Beantwoorden
stovalo
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Dag van de Chocolade Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Instabiele verbinding op TV-box via router

Hallo iedereen,

Sedert vele maanden ervaar ik heel instabiele netwerkverbindingen. Ik verduidelijk: ik heb aan mijn router een powerline switch (TP-Link), een rechtstreekse kabel naar één van de twee tv-boxen, een kabel naar een router op de slaapkamer (TP-Link archer 3200) en een kabel naar een ethernet gigabit-switch (TP-Link PnP). Ik heb dus 2 routers als AP staan, één TP-Link AC en één Linksys 610N (via de Powerline). Sedert zeker 6 maanden gebeurt het volgende: als de ethernet switch insteekt in de router en ik wil een programma terug bekijken op de TV-box, valt het netwerk om de paar minuten uit (rood lichtje op de TV-box). Ontkoppel ik de switch, is er geen probleem meer. Ook met een nieuwe ethernet switch van TP-Link hetzelfde probleem. Als er veel uitgangen aangesloten zijn aan de switch kreeg de HP-printer bijvoorbeeld ook geen correct IP-adres meer. Toen ik deze laatste switch eens instak met een 10-tal uitgangen aangesloten en toen de stroom van de switch instak, viel het volledige netwerk uit. Witte Telenet-Router is reeds een aantal jaren oud. Volgens Telenet bij controle op afstand niets aan de hand. TV-box werd reeds vervangen, doch zonder enige verandering/verbetering. Iemand een idee wat er hier gaande kan zijn? Router versleten?

0 Likes
15 reacties
SallyB
Professional Weetjesweter
Berichten: 26
Wereld gedichtendag Jij bent af! A born reader! Handje vol!

Instabiele verbinding op TV-box via router

Is hier ooit een oplossing voor gekomen?

0 Likes