Beantwoorden
JeroenK
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geluidsinstallatie geluid instellen via TV-Box

Hallo,

 

Een vraag ivm geluid uit de TV-Box.  Ik heb een aparte geluidsinstallatie die ik aangesloten heb op de Audio output van de TV-box (jack 3.5mm output). Met de bijhorende afstandsbediening van de TV-Box kan ik het volume regelen van de TV, maar dat is net niet wat ik wil, aangezien ik dat volume niet gebruik en uit wil laten staan. Ik zou deze volume regeling willen koppelen aan de audio output waar mijn installatie is op aangesloten. Mijn speakers hangen op en is allemaal weggewerkt dus kan niet aan die volume knoppen die daar op staan. 

 

Titel gewijzigd door Lesley1 (mod) | Vorige titel: Geluid TV-Box

Tags (1)
0 Likes
3 reacties
LodeB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Geluidsinstallatie geluid instellen via TV-Box

Dat kan via de instellingen van je TV-box

Ben nu niet thuis maar ik dacht dat je even moeten zoeken naar "Koppelen afstandsbediening"

Dan krijg je de mogelijk om je afstandsbediening te koppelen aan je geluidsinstallatie.

Normaal gezien zoekt de box zelf welke geluidsinstallatie eraan gekoppeld is.

 

Veel succes !!

JeroenK
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geluidsinstallatie geluid instellen via TV-Box

Hallo,

 

Bedankt voor de reactie, ik had deze instelling ook al gevonden, maar dit werkt niet met mijn geluidssysteem. Aan mijn geluidssysteem valt ook geen afstandsbediening te koppelen. Ik zoek een instelling zodat het volume van de jack output op de TV-box te bedienen is met afstandsbediening.

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Geluidsinstallatie geluid instellen via TV-Box

@JeroenK  Het volume van de tvbox apart regelen is niet mogelijk. Je regelt het volume van de tv of van een geluidssysteem dat je aan de tvbox koppelt via hdmi of optische kabel.

 

Wat jij wil kan dus niet.

 

Als je een versterker via de jack 3.5mm aansluit kan je enkel het volume regelen op de versterker zelf.

Heeft je tv geen 3.5mm output waar je de versterker op kan aansluiten? Dan je wel het volume regelen met de afstandsbediening.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.