24785
netweters
|
152663
antwoorden
|
20729
vragen
|
Free phone business staat duidelijk nog niet op punt. Ik heb het sinds november en nog niets anders dan problemen gehad. Enkel al heel veel betaald aan werkuren om alles uit te zoeken terwijl je proefkonijn bent.
Als je een slechte internetverbinding hebt in huis (zoals hier door veel beton, ik heb ook Telenet internet voor alle duidelijkheid) zou het afgeraden moeten worden want alles verloopt via internet en wij hebben 's nachts dus al telefoongesprekken gemist terwijl mijn man dokter is. Ik zou dus zeggen 'welkom telefooncentrale ipv vaarwel'
@Ex-Netweter schreef:Free phone business staat duidelijk nog niet op punt. Ik heb het sinds november en nog niets anders dan problemen gehad. Enkel al heel veel betaald aan werkuren om alles uit te zoeken terwijl je proefkonijn bent.
Als je een slechte internetverbinding hebt in huis (zoals hier door veel beton, ik heb ook Telenet internet voor alle duidelijkheid) zou het afgeraden moeten worden want alles verloopt via internet en wij hebben 's nachts dus al telefoongesprekken gemist terwijl mijn man dokter is. Ik zou dus zeggen 'welkom telefooncentrale ipv vaarwel'
Mogelijke oorzaken en oplossingen.
Freephone Business digitaal is VOIP loopt niet via Wifi alleen op rechtstreekse kabel aansluiting.
Dan heb je het misschien over de VOIP Dect telefoon van Panasonic (de enige die ondertussen ondersteund is).
Dect is ook een vorm van Wifi en heeft dezelfde problemen als Wifi, want dit werkt in dezelfde frequenties. Dus muren, afstanden alle andere gekende problemen.
Is dit aangesloten op je eigen router? Dan is het nodig dat je een router hebt die Qos ondersteunt en dan moet je daar het vast IPadres van de betreffende telefoon (of basisstation) en de nodige poorten voorrang geven op je data verkeer. Maar dit is ook zo met een interne VOIP centrale.
Eventueel de Home gateway van telenet installeren en eigen router eruit gooien.
Gisteren is men het komen oplossen (hoop ik)
Ondertussen heeft dit mij wel €730 aan werkuren, nieuwe routers... gekost. (Gisteren zou gratis geweest zijn) Maar had ik dit dus op voorhand geweten was ik nooit overgeschakeld!
Daar wordt zeker niet duidelijk over gecommuniceerd.