Beantwoorden
Ex-Netweter

2e netwerk in tuin + tuinhuis (tv & wifi)

Ik wil in mijn tuinhuis (ongeveer 15 meter van mijn woning) een TV-toestel bevestigen met draadloos internet voor in het tuinhuis + tuin.  Wat doe ik het beste voor een optimale verbinding?  In het tuinhuis heb ik enkel elektriciteit laten voorzien maar ik kan (via wat graafwerken) een kabel voor telenet voorzien in mijn tuinhuis. Bestaat er ook iets als een buitennetwerk voor ontvangst vanuit mijn tuinzetel?

bedankt

0 Likes
Beantwoorden
2 reacties
steven_vc
Experienced Meerweter
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... BINGO! Warming up?

Voor een tv toestel heb je een coax aansluiting nodig. Voor SmartTV (internet op je TV-toestel) moet je ook nog een internetconnectie hebben.

15m is in praktijk wellicht wat ver om de access point van Telenet nog te gebruiken, temeer omdat het door de muren moet en wellicht bovenop de 15m nog de afstand binnen tot de AP moet worden gerekend.

Gezien je toch een coax-kabel zal moeten ingraven kan je dan maar beter ineens een UTP kabel bij ingraven. UTP kabels mogen tot 100m lang zijn zonder tussenversterking, coax kabels.

Voor het TV signaal moet je werken met PVC6 coaxkabel. Deze mag maximaal 20m lang zijn na de netwerkverdeler (=/ modem)

0 Likes
Beantwoorden
talen
Freshman Bijna Allesweter
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

De beste oplossing lijkt mij een coax kabel en lankabel te trekken om in het tuinhuis tv en bv een router of accespoint te plaatsen die daar kan zorgen voor internet. Er zijn echter ook andere (vrij prijzige) oplossingen ook.

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.