25.255
netweters
|
155.994
antwoorden
|
21.064
vragen
|
Stel je gaat voor 1 simkaart boven het toegekende datavolume (2 GB toegekend bijv, maar 2,5GB verbruikt).
Kan je dan achteraf, maar binnen de verbruiksperiode, nog een GB doorschuiven van een andere simkaart, zonder dat er verbruik zal worden aangerekend ?
Nee, enkel tot op dat moment ongebruikte data kan worden doorgeschoven. Zo heb ik het toch begrepen.
Bv A heeft 2 GB en heeft er 0.5 GB opgebruikt dan kan die nog zijn resterende 1 GB overdragen aan B als die dreigt tekort te komen.
Heeft A reeds 1.5 GB opgebruikt dan kan die niet doorschuiven.
Ik weet eigenlijk niet wat er gebeurt als A zijn 1 GB doorschuift op het moment dat B zijn GB heeft overschreden, binnen 1 periode natuurlijk.
Ja, dat van die volledige GB voorschuiven, dat wist ik.
Maar het is je laatste scenario wat ik bedoel.
Voor de duidelijkheid een ander voorbeeld.
Gebruiker A heeft een volume van 1 GB, maar gaat er op 20/8 over en heeft na die dag een totaal verbuik van 1,5 GB
Gebruiker B heeft een volume van 4 GB, maar heeft slechts 1,5 GB verbruikt en schuift op 25/8 een volledige GB over naar gebruiker A.
De verbruiksperiode wordt gereset op 1/9
Zal er iets moeten betaald worden voor het extra verbruik van gebruiker A ?
Telenet ?
Mijn logica zou zijn dat je dan geen extra verbruik zou betalen vermits dit maar later verrekend wordt. Best eens navragen bij de facturatie.
Omdat alles wat hier gebeurt nauwgezet opgevolgd wordt verwacht ik dat de klantendienst u hier direct op dit forum kan antwoorden.
Ondertussen aan antwoord van Telenet:
"Als je over je abonnement hebt verbruikt, dien je dit inderdaad te betalen, Steven. In dit geval zou persoon A zijn verbruik betalen tot persoon B dit heeft verschoven. Nadien kan hij van die nieuwe GB gebruik maken. Deze vervangt dus het eerdere verbruik niet. Begrrijp je wat ik probeer te zeggen?
Kristof"
Het komt erop neer dat je data moet verschuiven voor je dreigt je limiet te overschrijden. Eens overschreden betaal je tot je data hebt verschoven.
bvb. de 20e ga je over je 1 GB
de 22e heb je reeds 100 MB verbruikt
Dan breng je 1 GB over van een ander abonnement maar je zal toch die 100 MB extra betalen aan 0.03€ per MB, dacht ik dus 3€.