Beantwoorden
Ex-Netweter

is er hier al iemand gebeld door het nr. 0199913

Meestal 1 of 2 keer per dag door dit nr. opgebeld ivm met computerproblemen door iemand in het gebrekkig Engels.  Eerst geprobeerd hem duidelijk te maken dat ik niet geïnteresseerd ben.  Nu leg ik gewoon in.

Iemand met dezelfde problemen en hoe je dit nummer eventueel zelf kan blokkeren of laten blokkeren.

0 Likes
Beantwoorden
5 reacties
MarcVIM
Professional Meerweter
Nieuwe TV-theek? BINGO! Warming up? De volle 100!

Als je je eens wil amuseren kan je zogezegd ingaan op het aanbod.

Ze gaan wellicht je helpen om je Windows computer weer aan de praat te krijgen 'want er is een probleem met die computer vastgesteld'.

Je doet gewoon alsof je aan je computer zit en je trekt het zo lang mogelijk en sukkelt zo veel mogelijk met hun instructies, om, na een lange telefoon en dus voor hen veel tijdverlies, te moeten vaststellen dat je eigenlijk een Apple computer hebt. Persoonlijke gegevens laat je nooit los wel te verstaan.

Ze bellen je gegarandeerd niet meer terug. Maar gaan je wel enkele niet mis te verstane vloeken naar je hoofd slingeren.

Heb het geprobeerd en me rot gelachen.

0 Likes
Beantwoorden
Arthur2
Experienced Meesterweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Zelf kan je het niet blokkeren maar de klantendienst zou dit toch moeten kunnen? Ik heb wel eens gehoord dat men dat niet deed om een of andere reden maar dat weet ik niet zeker.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Arthur2
Experienced Meesterweter

@MarcVIM zelf heb ik dat nog niet gehad ik zou gewoon in het Nederlands blijven antwoorden, lijkt me ook wel leuk 😄
   Arthur2 | Ere-Krak
0 Likes
Beantwoorden
MarcVIM
Professional Meerweter
Nieuwe TV-theek? BINGO! Warming up? De volle 100!

@Arthur2 schreef:
@MarcVIM zelf heb ik dat nog niet gehad ik zou gewoon in het Nederlands blijven antwoorden, lijkt me ook wel leuk 😄

Ook al geprobeerd. Maar dan stoppen ze snel want ze krijgen veel slachtoffers die het Engels niet machtig zijn en daar steken ze hun tijd niet in. Het spelletje is niet gemakkelijk want je moet je gesukkel geloofwaardig doen overkomen. Maar plezant om dit soort bedriegers aan te pakken is het wel.

0 Likes
Beantwoorden
Arthur2
Experienced Meesterweter

Ik wil ook niet dat ze terugbellen dan moet ik opstaan en naar de telefoon lopen 😛
   Arthur2 | Ere-Krak
0 Likes
Beantwoorden