Beantwoorden
RüdigerVO22
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Netflix aanrekenen maar al maanden niet gekeken

Ik heb Netflix al paar jaar via Telenet geactiveerd maar heb sinds de fameuze telenet update (in mei ofzo met oa de gekende zenders die door elkaar stonden enz) willen opzeggen. Netflix was nl na die update al reeds niet meer geactiveerd (zonder dat ik dat gedaan heb was ook een gekende fout) en aangezien we toch niet meer zouden kijken dacht ik ok dan moet ik niets meer doen want netflix is niet meer actief.

Maar na een maand nog steeds 8,99eur gefactureerd dus bellen naar klantendienst die zou de volgende maand dan correctie uitvoeren en dat gebeurde ook maar er komt ook telkens weer 8,99eur bij. Dus er staat letterlijk -8,99eur en dan iets verder +8,99eur. Vorige maand idem en nu weer gebeld en ze gaan kijken om een 'Netflix opzeg' te doen terwijl ik effectief geen abo meer heb bij Netflix alsook er staat in mijn netflix account dat ik geen streamingabonnement heb en dus niet gelinkt ben aan Telenet.

Maar als ik via Netflix terug activeer dan wordt de soep (v 8,99eur) alleen maar groter? Hopen dat die 'opzeg' werkt en dat het vanzelf oplost maar das wishfull thinking vrees volgende maand terug hetzelfde laken.

En als ik mijn factuur goed bekijk:

eerst 'onmiddelijk te betalen': 8,99eur (de netflix v 2maanden geleden die werd aangerekend, het verschil in wat ik moest betalen en heb betaald)

dan een correctie: -8,99eur

dan heb ik een totaal minus 8,99eur (die correctie) (wat mij een juist totaal lijkt)

dan uiteindelijk een hoger totaal met de netflix van vorig maand aangerekend (+8,99eur) en dit totaal moet ik nu ook effectief betalen.

 

Betaal ik het totaal met de correctie dan zit ik sws volgende maand terug met een schuld tov Telenet v 8,99eur en die is uiteraard 'onmiddelijk te betalen'. Maar dan schuift alles alleen maar op. Er was zelf een medewerker die zei dat dit mogelijk de enige optie zou zijn mocht dit terugkerend probleem zijn dus moet ik blijvend op deze manier bellen/corrigeren/teveel betalen.... ?

Tags (1)
0 Likes
2 reacties
MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 213
De magic number! Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Netflix aanrekenen maar al maanden niet gekeken

Een klacht indienen bij de ombudsdienst zodat dit eindelijk grondig wordt aangepakt. Elke maand binnenbellen voor een creditering te krijgen voor een bedrag dat volgende maand weer onterecht op je aanrekening staat als vooruit te betalen is onacceptabel.

Er gaat hier wellicht ook iemand komen zeggen dat je moet stoppen met domiciliëring en enkel maandelijks het bedraagt moet overschrijven dat je werkelijk moet betalen.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Netflix aanrekenen maar al maanden niet gekeken

Je bent niet alleen er lopen credit nota"s die niet juist zijn dit hebben we al gehoord

Neen terug contact om dit recht te zetten

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ik-heb-een-klacht-over-telenet-waar-kan-ik-terecht/