24751
netweters
|
152350
antwoorden
|
20691
vragen
|
gisteren ineens 0.9 GB data gebruikt door coronalert terwijl ik alleen in de auto zat. Erg vervelend want ineens 10 euro extra te betalen en volume voor de maand weg. Enig idee hoe dit komt?
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Coronalert verbruikt mijn data
Je geeft aan 0.9 GB data weg en ineens is dus je volume verbruikt ? Wat voor abonnement heb je bij Telenet? Lijkt mij toch dat je meer data heb dan 0.9 GB als je een Wigo hebt of een King of Kong abonnement.
ik gebruik Surf met 1 GB per maand. Is normaal ruim voldoende.
Heb net eens gelezen hoe die app precies werkt maar het blijkt dat deze op de achtergrond telkens blijft doorlopen om te scannen. Daarmee wil het dus betekenen dat de app toch wel data verbruikt , denk ik ,als deze continu blijft draaien op de achtergrond en ververst zich elke keer.
@Breedstraet onder Instellingen kan je de opties voor mobiele data aanpassen:
Bij mij staat download via mobiele data overigens wel aan, maar de app verbruikt quasi niks in al die maanden dat ik het al gebruik (enkele megabytes).
Inderdaad, tot gisteren ook de hele tijd actief zonder veel data te gebruiken. Ondertussen op wifi gezet.
Hoe weet je dat het de app Coronalert is en niet iets anders? Staat dat zo in je toestel? Ga je daarvan uit omdat er geen andere app actief was op je toestel?
In de tijd dat het volume beperkt was tot 500 Mb (dat noemde toen King Surf en deze naam was ook als optie bij het betaal volgens verbruik), ben ik ook eens over de limiet gegaan: domme fout van mij, updates toegelaten.
Het doorlopend scannnen is met Bluetooth. Dit veroorzaakt geen dataverkeer.
Ook ik kan bevestigen dat Coronalert bij mij permanent draait en zo goed als niks data verbruikt.
EDIT: ben je zeker dat niet een of andere app een update gekregen heeft terwijl je in de auto zat? Of zelfs meerdere apps .... Of een backup van uw foto's naar the cloud ....
Coronalert permanent aan,
Verbruik via Wifi
Verbruik via data deze maand:
Vorige maand:
Oei, dat is wel problematisch!
Ik probeer me voor te stellen op welke manier dit mogelijk is en denk aan volgende staat mogelijkheden:
Als je de FAQ van Coranelert bekijkt zie je hoe op welke manier je sciensano kan bereiken.
Misschien heeft de app (te lang?) herhaardelijk, tevergeefs, getracht (veel?) data over te zetten? In alle geval: de grootte van de be.sciensano.coronalert directories op mijn android devices is van de grootte orde megabytes, niet gigabytes.