24751
netweters
|
152344
antwoorden
|
20691
vragen
|
Beste,
Gisteren heb ik de Triiing-app gedownload op mijn Huawei G510. In "Mijn Telenet" zie ik dat Triiing inderdaad op 31/08/15 geactiveerd is.
Nu lukt het me niet om via Triiing te bellen.
Mijn probleem stelt zich als volgt:
Ik bel naar persoon X die de telefoon hoort overgaan en opneemt. Ik hoor persoon X, maar persoon X hoort mij niet. Ik heb dit al met verschillende nummers geprobeerd en steeds weer hetzelfde verhaal.
Telefonisch contact met Telenet klantendienst en bezoek aan verkooppunt hebben me ook geen oplossing kunnen bieden. De enige uitleg die ik kreeg = slecht signaal zal aan de basis liggen.
Heeft hier iemand ook al last van gehad en zo ja, is het opgelost geraakt en hoe?
Of heb ik toevallig iets over het hoofd gezien bij de instellingen?
Alvast bedankt voor jullie reacties want ik heb geen zin om nog meer dure gesprekken via GSM te voeren te wijten aan het feit dat een storing op mijn vaste lijn pas op 21/09/15 kan hersteld worden;
Mvg,
Karo
Opgelost! Ga naar oplossing.
Triiingen zonder geluid is natuurlijk niet handig. Wie kan er helpen zodat @Karo op haar toestel optimaal gebruik kan maken van de Triiing app?
TIP: Indien een antwoord je geholpen heeft, vergeet dan niet om dit als oplossing te accepteren. Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan sneller geholpen in de toekomst.
De app werkt wel, maar uw microfoon kan niet door de app worden gebruikt. Ik vermoed dat de producent van uw GSM het gebruik van uw microfoon beveiligd heeft tegen ongewenst gebruik van apps.
Gebruikers van de Huawei G510 ondervinden blijkbaar ook problemen met hun microfoon bij het gebruik van andere apps (VIBER)
Hou de website van Huawei in de gaten voor een firmware update
Op de Huawei G510 zijn er blijkbaar 2 microfoons, wellicht is de ene voor klassieke oproepen terwijl de andere gebruikt wordt voor apps ed.
Gebruik jij een hoesje op je GSM? Indien ja, dan kan het zijn dat dit hoesje je 2e microfoon blokkeert.
Meer uitleg op dit forum: http://www.boards.ie/vbulletin/showthread.php?p=85195473
Ik gebruik inderdaad een hoesje speciaal voor de Huawei G510. Niets is dus verborgen wat niet verborgen mag zijn...
Hoe zou ik die beveiliging voor apps kunnen opheffen? Ik ben hier helemaal geen crack in 🙂
En aangezien ik morgen voor twee weken naar het buitenland vertrek, durf ik het risico niet nemen om dit zelf uit te zoeken met het risico dat ik dan helemaal in de knoei kom te zitten.
Terug thuis van weggeweest en vandaar een ietwat laattijdige dank aan allen voor de tips en info die ik mocht krijgen.
Goed nieuws 🙂
TRIIING WERKT!!!
Op 21/09/2015 is Telenet uiteindelijk een interventie komen doen aan de drop en heb ik dus terug vaste telefonie.
Nu heb ik de proef op de som genomen en Triiing geprobeerd zonder het hoesje te verwijderen en ook zonder een update uit te voeren. Ik kan de Triiing app probleemloos gebruiken.
Ik concludeer hieruit dat de Triiing app enkel werkt als er geen storing op de vaste lijn is.
Bij Telenet hield men hardnekkig vol dat dit niet het geval was en ik blijf er bij dat het wel zo is.