Gelukkig Nieuwjaar!

Onze beste wensen voor iedereen! Hier blikken we even terug naar het afgelopen jaar en kijken we vooral ook uit naar een fantastisch 2026 met jullie op De Netweters.
Beantwoorden
stovalo
Professional Beetjesweter
Dag van de Chocolade Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Instabiele verbinding op TV-box via router

Hallo iedereen,

Sedert vele maanden ervaar ik heel instabiele netwerkverbindingen. Ik verduidelijk: ik heb aan mijn router een powerline switch (TP-Link), een rechtstreekse kabel naar één van de twee tv-boxen, een kabel naar een router op de slaapkamer (TP-Link archer 3200) en een kabel naar een ethernet gigabit-switch (TP-Link PnP). Ik heb dus 2 routers als AP staan, één TP-Link AC en één Linksys 610N (via de Powerline). Sedert zeker 6 maanden gebeurt het volgende: als de ethernet switch insteekt in de router en ik wil een programma terug bekijken op de TV-box, valt het netwerk om de paar minuten uit (rood lichtje op de TV-box). Ontkoppel ik de switch, is er geen probleem meer. Ook met een nieuwe ethernet switch van TP-Link hetzelfde probleem. Als er veel uitgangen aangesloten zijn aan de switch kreeg de HP-printer bijvoorbeeld ook geen correct IP-adres meer. Toen ik deze laatste switch eens instak met een 10-tal uitgangen aangesloten en toen de stroom van de switch instak, viel het volledige netwerk uit. Witte Telenet-Router is reeds een aantal jaren oud. Volgens Telenet bij controle op afstand niets aan de hand. TV-box werd reeds vervangen, doch zonder enige verandering/verbetering. Iemand een idee wat er hier gaande kan zijn? Router versleten?

0 Likes
15 reacties
SallyB
Professional Weetjesweter
Wereld gedichtendag Jij bent af! A born reader! Handje vol!

Instabiele verbinding op TV-box via router

Is hier ooit een oplossing voor gekomen?

0 Likes