24818
netweters
|
152918
antwoorden
|
20752
vragen
|
De voorbije twee weken worden uitgaande mails via Outlook regelmatig geblokkeerd door Telenet?
Bij nader toezicht krijg ik de melding "
"Taak richard.gysen@telenet.be - Verzenden... rapporteert fout (0x800CCC67): De reactie van de server was: M21 baptiste.telenet-ops.be bizsmtp 185.16.123.233 sorry, you have temporarily been blacklisted"
Ik probeerde hierover een mail naar Telent te versturen via de klantendienst, maar blijkbaar is ook dat niet mogelijk.
Kan iemand mij dit verklaren?
Scan uw PC met uw antivirussoftware en met Malwarebytes Anti-Malware (gratis), probeer hierna je IP-adres te verversen door uw modem uit te trekken en een kwartiertje te wachten alvorens de modem weer in het stopcontact te steken.
Alternatief kan je tijdelijk proberen om Telenet Webmail te gebruiken om e-mails te sturen.
Blacklisten kan om verschillende redenen voorkomen, een virus kan ongewenste mails versturen, je kan een IP adres gekregen hebben van een vorige gebruiker die spam stuurde, het kan zijn dat de server van Telenet een abnormale hoeveelheid mails moet uitsturen,... Zoals gezegd in uw post, dit is tijdelijk en lost zichzelf op na verloop van tijd maar door je modem te resetten kan je een ander IP-adres krijgen.
Zorg er voor dat je niet te veel berichten op korte termijn stuurt, want worden jouw uitgaande e-mailberichten tijdelijk geblokkeerd:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-zijn-de-beperkingen-bij-het-versturen-van-e-mails/
Het is mogelijk dat je email is geblokkeerd doordat het word/werd gebruikt om spam te sturen (wat de laatste tijd vaak gebeurd).
Bel eens naar de klantendienst om het na te vragen en of ze het kunnen deblokkeren. 015 66 66 66