24613
netweters
|
151195
antwoorden
|
20572
vragen
|
Beste, wij krijgen sinds vannacht om de 5 minuten een aantal Delivery status notification mails van "mail delivery system" van verschillende onbekende mailadressen. Ik werd wakker deze morgen en had meer dan 200 mails!
Wat kan ik hieraan doen?
Ze blijven maar binnenstromen!
Heb ondertussen een paar regels gemaakt waardoor ze naar de prullenbak gaan.
Maar vind dit geen definitieve oplosiing!
Ik werk met een chromebook en met telenet webmail.
voorbeeld 1 van de spam:
This is an automatically generated Delivery Status Notification.
Delivery to the following recipients failed.
andress231@hotmail.com
voorbeeld 2
This is the mail system at host wilson.telenet-ops.be.
I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.
For further assistance, please send mail to postmaster.
If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.
The mail system
<vaiovergallo@hotmail.com>: host mx4.hotmail.com[65.55.37.120] said: 550
Requested action not taken: mailbox unavailable (in reply to RCPT TO
command)
groeten
Andy
Ik zou uit voorzorg toch het wachtwoord eens veranderen van de mailaccount. Het kan altijd dat iemand achter het wachtwoord is gekomen.
Hallo, net hetzelfde probleem sinds vrijdag 22 mei, virusscanner helpt niet.
Wat moet er gebeuren?
Volgens mij is het echt wel een nieuw? virus? Kent iemand het en wat te doen?
ik heb een aantal regels gemaakt waardoor ze automatisch verwijderd worden.
Of het voldoende is weet ik niet, maar mijn mailbox staat teminste niet meer vol met honderden mails
Ik heb hetzelfde probleem sinds een 3-tal weken.
Wachtwoord is nu een weekje aangepast, maar de mails blijven toekomen. Deze week weer meer dan vorige week.
Is hier ondertussen al meer nieuws over?
Mogelijk kan het dat je slachtoffer bent geworden van phishing/hacking.
Het is inderdaad in deze situatie aan te raden om eerst jouw wachtwoord aan te passen.
Echter kan het zijn dat je nog enkele instellingen moet controleren:
Hallo
Dit stond bij mij al zo ingesteld en heeft altijd zo ingesteld gestaan.
Mails blijven nog steeds met hopen binnen stromen ...
Nog andere oplossingen?
Ik heb hetzelfde probleem,
is dit bij jullie ondertussen opgelost ?
hetzelfde probleem hier. map 'verzonden items' is leeg, ik krijg al drie dagen zo'n 100 mails per dag binnen met "mail delivery failed". in bijlage altijd een spam mail die van mijn account zou verstuurd zijn. paswoord reeds veranderd. verandert niets. wat kan ik doen om dit te verhelpen?
Wachtwoord veranderen is volgens mij vrij nutteloos, al kan je het wel doen om uit te sluiten dat je account gekraakt is. Het komt eerder voor dat een spammer jouw adres misbruikt als afzender. Ik heb het ook al aan de hand gehad en volgens mij kan je niet veel meer dan het gewoon uitzingen en wachten tot het vanzelf stopt. Of heel drastisch: de account sluiten, maar dat is niet voor iedereen een optie.
Intussen zou je wel wat regels kunnen aanmaken om die mails automatisch te verwijderen of als gelezen te markeren en door te sturen naar een map. Werk je via webmail of via een mailclient en zo ja, welke?
Ik zit met hetzelfde probleem. Niet te snappen dat niemand van Telenet hier op reageert.
Houden zij deze community dan niet in de gaten ?
Ik heb alle tips geprobeerd, zonder succes. Als dit nog lang duurt ga ik gewoon naar een andere provider.
@Ex-Netweter - Dit heeft - volgens mij - niet veel te maken met Telenet. Het lijkt er eerder op dat een spammer jouw adres misbruikt om als afzender te gebruiken in spammails. Als er dan een "bounce" is omdat een bepaald adres niet bestaat, dan krijg jij die foutmelding.
Telenet kan daar niet veel aan doen, maar wat jij wél kan doen is een filter/regel aanmaken om dit soort mails automatisch naar de prullenmand te verplaatsen. Gebruik je webmail of een mailclient? Indien een mailclient, welke?
Verder, als je Telenet rechtstreeks wil contacteren, dan doe je dat beter via Facebook of Twitter of via de telefoon.