Beantwoorden
Modigliani
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Kan de TV-box worden aangesloten aan mijn Switch?

Hallo,

Ik overweeg over te stappen naar One for 2. Enkele puntjes zijn nog onduidelijk. Om te beginnen wil ik mijn huidige router (pfsense) switchen en access point behouden dus zal ik een CV8560E nodig hebben naar ik begrepen heb. Kan de TV box nodig voor TV iconic aangesloten worden op de switch die bij mijn TV staat ? Thans kan ik een aantal zenders (Eén, Canvas enz.) ongecodeerd ontvangen. Blijft dat zo met One ?

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: One en ongecodeerde zenders

0 Likes
4 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan de TV-box worden aangesloten aan mijn Switch?

De zenders ontvang je met de coax-kabel. Dit heeft niets te maken met je access points en routers. De coax vertrekt aan de NIU. Je kan de opmerking krijgen dat je zwart kijkt als je geen Iconic tv hebt. Voo enkel de drie VRT-zenders en Vlaamsparlement zal Telenet allicht geen filter komen zetten of het DVB-C signaal.

Modigliani
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Kan de TV-box worden aangesloten aan mijn Switch?

Bedankt voor uw reactie. 

Dus zonder Iconic TV zou men geen recht hebben op de vrij te ontvangen (ongecodeerde) zenders. Ik dacht dat One ook een kabelabonnement inhield en dat iedereen de “openbare omroep” zenders VRIJ kon ontvangen.  Dus zonder Iconic riskeer ik dat Eén en Canvas weggefilterd worden van het DVB-C signaal. 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan de TV-box worden aangesloten aan mijn Switch?

Ik denk niet dat Telenet dat gaat wegfilteren. Ik vermoed dat je die  (de drie VRT zenders en Vlaamsparlement) kan blijven kijken. Oorspronkelijk kon je VRT ook gratis kijken via DVB-T. Toen TV Vlaanderen reklame begon te maken voor hun pakket en de VRT zenders opnam in hun reklame, was er een hele heibel tussen beiden. Uiteindelijk vielen de VRT zenders achter de betaalmuur en werd het een DVB-T2 signaal.

Ik veronderstel dat mede hierdoor zo'n situatie is dat enerzijds is van kijk gerust maar naar de VRT zenders (en Vlaamsparlement), maar anderzijds dat het strikt officieel zwartkijken is.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Kan de TV-box worden aangesloten aan mijn Switch?

Zonder tv-abonnement heb je geen recht op VRT. (VRT ontvangt een kleine vergoeding van Telenet per tv-abonnee.)

Je loopt het risico dat Telenet een filter plaatst.

Maar je kan steeds VRT gratis bekijken via VRT MAX: https://vrtmax.be

 

0 Likes