Beantwoorden
FMisplon
Professional Weetjesweter
Berichten: 37
π-DAY! Say what?! On a roll... De 3 wijzen!

Dolby: aan of uit?

Hoi,

 

Moet ik Dolby eigenlijk aan of uit zetten? Ik heb geen geluidsinstallatie/receiver maar wel een recente tv, de samsung MU7000.  In de specs van tv staat: 

  • Dolby Digital Plus: Ja
  • DTS Codec: Ja

Maar geldt dat dat alleen als er een geluidsinstallatie aan vast hangt?

Zo ja, dan kan ik beter dolby deactiveren op tv-box? Want ik heb de indruk dat er met dolby aan een heel heel erg miniscule vertraging op zit waardoor beeld en geluid niet helemaal synchroon zijn... Het is echt heel miniem. Maar ja, als je daar begint op te letten...  

Tags (1)
0 Likes
4 reacties
Ex-Netweter
 

Dolby: aan of uit?

@FMisplon  uitzetten zolang het niet syncroon loopt maar om de maand eens testen tot de bug is opgelost.

Jos

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Dolby: aan of uit?


@FMisplon  schreef:

Hoi,

 

Moet ik Dolby eigenlijk aan of uit zetten? Ik heb geen geluidsinstallatie/receiver maar wel een recente tv, de samsung MU7000.  In de specs van tv staat: 

  • Dolby Digital Plus: Ja
  • DTS Codec: Ja

Maar geldt dat dat alleen als er een geluidsinstallatie aan vast hangt?


Ja (voor zo ver ik weet).


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Dolby: aan of uit?

Voor zover ik weet is er enkel een dolby signaal naar de optische kabel en mogelijk ook op de 'hdmi ret'. 

Ik veronderstel dat de tv een (lichtjes) lager energieverbruik heeft als die instelling op uit staat.

 

0 Likes
ppeter
Freshman Meerweter
Berichten: 61
Goed bezig! π-DAY! Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Dolby: aan of uit?

Naar mijn ervaring kan je deze uit zetten bij het kijken van reguliere tv programma’s, want er zijn nog geen uitzendingen met DD. Hoewel de reciever aangeeft DD+ te ontvangen, gaat het om 2.0! In de US worden al veel series uitgezonden met DD/DD+, maar helaas nog niet in België.

 

Dolby aan:

 

Huren van films met DD via Play More

TV kijken via versterker/receiver, geeft wel een mooi en ruimtelijk geluid via de front speakers (2.0), andere speakers geven alleen lichte ruis

 

Dolby uit:

 

TV kijken via tv

Wanneer je de upmix van je receiver wil gebruiken ( 2.0 >> 5.1/7.1), anders werkt dit niet

Iets met passie voor beeld en geluid.
Movie - Serie - Concert - Music
0 Likes