25.024
netweters
|
153.940
antwoorden
|
20.878
vragen
|
Is ons nr 0476520402 geactiveerd voor Turkije?
Normaal wel, zou ik veronderstellen, maar...
1. om te bellen, moet er normaal de landcode van Belgie voor staan, dus: +32 476 520402
2. Wij zijn in juli naar Canada geweest en mijn gsm werkte ginds perfect maar die van mijn vriendin helemaal niet. We hebben 2 weken aan het mailen en bellen geweest met de telenet helpdesk om te ontdekken dat bij haar SIM kaart het deel dat gebruikt wordt voor roaming niet geactiveerd was. Dat kon alleen maar in Belgie geactiveerd worden, dus zij was ginds effectief volledig onbereikbaar op haar GSM.
Ook nog:
3. Hou steeds de beltarieven in het achterhoofd... Om van Turkije naar Belgie te bellen (€ 1.80 / min) en roaming tarieven om ginds gebeld te worden (€ 0.70 / min.)
4. je zal achterover vallen van wat het kost om ginds 1MB data binnen te halen over een dataconnectie (€ 10.00 / MB). Best niet doen dus.
voor die laatste twee vind je hier meer info:
Als je verbinding hebt met een turks netwerk kan je theoretisch gebeld worden.
Check misschien ook eens je mijn telenet Daar kan je roaming activeren en deactiveren onder:
mijn mobiele diensten > abo > diensten > oproepblokkering
nuttige tip van tweede post: zet ALTIJD de nummers met landcode in je toestel (belgie +324xxx..., nederland +316xxx... , enz enz enz). Bij interationale ingave valt altijd de eerste 0 van het nummer weg (0468123456 is dan +32468123456).