24768
netweters
|
152540
antwoorden
|
20718
vragen
|
Beste,
Wegens slecht bereik in huis zou ik een extra wireless router willen plaatsen.
Telenetrouter = eurodocs 3.0
Bijkomende = D-Link DIR-655 ( gigabitrouter)
Echter heb ik deze met een UTP kabel verbonden . De DIR-655 werkt enkel in onbeveiligde modus , na zijn reset, maar werkt ineens niet meer nadat ik WPS instel.
Het onbeveiligd laten vind ik geen goed idee, kwestie wat er dan allemaal door de buren kan gedownload worden :-).
Ik heb ook al geprobeerd om de IP van de DIR naar xxx.xxx.8.1 te veranderen met een bereik van xxx.xxx.8.100 tot xxx.xxx.8.199, maar dan werken enkel de Android toestellen maar de pc's geraken niet meer op het internet en de verbinding wordt instabiel.
Aan de telenet modem heb ik niets veranderd.
Heeft dit met firewall te maken?
Heeft iemand dit ook al eerder gedaan?
Ik heb ook eerst op het forum gezocht maar vond daar geen passend antwoord voor.
Kan iemand mij uit mijn droom helpen aub?
Bedankt voor de feedback.
Prettig eindejaar!
Dag Eli,
Als ik het goed begrijp is je bijkomende router aangelosten op de Telenet router en werkt die constructie perfect als je je netwerk onbeveiligd laat, correct?
Indien het correct is, kan je eens proberen in plaats van WPS in te stellen, handmatig een WPA2-Personal in te stellen wat ook zal zorgen voor de nodige beveiliging.
Met vriendelijke groet,
Niels
Misschien gebruik je foutieve dns servers op je router.
Probeer die van Google eens:
8.8.8.8
8.8.4.4
En stel het interne ip adres van de Telenet draadloze modem in als default gateway (e.g. 192.168.0.1).
Zorg er ook voor dat de netwerkkabel van de Telenet modem naar de DIR-655 in de aansluiting met de tekst Internet van de DIR-655 zit.