24752
netweters
|
152354
antwoorden
|
20693
vragen
|
Na het bellen met de klachtendienst niet tot een oplossing kunnen komen...
Het verhaal:
Als een perfect werkende digicorder(kooptoestel, buiten garantie) wordt geupdated en blijft hangen in een loop en dan vervolgens niet meer kan opstarten, vindt ik dat telenet dit hoort op te lossen, niet de klant!
Na meer dan 10 jaar trouwe klant te zijn, nooit een factuurtje vergeten te betalen, had ik mij toch wel een andere houding of oplossing ingebeeld! Wat een teleurstelling!!!
Ik zeg deze week al mijn diensten op bij telenet:
2 x MOBIEL, Play More, Vaste telefonie, Internet. etc...
Als dit klantvriendelijk en lange termijnvisie is ga ik liever op een ander!
Volledig mee eens!
Maar hier spreken we dus wel over een update, uitgevoerd door telenet!
Als IT'er ben ik er mij bewust van dat soft- en hardware nauw samen werken.
Echter ben ik er mij ook bewust van dat een update met specifieke parameters voor enkele type's van toestelllen voor problemen kunnen zorgen en voor het andere type dan weer een verbetering zijn.
Als dit dan nog eens telefonisch wordt bevestigt door een technieker van Telenet dat mijn toestel denkelijk van de update defect is gegaan, aangezien het 'verouderd' is,
dan heb ik volgens mij toch wel een punt, niet?
Je hebt een punt maar de update is nodig om uw toestel verder te laten functioneren, of zie ik dit niet correct.
Ze hebben deze uitgevoerd en het is fout gelopen.
Hadden ze hem niet uitgevoerd ging het toestel ook niet meer werken.
Dus komt eigenlijk op hetzelfde neer.
Zelfde is dan een windowsupdate, Als deze verkeerd loopt en je pc crasht hierdoor, wat dan?
Ik begrijp uw standpunt maar er zal weinig aan te veranderen zijn.
Een windowsupdate met als gevolg een crash, no problem, dit kunnen we eventueel oplossen door alles terug opnieuw te installeren en automatische updates uit te schakelen.
Er zijn nog vele pc's die werken op windows XP, zoals bedrijven met een platform ontworpen op XP en niet compatibel op nieuwere versies van windows. Deze PC's draaien nog steeds!
Snap je teleurstelling.
Maar bij honderduizenden boxen zit de kans er natuurlijk altijd in dat er bij een bepaald aantal de update misloopt
mocht je nu een huurbix hebben was dat geen enkel probleem, je kreeg gewoon een nieuwe.
Je hebt zelf aangegeven dat je het toestel gekocht hebt, wetende dat je 2 jaar garantie hebt en dat telenet regelmatig updates uitstuurt .
Je hebt geen been om Op te staan. En net dit Is het nadeel van een toestel kopen
maar troost je de meeste coders houden het maar max 2 a 3 jaar uit.
Nu nog een klein rekensommetje ( berekend op 2 jaar huur) 24 × 8.35 = 204 euro aan huurgelden.
Ik weet nu niet hoeveel je betaald hebt voor je corder
Maat nu heb je een idee hoeveel je je uitgespaard hebt of hoeveel je ten nadeel bent
Als men een digicorder koopt kost die normaal € 249.