Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Database software voor foto's

Ik weet niet goed waar dit te plaatsen.

Op mijn PC staan duizenden foto's in mappen. Soms een map "reis land", soms map op datum, ook mappen met familiefoto's, oude ingescande, nieuwe enz. Ik zoek nu software waar ik op een of andere gemakkelijke manier tags kan toevoegen aan foto's zoals bij familiefoto's de namen, data enz., bij natuurfoto's bijvoorbeeld wolken, gras, spiegeling. En waarbij ik dan op die tags kan zoeken . Gebruiken jullie al zoiets? Ik geraak er eigenlijk niet aan uit bij mijn zoektocht op internet.

Als voorbeeld neem ik een familiefoto met meerdere personen. Ik wil daar de verschillende personen op aanduiden, jaartal enz. zodat ik daar kan op gaan zoeken.

Of ander voorbeeld een foto van een landschap met water, wolken een mooie spiegeling enz. Ik wil daar volgende zoektags aan toevoegen, wolken, spiegeling, plaats, water, datum enz. Zodat ik met de software kan zoeken naar de locatie(map enz.) van alle foto's waarbij wolken zijn aangeduid.

Dit heeft allemaal niet echt met computerproblemen of Telenet te maken maar misschien zijn er onder jullie wel mensen die dergelijke software naar tevredenheid gebruiken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (3)
0 Likes
15 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Database software voor foto's

Vrijblijvend. Zonder te willen reklame te maken maar hier een link om eens 90 dagen een degelijk fotobewerkingsprogramma uit te proberen. Ook aan te schaffen aan schappelijke prijs in vergelijking met Adobe en voor 90% dezelfde mogelijkheden.

https://affinity.serif.com/en-gb/supporting-the-creative-community/ 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes