24796
netweters
|
152747
antwoorden
|
20735
vragen
|
Hallo, ik heb verleden week vrijdag mijn Iphone5 S ontvangen met nieuw aboonement, nu is mij beloofd dat de koerier de activering en nummers ging uitvoeren en overzetten, dit wou hij niet doen, ik kan niet naar de winkel hier gaan in Wetteren, de Heer VanHove vraagt mij daar teveel geld voor, en die Mr Van Hove is niet bepaald vriendelijk, maar ik kan mij niet verplaatsen aanhezien ik ongeluk gehad heb en niet buiten kan, nu zit ik hier en kan niets doen, zien jullie aub een oplossing wat ik moet doen ?
Bedankt bij voorbaat
Leroy Marleen
klantennr176354677
Uiteraard dat de koerier dat niet doet. De postbode zou dat ook niet doen. Dat het Center deze alleen wil overzetten mits betaling is ook logisch. Het zijn tenslotte zelfstandigen die werken voor Telenet en voor bepaalde dingen betaald worden. En dat is nu net een van de dingen waarvoor ze niet betaald worden. Je hebt ze zelfs niet het beetje winst op de Iphone gegund of de comissie op het afsluiten van een nieuw abonnement en dan zouden ze daar hun tijd moeten insteken. Als je online of telefonisch iets besteld bij Telenet wordt je verondersteld zelf je plan te kunnen trekken. Je gaat toch ook online geen PC kopen van een bepaald merk en dan naar de shop stappen en verwachten dat ze die voor jou gaan configureren alleen maar omdat ze ook dat merk verkopen.
Dit terzijde. Moeten je nummers overgezet worden van een andere Iphone of van een android naar je iphone?
Ingeval van Iphone naar Iphone kan dit probleemloos via de Icloud voor zover je natuurlijk je login en paswoord nog kent.
Past je simkaartje in je nieuwe Iphone? Dan kan je eventueel je nummers van je huidig toestel op je simkaart zetten en dan je simkaart eventueel na bijknippen in je nieuw toestel steken en importeren.
In je iphone zit er ook ergens een functie "overzetten van Android".
Of je kan je contacten in je Google account steken en je Iphone kan die daar terug halen.
Allemaal niet in een, twee drie gedaan maar toch te proberen. Als je wil met een smartphone werken moet je ook de moeite doen om er iets van te leren.
Als je op je vorig toestel (tenminste als dat een Apple was) je contacten hebt opgeslagen in je iCloud account, zullen ze automatisch op al je andere Apple toestellen verschijnen en synchroniseren. Dus ook bij gewoon inloggen op dat account met je nieuw toestel.
Stonden ze op je SIM, dan ga je ze er op een of andere manier moeten afhalen en kopiëren. Ik vraag me af wie je beloofd heeft dat de koerier dat zou doen .
Hierboven werden al een paar voorstellen geformuleerd.
Uiteraard de man of vrouw op de helpdesk heeft beloofd dat de koerier dit zal doen. Die moeten en zullen verkopen. Er zal een luide "Yes" geklonken hebben en wat er achteraf gebeurt dat kan hun geen snars schelen. Dat is heel wat anders of een verkoper in een winkel die wordt achteraf wel opgezadeld met de fouten die hij al of niet heeft gemaakt.
Ondertussen heeft ze ook een ieuw kaartje gekregen, een formulier dat ze moet invullen om de overdracht mogelijk te maken dat ze nog moet opsturen of anders bevestigen via "Mijn Telenet" zoniet geen overdracht van nummer. Dan een gebel naar de helpdesk die dan doodleuk verklaart dat ze naar een shop of Center moeten gaan want die gaan dat gratis en voor niets in een kwartiertje oplossen. Nee dus want die kunnen niets doen omdat dat dit abonnement in verwerking staat.