24775
netweters
|
152603
antwoorden
|
20721
vragen
|
Wat gebeurt er indien ik mijn aanrekening te laat betaal?
Hier staat het duidelijk
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-een-herinnerings-of-nalatigheidskost/
Los van eventuele nalatigheidskosten kunnen ze ook je digitale TV blokkeren, uitgaande gesprekken blokkeren, internet op vertraagd zetten.
Hou er dan rekneing mee dat de verwerking van een betaling via overschrijving 3 tot 4 dagen duurt vooraleer ze je weer op normaal gebruik zetten.
Als je de eerste keer te laat betaalt in lange tijd krijg je een vriendelijke herinnering dat ze de herinneringskost niet zullen aanrekenen.
Ik was met verlof heb dus pas maandag betaald nu noch geen GSM
Het duurt soms een paar dagen voor het geld van de ene bank naar de andere bank getransfereerd word (tot 3 dagen). Maar 4 dagen lijkt me toch lang. Misschien kan je best even naar de helpdesk bellen en bij de administratieve dienst checken waarom het nog niet terug werkt...
Wij moeten hier geen proces maken maar Telenet sluit geen dingen af voor 1 achterstallige factuur of een factuur die een paar dagen te laat is betaald.
Dit zal over meerdere facturen gaan of herhaaldelijke achterstallen.
Om geen problemen te hebben ben je het best om je factuur een paar dagen voor de vervaldatum te storten. De vervaldatum is altijd 14 dagen na de factuur datum. Dus je hebt even de tijd.
Een betaling tusen banken duurt meestal 3 werkdagen. Op maandag betalen is op woensdag bij Telenet komen en op donderdag verwerken.
Betaal je op vrijdag dan komt dit toe op dinsdag en wordt dit de woensdag verwerkt.