24776
netweters
|
152627
antwoorden
|
20723
vragen
|
Hallo iedereen
Ik wil graag Whop van Telenet nemen, maar ik wil geen All-In-One modem/router/WiFi van Telenet. Ik weet dat je als bedrijf ook zo'n klein bakje kan vragen van Telenet, Dat gewoon coax omzet naar internet. Daar sluit je dan zelf een modem op aan die NAT en andere zaken regelt.
De vraag is, kan ik met zo'n bakje ook Telenet digitale TV kijken?
Hartelijk dank
Opgelost! Ga naar oplossing.
Wanneer het een fluo abo is of het TECHNISCH nodig zou zijn plaatst de technieker een modem only. Daarop kan je een eigen switch (wanneer je ook digitale tv wenst) en/of router op aansluiten.
Dan gaan we zien of kiezen voor Telenet of kiezen voor Belgacom ook genoeg reden is om zo'n modem only te zetten
Je moet altijd 'n modem van Telenet hebben wil je via Telenet op internet.
Ofwel de HGW ofwel de modem only.
Voor whop krijg je standaard de HGW(All in one)Ook wel de modem only als het niet anders kan.
De modem only is voor business klanten,zoals Business fibernet150 - Fibernet fluo 200 - 240 fluo plus.
En hoe ga jij aan 100/6Mbps geraken bij Belgacom zoals met Whop bij Telenet.
Maximale snelheid is bij proximus(Belgacom)70/6 voor particulieren.
Woon je verder dan 400 meter van de Rop straatkast,zakt je snelheid zienderogen.
Afstand tot de Node ! Daar heb je als Telenet klant geen last van.
Dag Brainbox.
Ik zou ook liever Telenet hebben ivm snelheid, maar ik wil gewoon geen all-in-one. Ik wil alleen een modem-only. En dat is voor hen niet meer moeite dan een all-in-one plaatsen. Maar nu dat ik weet dat het kan, ga ik eerst met de klantendienst overleggen of ze me tegemoet willen komen.
De klantendienst gaat je niet tegemoet kunnen komen. De enige die hierover beslist is de technieker. Bij proximus krijg je de BBox 3 en dat is ook een modem met ingebouwde router. Enkel zakelijke klanten krijgen een modem only. Je kan als argument gebruiken dat je eender welke modem kunt halen in de winkel voor internet bij proximus... maar het gevolg is wel dat wanneer ze vectoring uitrollen alle niet goedgekeurde modems op een laag repair profiel zullen terug vallen om geen storingen te veroorzaken.
En zelfs al krijg je een HGW... je kan daar perfect je eigen router achter plaatsen. Datzelfde heb ik bij mij toegepast verleden weekend:
1) Sluit gewoon LAN poort 1 van de HGW aan op de WAN poort van de eigen router.
2) Herstart je eigen router.
3) Ga naar mijn.telenet.be, log in en zet het ip adres van je eigen router dat je daar ziet staan in DMZ op de HGW.
4) Klaar.
Ik heb deze techniek toegepast om snellere wifi te hebben. Sinds ondervind ik toch 'haperingen' bij surfen : Soms tragere reacties na invullen van een url (browserrefresh geeft dan meestal wél direct resultaat). Zowel cabled als via wifi. Een telenet speedtest, geeft ook regelmatig downwaards pieken tijdens een meting. Kan dit gevolg zijn van router op router ? Volgens TN is er namelijk 'geen enkel probleem met mijn lijn'
@talen, ben je met deze instellingen in staat om de interactieve zaken van Telenet, zoals films bestellen en de rode knop, uit te voeren?
Ik heb dit ook geprobeerd maar ik ben dus niet in staat om dit te doen.
Ik veronderstel ook dat het LAN-subnet van je HGW moet verschillen van 192.168.0.1, omdat de HGW en je router anders hetzelfde subnet hebben, klopt dit?
Zoals reeds in andere posts aangegeven moet je die extra router dan herconfigureren als pure Acces point. Dan kan je op dit toestel ook uw digibox/corder op aansluiten.Let wel om de WAN of internetpoort niet meer te gebruiken.
Ander alternatief is een pure Acces point te kopen zoals deze van Telenet
Een en ander vind je hier:
http://www.telecomvanassche.be/netwerkuitbreiding.pdf