Beantwoorden
cadsite
Experienced Beetjesweter
Berichten: 16
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

kodi op raspberry pi installeren

Ik heb een RP 3B en heb hierop pi-hole draaiende gekregen. 
Nu zou ik nog een stapje verder willen gaan en er kodi op hebben. Dan moet ik wel even de RP verhuizen van de modem naar achter de TV en pi-hole over wifi trekken, maar dat zou moeten lukken.

 

Ik ben overal aan het zoeken om kodi op de RP te zetten, maar overal zie ik handleidingen die van een lege RP vertrekken. 

Hoe zou ik het gemakkelijkste kodi op die RP krijgen? Iemand die een goede handleiding voor een dummie weet zijn?

Tags (2)
0 Likes
7 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

kodi op raspberry pi installeren

Heb je dit al bekeken?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7767
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

kodi op raspberry pi installeren

@cadsite  Ik vrees dat je maar het een of het ander kunt installeren. Het zijn beide gestripte versies van linux die alleen het hoogstnoodzakelijke installeren voor hetgeen ze willen doen.

Pihole is bedoeld als adblocker en moet achter uw router hangen.

Koop je een extra raspberry, sdkaartje en voeding en je bent terug vertrokken. Het kost je hoeveel? Een 75€ als je beetje uitkijkt. Anders mag je er eentje hebben van mij waar de 3.5V pins niet meer werken. Naar den duvel geholpen bij een verkeerde connectie. Maar die gebruik je toch niet. Geen enkele pin trouwens als je kodi gebruikt als mediaserver.

 

Kijk anders ook eens op https://www.raspberrypi.org/downloads 

En klik op NOOBS de volledige versie. Daar zit LibreElec (mediacenter, gebaseerd op Kodi)) en Stretch in. En onder stretch kan je normaal PiHole installeren. Heb daar wat mee zitten experimenteren. Oa. een addon VRTNu kon ik installeren



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
cadsite
Experienced Beetjesweter
Berichten: 16
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

kodi op raspberry pi installeren

pihole is volgens mij gewoon een programma dat draait op Raspbian.

kodi is ook een programma. Dat kan zeker naast elkaar, alleen mis ik wat kennis om dat te doen.

ik heb trouwens mijn 3b+ gekocht inclusief voeding en 8Gb sd kaart voor €30.

 

Misschien koop ik wel een tweede, maar ik heb het sterke vermoeden dat het met 1 zou moeten lukken. Ik heb gewoon interesse om te klooien met kodi, maar weet eigenlijk niet of ik het echt zal gebruiken.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7767
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

kodi op raspberry pi installeren

@cadsite  Je kan inderdaad een dual boot opzetten maar dan moet je kiezen tussen het een of het andere. maar als mediacenter zou ik gaan voor een 32GB sdkaartje.

Edit: Onder Raspbian kan je toch gewoon in zo'n zwart scherm dit commando ingeven:

sudo apt-get install kodi

En misschien helpt dit ook: https://circuitdigest.com/microcontroller-projects/install-kodi-on-raspberry-pi/ 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
cadsite
Experienced Beetjesweter
Berichten: 16
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

kodi op raspberry pi installeren

naar zoiets was ik op zoek. 😋

Wat voor de ene "gewoon effe" is, is voor de andere ongekend terrein.

 

Ik ben vrij goed thuis in het klassieke PC gebeuren, maar linux en aanverwanten zijn nieuw voor mij.

 

Bedankt.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

kodi op raspberry pi installeren


@cadsite  schreef:

naar zoiets was ik op zoek. 😋

Wat voor de ene "gewoon effe" is, is voor de andere ongekend terrein.

 

Ik ben vrij goed thuis in het klassieke PC gebeuren, maar linux en aanverwanten zijn nieuw voor mij.

 

Bedankt.


Weet dan dat Windows ook reeds een Linux kernel heeft.

Uiteindelijk zullen alle belangrijke besturingssystemen een linux kernel hebben (Windows, IOS, Android).

Zoek gewoon op het internet met volgende twee woorden Microsoft Linux en je vindt meer dan genoeg antwoorden.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7767
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

kodi op raspberry pi installeren

Ik begrijp @cadsite.  Raspberry PI is een ongemeen boeiend onderwerp. En Linux is op zich een stuk flexibeler dan Windows. En je kan met die kleine computerkes die quasi niets kosten enorm veel doen. Ik heb ondertussen 3 modules les gevolgd (1.5 jaar) en enorm veel bijgeleerd. De 4e module doe ik niet want ik mankeer een electronica achtergrond. Het is niet alleen dat mediacenter gedoe en andere softwaretoepassingen, dat is nog vrij makkelijk te installeren. Het is vooral wat je met die 40 kleine pinnekes en de nodige programmatie kunt doen.

In elk geval succes met je zoektocht.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.