Beantwoorden
Jochem
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

aansluiting vaste telefoon

Hallo,

Ik woon in een nieuwbouw appartement waar de modem niet vlak aan tv kan geplaatst worden.

De modem is geplaatst in de berging en onder de tv in de living naast stopcontact zitten ingebouwde connectors voor internet- en telefoonkabel waar de internetkabel verbonden is met digibox en werkt perfect.

Maar nu heb ik pas een vaste telefoon aangeschaft en wou hem naast tv installeren en nu werkt dit niet en als ik deze rechtstreeks op modem inplug werkt het wel maar staat hij in de berging en is niet echt praktisch.
Dus denk ik dat deze niet aangesloten is?

Nu heb ik 2x contact opgenomen met telenet klantendienst en zij vertellen mij dat ik deze zowiezo op modem moet aansluiten.
Dus zit ik met een nutteloos telefoonaansluiting in de muur?

De installateur heeft mij in begin ook gevraagd of hij ineens de telefoon mee moest aansluiten maar nu denk ik dat hij dat vergeten is omdat er toen wat problemen waren.

Ik krijg het blijkbaar niet uitgelegd aan de telefoon daarom dat ik het hier eens probeer.

Alvast bedankt.
0 Likes
Beantwoorden
5 reacties
Jochem
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

aansluiting vaste telefoon

 
0 Likes
Beantwoorden
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

aansluiting vaste telefoon

Hallo Jochem, ik kan je helaas niet helpen, maar ik stel voor dat je je bericht ook eens post in het forum Bellen. De kans bestaat dat er daar gebruikers zijn die beter op de hoogte zijn en die het Algemeen forum niet volgen. Lijkt me de moeite om het eens te proberen!


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Jochem
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

aansluiting vaste telefoon

Oké bedankt
0 Likes
Beantwoorden
igvfer1
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
De vernieuwde WIGO? On a roll... Tien op tien! Handje vol!

aansluiting vaste telefoon

Een vraag?

Heb je waar de telefoon moet komen een internet aansluiting in de muur vrij?

Zo ja kan je dat op deze manier oplossen.

 

Je zoekt uit welke kabel verbonden is met die aansluiting. Je neemt een kort stukje telefoonkabel en steekt dat in de aansluiting op de modem. Dan neem je een koppelstuk om 2 UTP kabels te verbinden. Aan de ene kant steek je de rj11 van de telefoon in en aan de andere kant de RJ45 van de betreffende internetaansluiting. Nu kan je uw telefoon aansluiten met een rj11 op die muuraansluiting.

 

dus modem - RJ11 - draad - RJ11 - koppelstuk - RJ45 - draad tot muuraansluiting - muuraansluiting - RJ 11 van je telefoon - draad - telefoon.

 

 

0 Likes
Beantwoorden
Jochem
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

aansluiting vaste telefoon

Nee in de muur niet maar heb er een switch port op aangesloten zodat ik meerdere toestellen kan verbinden met internetkabel.

Dus bedoel je dat ik dan de telefoon rj11 kabel kan aansluiten op de rj45 aansluiting?
0 Likes
Beantwoorden