24748
netweters
|
152267
antwoorden
|
20687
vragen
|
Elke klant heeft specifieke behoeften. Zo heeft niet iedereen nood aan een ongelimiteerd mobiel abonnement, zoals we dat aanbieden in ONE en ONEup. Beperkte mobiele data is soms voldoende. Om beter tegemoet te komen aan die vraag, past Telenet daarom het ONE-aanbod aan. Vanaf 22 juni kan je kiezen of je jouw 2de, 3de, 4de en 5de simkaart in ONE(up) als unlimited of als 5 GB simkaart neemt.
Keuze tussen gelimiteerd of ongelimiteerd mobiel
De eerste simkaart in ONE(up) blijft altijd ongelimiteerd, omdat ONE de referentie blijft voor zij die overal onbezorgd willen surfen.
Heb je 2 of meer mobiele nummers in ONE(up), da kies je voortaan of je die extra simkaarten in een unlimited of 5 GB variant wilt.
Hoe meer simkaarten je toevoegt aan je ONE(up), hoe goedkoper ze telkens worden:
Unlimited | 5 GB | |
1e simkaart | Inbegrepen | / |
2e simkaart | + €22,15 | + €15,00 |
3e simkaart | + €20,02 | + €12,87 |
4e simkaart | + €16,65 | + €9,50 |
5e simkaart | + €11,04 | + €3,89 |
Dit zijn de prijzen op 23/06/2023.
Communicaties
Bestaande klanten waarbij Telenet een vermoeden heeft dat ze nood hebben aan een 5 GB simkaart in hun ONE of ONEup, zullen binnenkort op verschillende manieren ingelicht worden (e-mail of via brief). Uiteraard wordt deze informatie ook meteen toegevoegd op de Telenet website zodat deze voor iedereen beschikbaar is.
Goed om te weten
5GB (2e kaart) ook in het buitenland EU. ?
@Suzy In de oude productvariant werd de hele pot mobiele data (300, 600, 900, 1200 of 1500 GB, afhankelijk van het aantal nummers in het abo) gedeeld met al de sim-kaarten dus ook met de data-simkaart. Verbruik door de inbegrepen data-simkaart ging gewoon van de gemeenschappelijke pot. In de nieuwe variant heeft iedere sim-kaart een eigen mobiele data pot. Welke pot krijgt de data-simkaart dan in de nieuwe variant, gezien er geen gemeenschappelijke pot meer is?
Ik heb het antwoord op mijn vorige vraag al gevonden bij de disclaimers op https://www2.telenet.be/residential/nl/netwerk/:
”Datasimkaart: In ONE(up) is 1 datasimkaart inbegrepen. De datasimkaart dient voor het connecteren van extra toestellen zoals laptops, tablets, minimodem, etc., niet ter vervanging van een mobiel nummer. Deze kan dus enkel gebruikt worden om te surfen (300 GB per datasimkaart), niet om te bellen of sms’en”
-> dus de datasimkaart heeft steeds een eigen pot van 300 GB in de nieuwe variant, ongeacht of je vanaf de eventuele tweede en volgende nummers de unlimited of 5GB versie neemt.
Persoonlijke observatie: ik heb een ONE(up) met 5 nummers, oude variant, dus met een gemeenschappelijke pot van 1500 GB, die dus ook toegankelijk is en blijft voor de datasimkaart. De oude variant lijkt me dus toch nog veel voordeliger. Ik heb gelezen dat zolang je niets aan je product wijzigt, de oude variant nog van kracht blijft. Ik ga dit dus zo proberen te houden 🙂
Ondertussen hebben we zelf ook een update op jullie vragen.
Een oplijsting:
Ik heb toch nog een vraagje. Als abonnement heb ik een ONEup for 1. Daardoor heb ik twee simkaarten: een mobiel nummer en een datasimkaart.
Mijn vraag:
- heb ik nu één pot van 300GB te gebruiken door het mobiel nummer en de datasimkaart of
- heb ik twee potten: een pot van 300 GB voor het mobiel nummer en een pot van 300 GB voor de datasimkaart.
Voor zover ik het begrijp:
twee potten: een pot van 300 GB voor het mobiel nummer en een pot van 300 GB voor de datasimkaart.
@Evdb schreef:
Mijn vraag:
- heb ik nu één pot van 300GB te gebruiken door het mobiel nummer en de datasimkaart of
- heb ik twee potten: een pot van 300 GB voor het mobiel nummer en een pot van 300 GB voor de datasimkaart.
@Evdb Per (data)simkaart heb je inderdaad 300GB om te gebruiken in België. Je hebt dus één pot per simkaart.
Dat dacht ik dus ook, maar in Mijn Telenet staat het wel anders.
Verbruik datasimkaart: 3,93 GB
Verbruik 0486 ** ** **: 1,32 GB
Groepsbundel: 5,45 GB / 300 GB
Ik begrijp ook niet zo goed waarom de som niet klopt. 3,93 + 1,32 = 5,25.
Geldt dit ook als je van provider veranderd?
Vandaag One aangemaakt met 3 mobiele nummer. 1ste mobiel nummer unlimited en ander twee 5GB. Alle 3 nummer moeten van provider verandert worden. Echter bij overzetting naar One kwamen alle 3 nummer bij unlimited te staan. Toch bevestigd omdat we dachten fout bij telenet... Uiteindelijk bij de bestelling zijn we alle 3 unlimited. We wilden dit niet dus proberen te veranderen dat 2 nummers toch 5GB hebben maar dat gaat niet.. Ik heb geen idee waarom dit niet gaat.
De nieuwe formules van de One(up) roepen bij mij toch vragen op
De 'One' formules werden destijds aangeprezen met een gezamelijke datapot. Geen nood meer om na te denken etc...
Vanaf 23/6/23 is dit plots niet meer het geval.
Erger nog: als je in de eerste versie iets wil aanpassen kom je automatisch terecht in het systeem met de gescheiden datapots .
Dit is allesbehalve wat ik wou.
Geen idee waarom Telenet steeds meer klanten verliest...
Geen antwoorden blijkbaar als er wat kritisch nagedacht wordt....
Je hebt je mening gegeven, dat is je volste recht. Maar wie moet daar dan een antwoord op geven? Waar moeten ze antwoord op geven, je stelt geen vraag.
De Netweters is een klantenforum, geen klantendienst. Wil je zeker zijn dat je een reactie krijgt van Telenet dan moet je je wenden tot de klantendienst Contact (telenet.be) . Ben je ontevreden dan kan je schriftelijk je ongenoegen uiten via een klacht Ik heb een klacht over Telenet. Waar kan ik terecht? (telenet.be)