Beantwoorden
kmichels
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Groen beeld bij opnames en pauzeren

Ik heb de laatste week iets heel raar voor : bij het bekijken van een opname is er alleen een groene achtergrond te zien (ook geen geluid).  Aan m'n TV ligt het niet, want als ik de opname doorspoel zie ik wel de pijltjes.

Ik dacht eerst dat het aan de zender lag, maar vandaag heb ik hetzelfde ook voorgehad bij het pauzeren van het nieuws op VTM (20 minuten pauze).  Als ik terug op op play druk, komt er na de pauze gewoon groen beeld zonder audio.  Als ik daarna met terugkijk TV bekijk, kan ik wel alles zien.

Ik weet dat er geen opnames staan op mijn TV-Box, maar ligt het dan aan de cloud of aan mijn verbinding met de cloud of is het gewoon een bug ?

0 Likes
16 reacties
kmichels
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Groen beeld bij opnames en pauzeren

@Wheng Het ligt echt aan sommige zenders hoor 🙂   Alle zenders gaan perfect, behalve een paar minder populaire (zoals bv History Channel).  

Ik woon in het centrum van een stad en de TN hoofdkabel loopt dus over de voorgevel van de huizen.  Bij mij is er gewoon een gaatje in de voorgevel en een kabel van 40cm (of minder) naar de router.  De TN decoder staat er naast en heeft een kabel +/- 60cm (2 feet) naar de router.  Signaal is supergoed !

Ik heb bijna op elke zender prachtig beeld... behalve op een paar kanalen dus, die altijd wel een probleem geven met blokjes of even een hapering in het geluid.

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Groen beeld bij opnames en pauzeren


@kmichels  schreef:

@Wheng Het ligt echt aan sommige zenders hoor 🙂   Alle zenders gaan perfect, behalve een paar minder populaire (zoals bv History Channel).  

Ik woon in het centrum van een stad en de TN hoofdkabel loopt dus over de voorgevel van de huizen.  Bij mij is er gewoon een gaatje in de voorgevel en een kabel van 40cm (of minder) naar de router.  De TN decoder staat er naast en heeft een kabel +/- 60cm (2 feet) naar de router.  Signaal is supergoed !

Ik heb bijna op elke zender prachtig beeld... behalve op een paar kanalen dus, die altijd wel een probleem geven met blokjes of even een hapering in het geluid.


Zenders liggen op een bepaalde frequentie. Als je op ongeveer alle zenders goed beeld hebt en op enkele niet, dan heb je op die bepaalde frequentie een slecht signaal. Die zenders worden niet met blokjes uitgezonden (uitgezonderd al jaren Blokken op Eén 😉), je ontvangt deze gewoon niet goed.  Slecht signaal op digitale tv = blokjes en/of haperingen.

Hiervoor kan het al voldoende zijn om de coaxkabel tussen het aansluitpunt in de muur en de tvbox eens na te kijken of eventueel te vervangen.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes