Beantwoorden
DIrkDW
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Bestelling tv-box

Vorige week donderdag ben ik langs het Service Center in Bruul te Mechelen geweest om me te informeren om onze 3 digicorders over te zetten naar de nieuwe tv-box.

Ik werd vriendelijk ontvangen en kreeg een (uitzonderlijke) technische uitleg wat er moest gebeuren en was een persoon die duidelijk wist waar hij het over had. Als dat nog niet genoeg was dacht hij mee naar oplossingen voor de netwerkkabels (of powerlines door het ontbreken ervan). Hij wist mij wel te zeggen, door het feit dat er 3 moesten vervangen worden, er een technieker moest langskomen. Kost was € 35 (waarom?) ongeacht het aantal tv-boxen dat je bestelt. Hij wist me ook te zeggen dat dit tot max 2 weken kon duren, kon eerder maar hij zei me dat hij liefst worst case scenario doorgaf, wat ik ook begrijp.

 

Door het feit dat ik nog wat technische zaken moest uitzoeken/testen ben ik eerst dit gaan doen vooraleer de 3 tv-boxen te bestellen. Thuis blijkt alles in orde te zijn en heb ik dus op maandag 7/10 mijn bestelling geplaatst voor 3 tv-boxen. Op de website van Telenet staat vermeldt dat mijn wifi-bereik niet voldoende is en ik er dus gratis powerlines bijgeleverd krijg. Hoe ze dit kunnen weten weet ik niet want ik heb al powerlines maar goed als ze het er gratis bijleveren…. (nog te bekijken of ze effectief bijgeleverd worden EN of ze inderdaad gratis zijn). Bij de bestelling kan je ook aangeven wanneer je wil dat de tv-boxen geleverd worden en dus de technieker moet langskomen om deze te installeren. De vroegste datum was dinsdag 15/10 dus was ik tevreden want dit was (maar) één week na mijn bestelling. Na de bestelling krijg je uiteraard een vriendelijke mail van Telenet om je te bedanken voor de bestelling en dat technieker voorzien is op 15/10 (PM) om de boxen te komen installeren. Ondertussen halve dag verlof genomen op werk zodat ik zeker aanwezig kon zijn bij de levering.

Tot mijn grote verbazing kreeg ik op dinsdag 08/10 ineens een mail dat de bestelling niet kon doorgaan door “technische problemen” en dat de vroegste nieuwe beschikbare datum ineens dinsdag 29/10 was !!!. In dezelfde mail staat da je mag contact opnemen indien deze datum niet past. Dus ik heb inderdaad gebeld met de Helpdesk om uit te vissen wat juist het “technisch probleem” was en waarom dit ook pas 3 weken na mijn bestelling kon plaatsvinden. Voor ik bel doe ik nog een laatste test door zogezegd opnieuw een bestelling in te geven (zonder op laatste te bevestigen) om te kijken of er voor dinsdag 29/10 inderdaad geen beschikbare datums zijn. Ja hoor, alle datums vanaf woensdag 16/10 waren nog beschikbaar (met uitzondering van weekends).

Uiteindelijk dame van Helpdesk gesproken met de vraag wat het “technisch probleem” was. Hierop kon ze me geen enkel antwoord geven en ze zei me dat ook dinsdag 5/11 kon als dinsdag 29/10 niet uitkwam (4 weken na bestelling !!!). Ik zei deze dame dat ik vroeger wou en niet later…. Vermits het hier telkens over dinsdagen ging zei ik dat het ook op een andere dag kon maar blijkbaar zijn alle dagen bezet behalve dinsdagnamiddag, raar….

Toen ik haar confronteerde met het feit dat er nog steeds datums op de website konden ingegeven worden kon ze me uiteraard ook niet antwoorden wat hiervan de reden was en dat ze enkel “beschikbare” datums kon bekijken in hun systeem.

Dit was het einde van het gesprek want ze kon niet meer zeggen…

 

Dus weer een mooi staaltje van hoe de service van Telenet werkt en omgaat met zijn trouwe klanten.

0 Likes
1 reactie
JarneD
Freshman Meerweter
Berichten: 76
Een bus vol! Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig!

Bestelling tv-box

Jammer dat u dan niet gewoon naar dat center teruggeweest bent. Tenslotte hebben zij voor u volledig geïnformeerd en klaarblijkelijk heel goed geholpen. Daar gingen ze direct een datum met u afgesproken hebben en (naar mijn weten) ligt dit dan ook vast. In het slechtste geval heeft u dan ook gewoon daar uw aanspreekpunt. 

 

Edit: die 35 euro is voor de omschakeling naar de TV-box, staat ook los van de technieker die al dan niet langskomt. Iemand die selfstarter kiest, zal die kost ook betalen.

0 Likes