24748
netweters
|
152280
antwoorden
|
20688
vragen
|
Kan iemand mij uitleggen waarom Telenet er voor gekozen heeft om op de telenet moden gaan IP adressen vast kunnen zetten.? Ik bedoel het toewijzen van een IP adres aan een MAC van een aangesloten apparaat. Op iedere huis tuin en keuken router is dit mogelijk. Op "mijntelenet" helaas niet.
Deze discussie zal je wellicht wijzer maken: Klik.
Even zoeken in dit forum levert in veel gevallen een antwoord op je vragen.
Waarom? Dat weten we niet.
Maar je kan het op elk toestel gewoon handmatig instellen 🙂
Ik zie eigenlijk ook het nut niet omdat het veel beter is om het op elk toetsel zelf in te stellen zodat je zeker bent dat dit niet opeens gaat veranderen.
@Arthur2 schreef:Waarom? Dat weten we niet.
Maar je kan het op elk toestel gewoon handmatig instellen 🙂
Ik zie eigenlijk ook het nut niet omdat het veel beter is om het op elk toetsel zelf in te stellen zodat je zeker bent dat dit niet opeens gaat veranderen.
tot dat je een apparaatje hebt waar je niet op kunt inloggen en er geen ip adres in kunt vast zetten 😉
voor de Domotica X10 liefhebbers: ik heb een TIP10RF die geregeld een ander IP adres krijgt van de telenet router. Hierdoor kunnen de IOS en android app geregeld geen verbinding maken de de TIP10RF en moet er in de app het nieuwe IP opgevoerd worden.
Getest met een gewone huis tuin en keuken router waar ik ip adressen wel kan vastzetten en dan werkt de TIP10RF perfect.