24785
netweters
|
152663
antwoorden
|
20729
vragen
|
Sinds wanneer mogen jullie zomaar een factuur innen via dommiciliëring ZONDER DAT IK HIERVOOR OOIT TOESTEMMING GEGEVEN HEB??? Ik eis dat dit verdorie direct teruggestort wordt. En dat zullen ze bij Fortis ook eens kunnen uitleggen!!!
En inloggen bij Telenet gaat vlot, maar een dommiciliëring deactiveren gaat héél toevallig niet... Ik durf wedden dat het inbrengen van een nieuwe dommiciliëring heel vlot gaat. Dus gelieve dit meteen ook te deactiveren.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Filip123456 schreef:Via internetbankieren (iPad app Fortis) kan je een dommiciliëring niet verwijderen nog blokkeren. Ik heb wel een functie gevonden waarmee ik op 1 dag mijn centen terug heb (bravo Fortis).
Om de dommiciliëring te blokkeren moet je naar de bank bellen. Om deze definitief te verwijderen moet je naar de gele dieven bellen. Ik heb géén zin om een uur naar een muziekje te luisteren op hun wachtlijn. Bij Fortis hebben ze me ook bevestigd dat Telenet hier het recht niet toe heeft!
Een hoop zever omdat zij iets veranderd willen zien...
In een vorige post heb ik de huidige wetgeving over domicilieringen in deze rubriek gezet.
Je heb nu wel iets ondernomen maar wat ga je doen als Telenet afkomt met een "Mandaat SEPA Europese domiciliëring" dat je getekent hebt?
Die paljassen dringen constant aan om met dommiciliëringen te werken. Ze hebben in het verleden al zeker 2x een formulier gestuurd dat ze in de toekomst geen facturen meer zouden sturen, en het zelf van mijn rekening zouden debiteren. Vind jij dat normaal? Die paljassen ageren alsof ze een volmacht op mijn bankrekening hebben! Ik vind "gangsterpraktijken" dan ook hiervoor een heel gepaste term.
Min het verleden heb ik dus zeker al 2x met hen contact moeten opnemen om dit te weigeren. Je kan hiervoor kiezen : ofwel een uur aan een wachtlijn zitten, ofwel op hun website 10x door hun menu's te gaan surfen om een e-mailadres te vinden... Ik werk fulltime-time, ik besteed mijn tijd graag aan andere zaken!
Mss ook eerst eens naar de situatie VRAGEN vooraleer te be-/veroordelen..
Daar ben je toch zo van verlost als dit blijft duren.
Zeg alles op(gratis) en neem een andere provider.
Slechts 1 ding houdt me nog tegen : mijn e-mailadres ben ik dan kwijt.
Ga vanaf nu overal systematisch mijn Gmail-adres opgeven. Dan hoef ik me daar in de toekomst niets meer van aan te trekken...
@Janneke_Dust schreef:
@Filip123456 schreef:Via internetbankieren (iPad app Fortis) kan je een dommiciliëring niet verwijderen nog blokkeren. Ik heb wel een functie gevonden waarmee ik op 1 dag mijn centen terug heb (bravo Fortis).
Om de dommiciliëring te blokkeren moet je naar de bank bellen. Om deze definitief te verwijderen moet je naar de gele dieven bellen. Ik heb géén zin om een uur naar een muziekje te luisteren op hun wachtlijn. Bij Fortis hebben ze me ook bevestigd dat Telenet hier het recht niet toe heeft!
Een hoop zever omdat zij iets veranderd willen zien...
In een vorige post heb ik de huidige wetgeving over domicilieringen in deze rubriek gezet.
Je heb nu wel iets ondernomen maar wat ga je doen als Telenet afkomt met een "Mandaat SEPA Europese domiciliëring" dat je getekent hebt?
Ik heb nooit iets getekend Ivm een dommiciliëring of mandaat. Nooit.
De eerste vraag was , om je verder te helpen, heb je een mobiel contract afgesloten in combinatie met een promotie voor een gsm toestel?
Zoja, dan heb je daar het mandaat ondertekend.
Zonder mandaat geen promotie!
Zoneen, dan is dat een spijtige vergissing maar zou me enorm verwonderen. Want om een mandaat aan te vragen dien je rekeningnummer en dergelijke op te geven waar ze mag, kan vanaf gaan.
Dus eerst het handje op het hoofd leggen , drie keer nadenken wat er gebeurt is en dan zoals ook al aangegeven ,rustig naar de klantendienst bellen of een mail sturen via het contactformulier en ze zullen je met veel plezier verder helpen.
Ik zal het nog eens zeggen : ik heb NIETS getekend! Helemaal niets!
Ik heb een gsm + abonnement van het werk, volledig gratis.
Dus geen handlegging nodig...
Dat ze eens een document tonen met een handtekening van mij. Ze mogen dat hier posten, ik heb daar geen probleem mee. Want dat kunnen ze niet!
@Filip123456 schreef:Dat ze eens een document tonen met een handtekening van mij. Ze mogen dat hier posten, ik heb daar geen probleem mee. Want dat kunnen ze niet!
Dit is het forum waar Telenet klanten andere Telenet klanten kunnen helpen.
Verwacht hier geen direct antwoord van Telenet, maar neem liever rechtstreeks contact op met de Telenet klantendienst voor specifieke vragen/problemen:
Telenet NV
Tav. De klantendienst
Liersesteenweg 4
B-2800 Mechelen
Bedankt voor de info.
Ik verwacht geen antwoord van hen. Heb hun dommiciliëring kunnen laten blokkeren, heb mijn centen (dankzij Fortis) terug, ... Ik wil alleen dat ze met hun poten van mijn bankrekening blijven.
De domicliëringen van Telenet worden beheerd door:
SEPA Servicecenter PO Box 20015
0099 Scanning
België
Blijkbaar een afdeling van BPost.
Daar eens een briefje naar schrijven?
Best neem je zoals ik geen domicielering bij Telenet.