24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
Ik heb de laatste week iets heel raar voor : bij het bekijken van een opname is er alleen een groene achtergrond te zien (ook geen geluid). Aan m'n TV ligt het niet, want als ik de opname doorspoel zie ik wel de pijltjes.
Ik dacht eerst dat het aan de zender lag, maar vandaag heb ik hetzelfde ook voorgehad bij het pauzeren van het nieuws op VTM (20 minuten pauze). Als ik terug op op play druk, komt er na de pauze gewoon groen beeld zonder audio. Als ik daarna met terugkijk TV bekijk, kan ik wel alles zien.
Ik weet dat er geen opnames staan op mijn TV-Box, maar ligt het dan aan de cloud of aan mijn verbinding met de cloud of is het gewoon een bug ?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik heb net hetzelfde probleem (ook nieuwe TV Box) bij pauzeren tijdens live geen beeld en geluid meer. Scherm is groen of grijs. Veel opnames mislukken en wanneer je ze wil bekijken is het scherm eveneens groen of grijs zonder audio. Herstart TV Box haalt niks uit.
Ik had dit gisterenavond ook, maar dan bij Terugkijktv. Bij Ter Zake een groen beeld zonder geluid en bij De Afspraak beeld en geluid dat haperde. Ik nam aan dat er met die bepaalde programma's een probleem was maar blijkbaar was dit bij andere programma's ook lees ik nu.
Hier idem.
Paar dagen terug het nieuws even op pauze gezet.
Als ik wilde verder kijken was het groen of grijs beeld.
Gisteren een opname willen bekijken. Terug grijs en groen beeld.
Opname gewist en via terugkijk tv geprobeerd: zelfde resultaat.
Hetzelfde programma via telenettv.be opgezet: geen problemen en perfect beeld.
Als ik dan via telenettv zeg dat hij het verder op de tv-box moet afspelen: groen en grijs beeld
Dat probleem heeft zich gisteren blijkbaar overal voorgedaan op het tv-box platform. Als men dan deze zaken bekeek via telenettv.be kon men wel alles zien.
Telenet heeft wat te herstellen.
@louishufk Gisteren (of eergisteren) was het inderdaad bij pauzeren een probleem. Maar dat probleem met mijn opnames met groen scherm dateert al van een tweetal weken geleden (niet de opname, maar het groen scherm).
Je zou toch verwachten dat ze na 2 weken al op de hoogte zijn van het probleem of dat ze ten minste iets communiceren ?
Hier heeft alles goed gewerkt tot 21/09 (dacht ik). Sindsdien is de modem verschillende keren uit geweest. Het groene (of grijze scherm, want je kan de kleur veranderen met doorscrollen) scherm is gisteren echt doorgebroken voor alles van terugkijktv en opnames van gisteren. Oudere opnames werken wel nog goed. Seffens nog eens testen en reclameren indien niet in orde.
Nog opgemerkt: bij telenettv.be kan je doorscrollen maar de plaats waar je in programma uitkomt klopt ook helemaal niet met wat je op de posters ziet.
@louishufk Hier was het vanaf maandag 21 's avonds ook met pauzeren dat groen/grijze scherm. Maar ergens rond de 14e of 15e deed het probleem zich voor met opnames van een maand geleden. Andere opnames hadden ook blokvorming.
Ik gebruik de TV-Box al van het prille begin (ik was 1 van die groep gebruikers die hem mocht testen vóór de roll out) en hoe langer ik hem gebruik, hoe meer ik met nostalgie terugdenk aan m'n oude digicorder.
Bij de oude digicorder was het eenvoudig : niet opgenomen, dikke pech. Nu mag je gaan zoeken of het probleem aan je verbinding ligt of aan je TV of aan de cloud of aan de server bij TN of...
Soit : het is er niet makkelijker op geworden 🙂
Hey Netweters,
Het klopt dat we hier inderdaad wat hinder mee ervaarden.
Hierdoor kreeg je groen beeld te zien bij opnames, terugkijken en terugspoelen.
Onze collega's hebben dit gisterenavond gedeeltelijk kunnen oplossen, waardoor nieuwe programma's dit niet meer vertonen. Vandaag zullen ze ook zorgen dat de rest van de programma's in orde worden gebracht.
Alvast onze excuses voor het ongemak.
Het was niet alleen gisteren een probleem, vorige week waren we een film aan het bekijken en halverwege was t gedaan , geen internetverbinding 🙄. Een reset gedaan en dan ging het terug.
Het weekend ervoor alle opnames van zaterdag en zondag zogezegd niet opgenomen.....
Gisteren bij terzake enkel een groen scherm, verder niks te zien, bij de afspraak kwam het beeld er dan wel door maar geen klank, reset haalde niks uit 🤨🙄.
Ondertussen wel een mail gekregen dat de tarieven weeral eens omhoog gaan, dat lukt precies wel goed 🤨🤨🤨.
Als jullie zo blijven aanmodderen zal niet allen die tv box maar gans telenet buiten vliegen 😡😡😡
dan is dat precies toch niet goed gelukt 🙄.
Gisteren 2 opgenomen programma's bekeken die haperden, stokten met af en toe een blauw blok tussen......T begint redelijk tegen te steken, de problemen met die tv box 🤔🤨🙄
Een blauw blok ? Da's percies een ander probleem..
Hier werkt alles sinds eergisteren(woensdag) terug normaal. We hebben geen problemen meer met opnames of met pauzeren.
Nu alleen de blokjes nog wegkrijgen bij sommige zenders. Het lijkt wel alsof sommige zenders expres slecht doorgestuurd worden 🙂
@kmichels schreef:Een blauw blok ? Da's percies een ander probleem..
Hier werkt alles sinds eergisteren(woensdag) terug normaal. We hebben geen problemen meer met opnames of met pauzeren.
Nu alleen de blokjes nog wegkrijgen bij sommige zenders. Het lijkt wel alsof sommige zenders expres slecht doorgestuurd worden 🙂
Als je op sommige zenders blokjes hebt kijk je best je coaxkabel na. Aan beide kanten goed insteken en eens draaien. Eventueel eens proberen met een andere antennekabel.
sorry, k was mis, T was uiteraard een groen blok 🙂.
En idd, sedert woensdag zijn alle opnames terug normaal maar die van dinsdag hebben wij niet meer kunnen bekijken. Ze stokten, geluid / beeld viel uit, groene blokken ertussen, ik dacht dat ze dat ook zouden gecorrigeerd hebben, maar nee dus...
K heb ondertussen ook bericht gestuurd naar Telenet en onze verbinding zou dus niet stabiel zijn, er komt dinsdag iemand langs om dat te controleren.
We hebben vandaag trouwens ook al de ganse dag meer geen verbinding dan wel, maar dat zal wel dan de storm liggen zeker 🙄😏