Beantwoorden
Jeroen
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
All I want for X-mas is YOU O dierbaar België.. Say what?! Alles op zijn plek!

Verhuizen als subgebruiker

Hallo,

 

Nu woon ik nog thuis bij mijn ouders maar binnen een paar maand zal ik verhuizen.

Ik ben nu subgebruiker met een eigen mailbox. Mijn vraag is of ik mijn mailbox kan

behouden en of ik op het moment van verhuis als nieuwe klant een telenet abonnement

moet aanvragen? Of kan ik als subgebruiker een verhuis aanvragen?

 

 

Mvg,

 

Jeroen

Tags (1)
0 Likes
Beantwoorden
5 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Verhuizen als subgebruiker

Die mailbox ben je kwijt, maar de aliassen (adressen) kan je behouden. Je moet eerst de adressen vrijgeven en dan volledig verwijderen. Normaal gezien blokkeert TN die adressen verschillende maanden (18?) als ze worden vrijgegeven, maar als je ze volledig verwijdert, dan kan je die toevoegen aan een andere mailbox. Je doet dat best zo snel mogelijk achter elkaar om te voorkomen dat een ander er toevallig mee gaat lopen.

 

Hier vind je een korte uitleg:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/telenet-e-mailadres-verplaatsen-naar-andere-telenet-mailbo...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Jeroen
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
All I want for X-mas is YOU O dierbaar België.. Say what?! Alles op zijn plek!

Verhuizen als subgebruiker

Ok, maar ik moet dus ook een nieuw account aanmaken bij telenet wanneer ik verhuisd ben?

0 Likes
Beantwoorden
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Verhuizen als subgebruiker

Uiteraard. Jij moet een nieuw abo aanvragen, zodat je zelf de hoofdgebruiker wordt. Dat gebeurt sowieso als je daar alles laat aansluiten.  En die adressen/aliassen moet je vrijgeven en verwijderen op het abo van je ouders, anders kan je die niet verhuizen naar jouw abo.

 

Je zou ook de hoofdaccount kunnen verhuizen, maar dan moeten je ouders een nieuw abo aanvragen en hoofdgebruiker instellen. Ik vermoed dat alles nu op naam van je ouders staat, dus dat zou niet erg praktisch zijn.


Dus:

 

1. Zorgen voor een Telenet aansluiting op het nieuwe adres.

2. Adressen/aliassen vrijgeven en verwijderen in de account van je ouders.

3. Adressen/aliassen aanmaken in de nieuwe account op jouw adres.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Jeroen
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
All I want for X-mas is YOU O dierbaar België.. Say what?! Alles op zijn plek!

Verhuizen als subgebruiker

Bedankt!

0 Likes
Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Verhuizen als subgebruiker

Wil je mails bewaren?

Maak daarvoor eventueel een tijdelijk account aan via gmail. Haal uw mails van Telenet binnen via imap in een mailprogramma als thunderbird.

Creëer ook het account voor gmail in thunderbird. Je moet wel bij gmail enkele instellingen aanpassen zodat je uw mails kunt binnenhalen op thunderbird.

Selecteer alle belangrijke mails uw telenet mailaccount en sleep ze naar de inbox van uw gmail account. Nu worden deze mails gesyncroniseerd op gmail.

Als je achteraf je nieuwe telenet mailaccount hebt aangemaakt en in Thunderbird hebt gestoken kan je het omgekeerde doen.

Wil je het account bij je ouders nog een tijdje laten staan steek er dan een dummy alias in, iets in de zin van mijndummy@telenet.be zo zijn je bestaande mails nog niet direct verdwenen en heb je de tijd om alles in goede banen te leiden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.