Beantwoorden
Ex-Netweter

[PS4] Black Ops 3 moderate NAT type?

Hallo allemaal. Ik heb een probleempje met het openen van mijn NAT-type. Mijn PS4 geeft een NAT type 2 aan, maar telkens wanneer ik Black Ops 3 opstart geeft de game aan dat mijn NAT moderate is. Ik ben hierna dus naar mijn router's (TP-Link ac1750 Archer C7) homepage gegaan en poort 3074 geopend zoals de game aangaf (UDP, maar had het op beide gezet om zeker te zijn!) maar dit bood geen oplossing. Het IP adres van mijn PS4 ingeven in het DMZ adres deed ook niets. UPnP heropstarten en daarna opnieuw poort 3074 openen was ookal geen hulp. PS4 (en pc) zijn wired op mijn router aangesloten als dat iets uitmaakt :). 

Ik had gelezen (en hier begint het ingewikkeld te worden voor mij :p) dat sommige MODEMS een ingebouwde router hebben, en dus een extra NAT layer toevoegen (wat slecht zou zijn?). De modem in 'bridged' mode zetten zou dit moeten oplossen, maar tot zover heb ik deze optie nog niet gevonden onder de instellingen van mijn modem op Mijn Telenet.

Kan iemand helpen?

edit: De modem in kwestie is een WIRELESS MODEM 3.0 (DOCSIS)

0 Likes
Beantwoorden
2 reacties
KevinDBM
Professional Weetjesweter
Nieuwe TV-theek? On a roll... Hoort wie klopt daar? Dat loopt vlotjes.

Lokaal IP adres PS4 toegevoegd via port forwarding? Geen andere toestellen of applicaties in jouw netwerk die de poort overlappen?

Internet en TV: Fiber 200 - Play More + Sports
0 Likes
Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Ik heb zo'n sterk vermoeden dat dit hetzelfde probleem is zoals in deze link:

https://community.telenet.be/t5/Surfen/NAT-openen/m-p/11619#M2605

Enkel de namen van de router veranderen en je zal al een heel eind komen vermoed ik.

Terloops: NAT type is de naam die Sony geeft om aan te duiden welke aansluiting er is.
NAT type 1 is rechtstreeks op een modem met een publiek IP adres.

NAT type 2 wijst erop dat je een een Privaat netwerk zit dat is na een router

NAT= Network Adress Translation en eigenlijk is het PAT = Port Adress Translation. Dat is de apparaten duidelijk maken via welk IP adres en poort ze met elkaar moeten communiceren.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden