24775
netweters
|
152608
antwoorden
|
20723
vragen
|
Sinds ik mijn telenet abonnement, met nieuwe simkaart, heb komt er steeds een flitsend icoontje (zie foto) bovenaan mijn scherm. neveneffect is dat mijn batterij sindsdien tweemaal per dag opgeleaden moet worden. Kent iemand dit fenomeen? Ik heb de telefoon reeds terug naar fabrieksinstellingen gezet, maar geen resultaat.
Sorry Danny, maar ik kan uw afbeelding niet zien dus ook niet weten over welk symbooltje het gaat.
Geduld. Afbeeldingen verschijnen hier nooit direct. Heb de indruk dat de mods die moeten doorlaten.
Ik vermoed inderdaad hetzelfde.
Dat zorgt wel voor een redelijke vertraging van het antwoord. Hij heeft ondertussen al twee keer zijn smartphone moeten opladen
geen idee of u het intussen al kan zien, maar het ziet eruit als twee halve bollen tegen elkaar met een kleine verschuiving in vertikale lijn.
Is nu zichtbaar.
Ik heb het icoontje ooit al gezien maar kan het niet thuisbrengen. Een of andere messaging app?
Iemand?
samsung S5
Ik heb nu geprobeerd zonder de SIM-kaart. Alle apps werken via wifi, behalve bellen uiteraard, en het icoontje is verdwenen. Zodra de SIM-kaart weer geplaatst wordt is het er terug. Zou het dan toch een probleem met de Telenet SIM-kaart kunnen zijn?
Altijd nuttig om het volgende te proberen.
Bij de telefoon instellingen. Naar Apps. Kies 'Alle Apps'.
De geïnstalleerde apps staan daar met hun icoontje. Kijk eens of er een tussen staat met dat flitsend icoontje of er op lijkt.
Dat is geen garantie want de berichtgeving via icoontjes bovenaan op het scherm zijn niet noodzakelijk die van de App zelf.
Mij lijkt het of er een App of achtergrond service een synchronisatie of verbinding probeert te maken. Misschien ook bij de instellingen onder 'Verbindingen' eens rondneuzen. Daar bij 'gegevensgebruik' kan je ook soms dingen zien die er toe doen.
Danny,
Is het toevallig een Samsung toestel? Het symbool lijkt verdacht veel op SideSync. Ik weet niet of het dat is maar kijk er eens naar want dat programma verbruikt wel redelijk veel energie.
Tot nu toe nog geen resultaten geboekt, niet in verbindingen, niet SideSync. Al een nieuwe Sim-kaart geprobeert geen reultaat. Alleen zonder sim-kaart en de apps gebruiken via de wifi lost het probleem op, maar een gsm waar je mee kan bellen is toch handiger.
Het is een drastische oplossing maar probeer uw gsm eens terug te zetten naar fabrieksinstellingen?