Dan kan je eventueel 1 wifi-pod minder nemen
  • Staat je modem in de kelder of afgelegen plaats of heb je een atypische woning (L-vormig of lang), neem dan een extra wifi-pod

SOHO-klant?
SOHO-klanten krijgen (nog) geen Telenet 360° Modem, omdat die nog geen 4G back-up ondersteunt. Zij krijgen daarom de ERT 3.1 Modem, met 1 gratis wifi-pod, ter vervanging van de wifi in de modem, bovenop het aantal wifi-pods die ze nodig hebben. Deze eerste wifi-pod moet met een UTP-kabel aangesloten worden (rechtstreeks of via een UTP-stopcontact).

Waarom?

Spoiler
 Sneller, stabieler en betere kwaliteit
  • We gebruiken een nieuwe wifi-technologie (WI-FI 6).
  • Een hele reeks technische verbeteringen in vergelijking met de vroegere versies.
  • Het systeem verstuurt gegevens door met meer toestellen tegelijkertijd.
  • De communicatie verloopt een pak efficiënter. Dat garandeert voor iedereen een hogere snelheid, meer capaciteit en een stabielere verbinding.

Naadloos netwerk: geen verlies van wifi-signaal en zelflerend
We maken een wifi-netwerk dat bestaat uit meerdere wifi-punten met de Telenet 360° Pods (mesh-technologie).

  • De wifi-pods zijn draadloos met elkaar verbonden en creëren zo één groot wifi-netwerk. Ze wisselen voortdurend gegevens uit en praten met elkaar. Het netwerk past zich aan in functie van het wifi-gebruik, de woning en de toestellen.
  • Toestellen schakelen naadloos over tussen de wifi-pods, als klant merk je hier niets van.
  • De wifi-pods in de buurt verdelen hun krachten zodat iedereen van een optimaal signaal geniet.
  • Het systeem kiest automatisch de beste frequenties of minder druk wifi-kanaal bij gebruik van andere apparaten die het netwerk verstoren (bv. printers of netwerk van de buren).

Problemen oplossen zonder dat de klant er iets van merkt
De wifi-pods maken gebruik van artificiële intelligentie:

  • Zo leren de wifi-pods altijd bij dankzij het gebruik van alle andere toestellen van hetzelfde merk (Plume). Ze krijgen regelmatig software updates op basis van problemen of mogelijke verbeteringen.
  • We informeren jou als klant juister dankzij nieuwe functionaliteiten in de Telenet-app voor Telenet 360° Wifi. Zo sturen we een bericht als je jouw wifi kan optimaliseren en hoe je dit kan doen. We sturen ook een bericht als de wifi-pods plots offline zijn of te ver van elkaar staan.
  • Onze technische medewerkers krijgen extra inzichten in jouw wifi-netwerk, om je zo ook beter te kunnen helpen.

Bestellen en installeren

Spoiler
 Hoe bestellen?

Je kan de Telenet 360° Pods bestellen:

  • online via telenet.be
  • via de Telenet-app
  • via de klantendienst of winkel, de medewerker registreert ze dan voor jou
  • via techniekers is het ook mogelijk om Telenet 360° Pods te bestellen

Goed om te weten:

  • Residentiële klanten hebben ook de nieuwste Telenet 360° Modem nodig. Heb je deze nog niet? Dan leveren we die gratis samen met de nieuwe Telenet 360° Pods. 
  • Bestel je wifi-pods online? Dan worden ze gratis thuis geleverd. In de winkel kan je ze meteen meenemen, indien ze op voorraad zijn.

Hoe installeren?
Dat kan eenvoudig via de Telenet-app!

  • Installeer eerst de Telenet-app als je deze nog niet hebt.
  • Binnen de 24u tot 36u na aankoop verschijnt er een boodschap op de homepage van de app. Hiermee start je de activatie van de toestellen. Je wordt als klant stap voor stap begeleid om de installatie af te werken (wifi-pods en modem).
  • Klaar? Alle andere toestellen (pc, laptop, tv, smartphone, ...) connecteren automatisch opnieuw met het nieuwe wifi-netwerk

Lukt het niet om de wifi-pods te installeren? Neem dan contact op met de technische klantendienst van Telenet.

Probeer de Telenet 360° Pods 3 maanden gratis
Omdat Telenet het belangrijk vindt dat alle klanten de innovatie van Telenet 360° Wifi kan ervaren, bieden we elke nieuwe Telenet 360° Wifi-klant een gratis proefperiode van 3 maanden aan. Ben je overtuigd? Dan hou je na 3 maanden je Telenet 360° Pods bij, vanaf dan start de maandelijkse huur van de pods.

  • Bestaande of nieuwe klant zonder Telenet Wifi-boosters?
    Loopt de proefperiode van 3 maanden af en routerneer je de pods niet voor het verstrijken van de datum? Dan gaan we ervan uit dat je de pods wil behouden en rekent Telenet vanaf dan automatisch €3/maand huur aan per pod. Het retourneren van de Telenet 360° Pods kan via PostNL (aanbevolen) of via een Telenet-winkelpunt.
  • Bestaande klant met Telenet Wifi-boosters?
    • Wil je als klant de huidige Wifi-boosters behouden, zonder de Telenet 360° Pods te proberen? Dan kan dit.
    • Wil je upgraden naar Telenet 360° Wifi, dan geniet ook jij van een 3 maanden gratis proefperiode.
    • Beslis je als klant om je oude Wifi-boosters meteen te retourneren, dan rekent Telenet er geen verdere kosten voor aan. Maar je kan als klant dan ook wel niet meer terug veranderen naar het 'oude' systeem.
    • Wil je liever even afwachten en de Wifi-boosters behouden om te vergelijken? Dan blijf je een maandelijkse huur van €2 per booster (vanaf de 2de booster) betalen. De proefperiode is namelijk enkel gratis voor de Telenet 360° Pods.
    • Na 2 maanden krijg je als klant automatisch een e-mail om je te informeren dat de proefperiode bijna afloopt en je moet kiezen. Let op, neem je als klant geen actie, dan gaat het systeem ervan uit dat je als klant kiest voor de Telenet 360° Wifi en krijg je een melding om de Wifi-boosters te retourneren. De Wifi-boosters worden tegelijk gedeactiveerd, waardoor je als klant ook niet meer terug kan wijzigen naar het 'oude' systeem. 

Praktische vragen

Spoiler
 
  1. Compatibel met de Telenet Wifi-boosters?
    De Telenet 360° Pods kan je niet combineren met de oude Wifi-boosters. Kies je als klant nu voor Telenet 360° Pods? Dan moet je de oude Wifi-boosters eerst verwijderen voor je de nieuwe pods installeert. Deze kan je dan terugbrengen naar een Telenet-winkel. Zo niet, blijf je ervoor betalen (vanaf de 2de Wifi-booster). Je krijgt als klant een e-mail met e vraag je Wifi-boosters zo snel mogelijk te retourneren en de melding dat ze automatisch gedeactiveerd worden na de proefperiode wanneer hij kiest voor de pods.

    Wat met Business Wifi van Telenet?
    Telenet 360° Wifi is niet compatibel met Business Wifi van Telenet. Business Wifi werkt enkel in combinatie met onze MV1 modem en Access Points. Heb je als SOHO-klant toch nog andere boostersystemen naast onze Telenet 360° Pods? Dan halen die de slimme sturing van de pods onderuit, en zal je als klant dus een slechtere wifi-ervaring hebben dan zonder ons Telenet 360° Wifi-systeem.

  2. Wat met andere toestellen?
    Er zijn 2 manieren om toestellen die nood hebben aan stabiel en snel wifi-signaal aan te sluiten als je gebruik maakt van de Telenet 360° Pods:

    • Met het wifi-signaal: ze connecteren met het wifi-signaal en het naadloos netwerk dat de verschillende Telenet 360° Pods vormen
    • Via UTP-kabel: je kan het toestel rechtstreeks verbinden met de Telenet 360° Pods dankzij een UTP-kabel (meegeleverd met de wifi-pods)

      Goed om te weten: de UTP-poort met een wereldbolicoon is al klaar voor de toekomst. Momenteel zijn beide poorten voorzien met snelheden tot 1 Gbps. Maar als we de snelheden verhogen, zal die met het icoontje ook hogere snelheden aankunnen. Momenteel maakt het niet uit in welke poort de UTP-kabel komt.

  3. Wat bij meer afgelegen locaties?
    Extra aandacht is nodig bij afgelegen locaties in en rond het huis (bijvoorbeeld zolder of terras). Het is belangrijk dat wifi-zones van de wifi-pods elkaar overlappen voor draadloos contact om zo één naadloos wifi-netwerk te maken. Alleen zo kunnen ze met elkaar communiceren. De maximale afstand tussen wifi-pods is daarvoor 9 tot 12 meter.


    Er zijn dus 2 opties voor het wifi-bereik op afgelegen plaatsen:
    • een extra wifi-pod plaatsen in tussenruimtes/verdiepen zodat de wifi-zones elkaar overlappen
    • een UTP-kabel voorzien van de modem tot in de ruimte waar extra wifi-bereik nodig is, zo kan je de wifi-pod daarop aansluiten.

Lees alles over Telenet 360° Wifi


Neem deel aan de conversatie op De Netweters!
Deze ochtend is er meteen een onderwerp gestart op De Netweters. Ga zeker eens kijken wat anderen vertellen over het nieuwe Telenet 360° Wifi-systeem.
Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 reacties