Beantwoorden
Ynka
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Afstandsbediening piept + digibox blokkeert internet

Wij hebben de nieuwe digibox getest sinds oktober vorig jaar en waren daarover zeer tevreden.  Toen er 1 of andere onbekende fout heeft opgetreden werd mij aangeraden om de box te wisselen (februari dit jaar).  Zo gezegd zo gedaan, nieuwe box geïnstalleerd, eentje die ook niet piepte, wat op zich al een verbetering was.

Maar toen begon er andere miserie, om 1 of andere reden vraagt die digibox plots +/- om de 2 weken (eender welk tijdstip) massa's informatie op van internet, waardoor ons internet overbelast wordt en alles uitvalt.  Mijn man heeft daar al voor gebeld, gezien onze firewall konden de medewerkers hem niet uittesten.  Het enige wat we dan kunnen doen is de digibox uittrekken en een half uurtje wachten tot de alles zich terug heeft genormaliseerd en we weer op internet kunnen. Niet handig als je thuis werkt.

 

Gisterenavond wou ik de TV opzetten, de afstandsbediening wou niet mee werken, na wat gegoogle heb ik hem terug kunnen koppelen en toen deed hij het terug.

Nu heb ik hem vandaag al een aantal keren horen piepen/tuuten (het geluid van de aan/uit knop) terwijl alles afstaat???  Heb de TV dan al eens opgezet en terug af, dan was't over voor een uur, en toen begon het weer.  Elk uur piept hij 2 x, wat vraagt hij mij?  Batterijen zijn vorige maand vervangen.

 

Wat deze nieuwe digibox ook doet is plots een aantal kanalen verspringen tijdens het zappen, ik kan in de helft van de tijd geen kanaal verder, dat zijn er gelijk 3, ook heel vervelend.

 

Misschien toch overwegen om de box nog maar eens te wisselen?

0 Likes
3 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Afstandsbediening piept + digibox blokkeert internet

@Ynka 

Ik zou eens proberen met terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Blijven de problemen dan nog kan je best een nieuw exemplaar halen. En dan maar hopen dat de problemen wegblijven.

 

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ynka
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Afstandsbediening piept + digibox blokkeert internet

Fabrieksinstellingen terugzetten is dus niet gelukt.

 

Blijkbaar is het de digibox die piept, elk uur om 10 voor piept hij 3 x op 1 minuut tijd.

Heb nu ook ontdekt dat ik de TV niet meer kan opzetten tesamen met de digibox.  Ik moet nu apart op het tv-knopje drukken.  Heb nog maar eens de afstandsbediening gekoppeld, gaat zonder problemen.  Ook bij de instelling van mijn TV (versterker heb ik niet) staat alles goed, heb die al 2 x opnieuw ingesteld.

Ik kan online nergens terugvinden wat ik nu nog kan proberen.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Afstandsbediening piept + digibox blokkeert internet

@Ynka 

Ik zou hem gewoon vervangen.

Dan weet je ineens waar het probleem zit/zat.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes