24755
netweters
|
152382
antwoorden
|
20698
vragen
|
Prijsverhoging Telenet op komst.
Mogen we dan ook een upgrade verwachten .
Canvas:John Porter duidt het jaar van Telenet
http://www.canvas.be/video/de-afspraak/najaar-2015/vrijdag-11-december-2015/vrijdag-11-december-2015
Wat denk je 😡
IK denk 'n upgrade,zoals ze elk jaar doen
1Gbps over coax komt stillaan in zicht,de grote Netwerf(+-2jaar)
UPC(Liberty global)levert vandaag in Nederland al 500Mbps over coax aan naar hun business klanten
Normaal gebeurt die upgrade later in het voorjaar.Rond 10 Mei.
De laatste update dateert van 30 maart 2015 ,een 9 tal maanden na de vorige update in juni 2014
http://www.zdnet.be/nieuws/161665/telenet-verhoogt-internetsnelheden-opnieuw/
Geschrift staat ondereen,..hoe komt dat
Ik heb hier ook nog niets gezien, maar als ze ergens nodes aan het verzwaren zijn hoeft dat ook niet altijd met groot kraanwerk te zijn. Ik herinner mij nog dat ze ergens in 1998-99 een glasvezelverbinding aan het leggen waren voor het toenmalige pas opgerichte Telenet dwars onder Gent. Het enige die te zien was, was om de 300 meter een put van +- 2 m2 en een machine die buizen onder de de grond aan het doorduwen was van de ene put naar de andere. Ik stond met grote ogen te kijken en wist toen amper wat glasvezel kabel was.
Het is niet altijd omdat je niets ziet dat er niets gebeurt.
Leuke reactie van Decroo op de aangekondigde prijsverhoging. Hij zal er alles aan doen om dit te voorkomen. Mijn reactie: Moeit u niet en zorg zelf dat jullie belastingen niet verhogen want dit is het afgelopen jaar de oorzaak dat de index gestegen is. Zie de verhogingen op accijnzen, de taksen op electriciteit enz. Dat kost mij al meer dan die vermoedelijk 35€ extra per jaar voor mijn Internet. Dat zal vermoedelijk al tegen de 300 euro oplopen.
En vooral een uitbreiding van HD TV zenders, het is te zeggen de bestaande TV zenders die nu in SD worden doorgegeven omzetten in HD zoals de afgelopen 2 maanden is gebeurd.
Waarom geen 2 basis paketten aanbieden inplaats van 1 nu.
Te kiezen door de klant.
1 basis pakket met 75 zenders zoals nu.
en 1 basis pakket met 30 zenders zoals scarlet waar de voornaamste aanwezig zijn..
Het is niet omdat het in HD wordt uitgezonden,dat iedereen daar ook naar kijkt.
Robatoras,begrijp je maar telenet noemt dat nu play en playmore,de thema pakketen hebben ze afgeschaft,de uitleg die ik kreeg was men wenst het simpel te houden.
Zie niet dat ze terug komen op hun beslissing.
Dus weinig(basic)-een beetje (play)-alles(playmore) maar dan toch sport-BE premium-passion apart aan te bieden.
@robatoras schreef:
Waarom geen 2 basis paketten aanbieden inplaats van 1 nu.
Te kiezen door de klant.
1 basis pakket met 75 zenders zoals nu.
en 1 basis pakket met 30 zenders zoals scarlet waar de voornaamste aanwezig zijn..
Het is niet omdat het in HD wordt uitgezonden,dat iedereen daar ook naar kijkt.
Ik zie dat er hier zijn die de stille hoop koesteren dat ze bvb 30 zenders zouden kunnen krijgen aan de helft van de prijs (8€ ipv 16€). Ijdele hoop. Ik vraag mij eigenlijk af wat de kostprijs is van de zenders in het totaal van het kabelabonnement. Ik vermoed dat dit amper een 3à 4 euro zal zijn en de rest zo'n 12 euro dient om alle kosten te betalen van infrastructuur en winst. Dus als ze de helft van de zenders zouden laten vallen zou dit enkel een verlaging van een 2 euro zijn. Ik ben er bijna zeker van dat ze op een gewone kabelabonnee practisch niets verdienen.
Een beetje meer kan er nog bij. Bovenop de extra kost voor mijn electriciteit die mijn TV, digicorder, modem, PC enz. verbruiken. Die verhoging is meer dan een paar euro. Daar heb ik geen petitie van 300 000 handtekeningen gezien op faceboek.
BTW voor mij moet Telenet niet opslaan hoor, liever niet. Maar voor wat ik aan Telenet betal krijg ik nog iets. Er zijn andere dingen die ik ook betaal maar waar ik niet direct nut van heb.
igvfer begrijp wat je zegt ,maar als het bedrag zo laag is voor de zenders (zenders die reclames tussendoor hebben) die zijn blij zijn dat telenet in zijn aanbod neemt.
Maar waarom wordt dan motorstv verwijderd als het toch zo goedkoop is.