De Netweters
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Test hem nu: de nieuwe Telenet TV-box!

Beantwoorden
Community Manager
Berichten: 1083
Hoort wie klopt daar? Topic held(in)! Vraagbaakkampioen! De nieuwe Einstein!

@maccie, je kan hiervoor terecht bij een expert team op het nummer 015/33.44.88. Geef daar gerust al je meldingen en feedback door. Veel plezier met de TV-box!

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewSuzy | Community Manager

“It matters not what someone is born, but what they grow to be."

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Freshman Meerweter
Berichten: 64
Hoort wie klopt daar? Goed bezig! Dat begint te tellen! Nog geen reader's digest? :-)

En dit is dus waarom ik de oude box beter vond dan de nieuwe :

- "inhoud niet beschikbaar"

- " we werken eraan"

-...

En de box zegt me dat ik geen opnames meer heb... dus daar gaat mijn avondje Walking Dead premiere !

Geplande opnames : noppes...weg.

 

Ik vraag volgende week wel of ze terug een oude box komen brengen.

En dan is iedereen verbaasd dat er mensen illegaal programma's downloaden...pffft.

 

0 Likes
Freshman Weetjesweter
Berichten: 3
Handje vol! Je eerste full page! It's your fourth party! Nog geen reader's digest? :-)

Zelfde probleem momenteel, geen opnames meer en programmeren kan ook niet....ach ja, je weet dat dit kan gebeuren als je meedoet aan een test e

 

edit @kmichels: hier werkt het al terug, hoop vr u hetzelfde! Smiley Vrolijk

0 Likes
Freshman Meerweter
Berichten: 64
Hoort wie klopt daar? Goed bezig! Dat begint te tellen! Nog geen reader's digest? :-)

@Smalle50 bel eens naar dat 015 nummer... dan ben ik niet de enige Smiley Vrolijk

 

0 Likes
Freshman Meerweter
Berichten: 64
Hoort wie klopt daar? Goed bezig! Dat begint te tellen! Nog geen reader's digest? :-)

OK, blijkbaar een algemeen probleem, want die arme gasten van het 015 nummer hebben het op eigen box getest en het werkt er ook niet Smiley Vrolijk

Het blijft natuurlijk een test..  Maar met een harde schijf aan boord, had ik nu nog wel mijn programma's kunnen zien. Waarom hebben ze daar toch niet aan gedacht ? Desnoods gewoon een USB3 poortje voor een usb stick of externe harde schijf.

0 Likes
Cru
Experienced Meerweter
Berichten: 147
Hoort wie klopt daar? En we zijn vertrokken! YEAH! CAPSLOCK DAY! Warming up?

Daarom zijn er TESTFASES om de tv box te TESTEN en eventuele bugs op te sporen en hiervoor een oplossing voorzien.

Er is compensatie voorzien omdat je deze box mag testen, zijn al veel bugs er uit gehaald, weekelijks is er een update die deze bugs oplost.

 

Installeer de tv box al van dag 1 , is al heel wat veranderd + nieuwe release voorzien 

Freshman Meerweter
Berichten: 64
Hoort wie klopt daar? Goed bezig! Dat begint te tellen! Nog geen reader's digest? :-)

@Cru Ik besef dat het een test is (ik test IT materiaal als beroep). Wat je precies bedoelt met compensatie, begrijp ik niet helemaal Smiley Vrolijk

En voor mij zijn de meeste dingen aan de box goed. Behalve dan de cloud opslag. Het maakt de consument 100% afhankelijk van de service van de provider. Vroeger had je nog de keuze dat je naar je opgenomen programma's kon kijken wanneer de Telenet service compleet plat lag. Met de nieuwe box heb je dat niet meer. Service down ? Alles down.  En als ik voeger een tekenfilm voor de kinderen opnam, speelde ik die desnoods 100x af van de HDD. Nu gaat die dus 100x van de cloud over het netwerk. (weliswaar het TN netwerk en niet het mijne). 

Ik begrijp de pluspunten : minder verbruik, lichter,sneller, kleiner, goedkopere productie, stabieler (eens alle bugs eruit zijn) en daarna makkelijker om het park te onderhouden en upgrades uit te voeren...

Maar waarom er geen lokale opslag meer inzit  (of de mogelijkheid om externe opslag aan te sluiten), daar  krijg ik dus serieuze hoofdpijn van Smiley Vrolijk

Ik heb eerder deze avond nog met de 015 hotline gebeld (sympathieke kerel aan de lijn trouwens, net als de technieker die de box kwam installeren) en na een half uurtje was het probleem opgelost. Maar als er nu wel een interne opslag in dat bakje had gezeten... tja, dan moest ik niet bellen en moest ik geen half uurtje wachten hè...

 

PS : ik besef dat het een test is en ik weet maar al te goed dat er altijd dingen fout lopen.  Het zou pas echt erg zijn als alles van de eerste keer werkte, want dat zou betekenen dat er serieus wat bugs in een later stadium opduiken als de rollout al gedaan is naar alle klanten. 

 

EDIT : een half uurtje wachten kan misschien weinig lijken, maar voor mensen die 6 dagen op 7 werken en gemiddeld een 70 uren week hebben, is dat dus serieus tijdverlies !  (sorry, besef nu juist dat ik me zit op te winden omdat ik al 5 minuten aan deze post zit te typen... LOL )

  

Cru
Experienced Meerweter
Berichten: 147
Hoort wie klopt daar? En we zijn vertrokken! YEAH! CAPSLOCK DAY! Warming up?

Ja je hebt een punt ivm de cloud wanneer er een technische storing is, harde schijf is wat moeilijk met dit design (USB als backup was misschien handig)

 

Ikzelf heb in al die jaren maar 1 keer geen service gehad voor enkele uur (wegens werken en wist dit op voorhand) kan mij voorstellen dat dit niet overal zo is Smiley Vrolijk

 

Edit: met compensatie bedoelde ik gratis huur tv box, play more enz 

0 Likes
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Dat begint te tellen! Hoort wie klopt daar? Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

@Suzy om even op een bericht te reageren van in het begin van de topic,tuurlijk kan je meedoen met modem only, heb mij zo ingeschreven en was erbij. Ze hangen dan gewoon een nieuwe modem ineens erbij.

0 Likes
sb Experienced Meesterweter
Experienced Meesterweter
Berichten: 2374
Hoort wie klopt daar? YEAH! CAPSLOCK DAY! Vraagbaakkampioen! Boek alvast het Sportpaleis!

@marc1201  schreef:

@Suzy om even op een bericht te reageren van in het begin van de topic,tuurlijk kan je meedoen met modem only, heb mij zo ingeschreven en was erbij. Ze hangen dan gewoon een nieuwe modem ineens erbij.


Wie echter zijn modem-only wil behouden (o.a. ikzelf) kan niet meedoen.

  Bjørn (sb) | Krak
  This message represents the official view of the voices in my head.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cru
Experienced Meerweter
Berichten: 147
Hoort wie klopt daar? En we zijn vertrokken! YEAH! CAPSLOCK DAY! Warming up?

Ja normaal gezien is het 1 modem per klant (residentieel)

Niu met 2 data uitgangen 1 voor modem only en 2de voor mercury die dient voor de digitale lijn kan werken maar denk niet dat dit volgens de procedure is 

0 Likes
Freshman Meerweter
Berichten: 64
Hoort wie klopt daar? Goed bezig! Dat begint te tellen! Nog geen reader's digest? :-)

@Suzy Hebben jullie ergens een forum of ticketing systeem waar de testers een probleem kunnen melden ?

Of moet ik altijd naar dat 015 nummer bellen bij elk probleem ?  

- Geen Netflix toegang meer, misschien opgelost na upgrade firmware eind oktober (sms van TN)

- Audio/video synchronisatie probleem (van ongeveer 500ms), maar niet altijd en niet altijd op dezelfde zender.   

- "glitches" bij opnames, alsof er soms een seconde overgeslagen wordt

- Play More toegang wordt ineens geweigerd in het midden van het kijken, met een boodschap dat we een abonnement moeten nemen. Even uit de TV Theek gaan en er terug in gaan en dan werkt het terug wel.

- ...

 

EDIT : en een half uurtje na deze post nog even TV proberen te kijken...

- trailer bekijken in TV theek : error CS2300 na 15 seconden ... niks aan te doen, niet afspeelbaar

- terugkijk TV 22 oktober Criminal Minds op Vijf TV : na 8 minuten springt het programma opeens naar het volgende programma en geen enkele mogelijkheid om meer dan 8 minuten te bekijken.

- in minder dan 10 minuten 4 keer de boodschap : gelieve u te abonneren tijdens het kijken naar PlayMore

 

0 Likes
Ex-Netweter
Niet van toepassing

Heel dit verhaal zit vol frusttrasies in een test faze moet ge u aanpassen en ni klagen.

Community Manager
Berichten: 1083
Hoort wie klopt daar? Topic held(in)! Vraagbaakkampioen! De nieuwe Einstein!

@kmichels, er is geen ticketing systeem, maar je mag zeker wanneer je contact opneemt met de 015-nummer alle opmerkingen in één keer doorgeven. Elke keer opnieuw bellen mag natuurlijk ook, maar het lijkt me handiger dat je het gebundeld doorgeeft. Sommige van de zaken die je benoemd, heb ik andere testers ook al zien melden. Sowieso is het aangeraden om je TV-box soms even een korte reset te geven, dit door hem zo'n 10 seconden uit te zetten via de aan/uit schakelaar achteraan de box. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewSuzy | Community Manager

“It matters not what someone is born, but what they grow to be."

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Freshman Veelweter
Berichten: 198
Hoort wie klopt daar? Warming up? Topicwurm! Opgeruimd staat netjes!

@Suzy  Indien ik na die reset kijk  welke softwareversie hij nu heeft, wat moet dat dan ondertussen al zijn ? Iets in de 4 ?