Beantwoorden
Ex-Netweter

klacht free phone business

Free phone business staat duidelijk nog niet op punt. Ik heb het sinds november en nog niets anders dan problemen gehad. Enkel al heel veel betaald aan werkuren om alles uit te zoeken terwijl je proefkonijn bent.

Als je een slechte internetverbinding hebt in huis (zoals hier door veel beton, ik heb ook Telenet internet voor alle duidelijkheid) zou het afgeraden moeten worden want alles verloopt via internet en wij hebben 's nachts dus al telefoongesprekken gemist terwijl mijn man dokter is. Ik zou dus zeggen 'welkom telefooncentrale ipv vaarwel'

0 Likes
Beantwoorden
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

@Ex-Netweter schreef:

Free phone business staat duidelijk nog niet op punt. Ik heb het sinds november en nog niets anders dan problemen gehad. Enkel al heel veel betaald aan werkuren om alles uit te zoeken terwijl je proefkonijn bent.

Als je een slechte internetverbinding hebt in huis (zoals hier door veel beton, ik heb ook Telenet internet voor alle duidelijkheid) zou het afgeraden moeten worden want alles verloopt via internet en wij hebben 's nachts dus al telefoongesprekken gemist terwijl mijn man dokter is. Ik zou dus zeggen 'welkom telefooncentrale ipv vaarwel'

Mogelijke oorzaken en oplossingen.

Freephone Business digitaal is VOIP loopt niet via Wifi alleen op rechtstreekse kabel aansluiting.

Dan heb je het misschien over de VOIP Dect telefoon van Panasonic (de enige die ondertussen ondersteund is).

Dect is ook een vorm van Wifi en heeft dezelfde problemen als Wifi, want dit werkt in dezelfde frequenties. Dus muren, afstanden alle andere gekende problemen.

Is dit aangesloten op je eigen router? Dan is het nodig dat je een router hebt die Qos ondersteunt en dan moet je daar het vast IPadres van de betreffende telefoon (of basisstation) en de nodige poorten voorrang geven op je data verkeer. Maar dit is ook zo met een interne VOIP centrale.

Eventueel de Home gateway van telenet installeren en eigen router eruit gooien.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Ex-Netweter

Gisteren is men het komen oplossen (hoop ik)

Ondertussen heeft dit mij wel €730 aan werkuren, nieuwe routers... gekost. (Gisteren zou gratis geweest zijn) Maar had ik dit dus op voorhand geweten was ik nooit overgeschakeld!

Daar wordt zeker niet duidelijk over gecommuniceerd.

0 Likes
Beantwoorden
Arthur2
Experienced Meesterweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

€730 euro? Normaal zou het gratis moeten zijn als het aan Telenet ligt. En hebben jullie elke keer Telenet laten komen of zijn dat kosten van derden?
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
0 Likes
Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Gisteren is men het komen oplossen (hoop ik) Ondertussen heeft dit mij wel €730 aan werkuren, nieuwe routers... gekost. (Gisteren zou gratis geweest zijn) Maar had ik dit dus op voorhand geweten was ik nooit overgeschakeld! Daar wordt zeker niet duidelijk over gecommuniceerd. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Voor mij was en is het toch duidelijk hoor. Telenet installeert zijn Freephone Business VOIP met zijn techniekers alleen na een Home Gateway en met maximum 4 gebruikers. Indien de klant eigen hardware gebruikt (router) dan is het de installateur/verkoper die installeert. Het is gekend dat niet alle routers geschikt zijn. Normale installatiekost is 250€. Bij Telenet installatie nu tijdelijk gratis. Voor het installeren ben je er niet vanaf in 1 uurtje. De technieker kan wel op voorhand de toestellen klaarmaken met de nodig software instellingen. De Cloud centrale al een stuk configureren. En normaal gezien moet de verkoper al op voorhand overleggen met de klant hoe hij de gespreksflow wil zien. Een werkje dat best op voorhand op papier wordt uitgetekend. En dan nog de installatie ter plaatse. Dit alles neemt toch minstens 4 uur in beslag. Het probleem is dikwijls dat de klant zelf niet altijd weet wat er van verwacht wordt. En de verkoper moet niet alleen verkopen maar ook weten hoe het technisch in elkaar zit. Ondertussen weet ik eigenlijk nog altijd niet of het de DECT verbinding was die niet werkte of het de internetverbinding was die niet goed was.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
0 Likes
Beantwoorden