Beantwoorden
Kidibul
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen bediening meer met Google assistant

Hallo Netweters,

 

Mijn Google Home kan sinds enkele dagen geen verbinding meer maken met Telenet om de digicorder te bedienen met spraak commando's... Ook de webpagina met informatie is offline gehaald door Telenet. Dus ik neem aan dat ze de stekker eruit hebben getrokken?

 

Beetje jammer om dit zomaar zonder aankondigen stop te zetten.

0 Likes
6 reacties
Lieselot91
Ex-Moderator
Berichten: 196
De race is begonnen! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Geen bediening meer met Google assistant

We merkten dat minder en minder klanten met een Digibox of Digicorder gebruik maakten van Google Assistant. Daarom werd de dienst op 09/08/2022 stopgezet.


Lieselot | Ex-Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Geen bediening meer met Google assistant

Nu valt het niet op is vakantie in september zeker als tv programma's  weer van start zullen gaan zullen  mensen dit merken

best nog een info e-mail sturen naar gebruiker van digibox en digicorder

0 Likes
Kidibul
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen bediening meer met Google assistant

Een gebrek aan gebruikers heeft vooral te maken met de beperkte functies die je maar kon doen met deze dienst. Er werd gezegd dat men uitbreidingen gingen doen maar sinds de release werd er verder niks meer aan gedaan.
Terwijl andere bedrijven investeren in hun producten slimmer te maken doen jullie het andersom door het ontnemen van deze dienst. Dankzij jullie moet ik nu op zoek gaan naar een alternatief zoals een Chromecast of een IR smart toestel om mijn TV terug te kunnen bedienen met mijn stem.

Een slechte beslissing naar mijn mening.

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Geen bediening meer met Google assistant

Je hebt gelijk maar er worden keuzes gemaakt

Dat zie nu de laatste tijd meer zeker bij jongeren dit is te oud en werkt niet goed weg er mee

Ze zijn mee met de tijd en sommige aanbieders  volgen niet en het gaat achteruit en achteruit tot te laat is en klanten moet je hebben

Zeker de laatste jaren zijn de apps zijn vooruit gegaan heel veel eigen productie door jonge mensen

Omdat ze zelf weten wat ze moeten hebben

0 Likes
IngmarGuillaume
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Geen bediening meer met Google assistant

Als je wat van Home Automation kent (of wil experimenteren):

Installeer Home Asssistant
Installeer de LGHorizon add-on (Ziggo box, Telenet TV box, en nog een paar andere zijn dezelfde)
Installeer de Google Assistant en/of de Alexa integration.

Voila, controlleer je TV Box van Telenet met Voice commando's via Google Home, of de Alexa Echo toestellen, inclusief je smartphone, of via het dashboard van Home Assistant.

IngmarGuillaume_0-1667232901968.png

 

IngmarGuillaume
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Geen bediening meer met Google assistant

Nog eentje, om 't af te leren. Wat Telenet niet wil/kan doen (ik denk niet WIL), kan je zelf:

IngmarGuillaume_0-1667236050154.png