24775
netweters
|
152609
antwoorden
|
20723
vragen
|
Via deze weg ga ik proberen een antwoord te krijgen want via mail geen reactie en via telefoon onvoldoende info of ontwetendheid .
Ik verblijf heel veel in het buitenland en ik betaal altijd mijn rekening met visakaart .( ik heb geen Belgisch rekeningnummer )
Als ik naar mijn telenet ga kan ik enkel betalen met overschrijving ( geen visa,bancontact,....)
Als ik mijn rekening niet betaal krijg ik na 1 maand een herinnering en een kost van 8 € , ik kan terug niet betalen met visa , BC,... de volgend maand krijg ik terug een herinnering (via sms en mail )van het openstaand saldo en het bedrag van de volgende maand , ik wil terug betalen en weer hetzelfde probleem . na 15 dagen laatste herinnering worden mijn diensten afgesloten en dan kan ik wel met visa betalen ! Wat telenet dan wel doet is 8€ intrest en 15€ kosten rekenen . Hoe is dit in godsnaam mogelijk en dit is nu al meerdere maanden aan de gang . Reken zelf maar eens uit wat ik al betaald heb aan kosten ....
Als ik nu geen oplossing krijg stop ik ermee na 20 jaar trouwe klant
Je hoeft toch geen Belgisch rekeningnummer te hebben om een overschrijving te doen naar een Belgisch rekening nummer? Binnen de eurozone zijn overschrijvingen tussen EU landen trouwens altijd gratis.
Ik vind niet dat je van Telenet kan verwachten dat ze Visa of Mastercard aanbieden. Dat doen andere providers toch ook niet?
@Ex-Netweter schreef:Je hoeft toch geen Belgisch rekeningnummer te hebben om een overschrijving te doen naar een Belgisch rekening nummer? Binnen de eurozone zijn overschrijvingen tussen EU landen trouwens altijd gratis.
Ik vind niet dat je van Telenet kan verwachten dat ze Visa of Mastercard aanbieden. Dat doen andere providers toch ook niet?
Dat wordt alleen gedaan als de diensten afgesloten zijn wegens wanbetaling dan kan men met VISA, Mastercard en Bancontact/Maestro betalen zodat de afgesloten diensten terug geactiveerd kan worden op dezelfde dag.
@Ex-Netweter schreef:
En waarom kan dit enkel als de diensten afgesloten zijn ??
Dat moet je aan Telenet vragen.
Ik kan volldig de bal verkeerd slaan.
Naar mijn idee is een Visakaart gekoppeld aan een gewone bankkaart.
Een visakaart is GEEN bankkaat, wel een KREDIETKAART.
Je kan dus volgende oplossingen uitvoeren:
Via dom-iciliëring, en vooraf een bedrag op je zichtrekening plaatsen.
Waar de "woonplaats" is van de zichtrekening speelt bij telenet geen rol.
Anders is het bv in Nederland met Canal-Digital. Daar moet je een zichtrekening hebben in Nederland.
In elk europees land (dat moet je checken, sommige landen vertrekken anderen komen erbij
Terug naar Telenet & Visa. Naar de "states" moet je visa gekeurd zijn door de "states" een pro-forma check, maar toch...
Vraag het Eurpees BE-xxx aan bij telenet, en klaar is kees gekomen.
Strikt persoonlijk denk ik dat je meer problemen ziet dan er zijn.
Een Visa 'en consoorten' zijn KREDIETKAARTEN. Daar betaal je interesten op. Soms kunnen die hoog liggen... Als het bedrag op je Visa laag is...
Misschien vinf je hier meer uitleg
En dit zal aanslaan als een knal
open een GRATIS belgisch rekening nummer en doe daarmee online elke maand je betaling of vraag een domi op deze rekening maar zorg dan wel dat je er wel geld opzet
visa kaart verrichtingen kosten ook voor de aanbieder en een overschrijving is gratis.
enkel in uiterste nood in functie van een klant vrij te stellen ,zal een visa/bc betaling via mijn telenet mogelijk gemaakt worden.