24751
netweters
|
152344
antwoorden
|
20691
vragen
|
Is er ondertussen al een echte oplossing voor de lipsync-problemen met de TVbox?
Ik heb een Sony Bravia-tv en en sony ht-rt3 soundbar, TVbox>hdmi>TV>hdmi>soundbar.
De synchronisatie van beeld en geluid verloopt bij gebruik van de apps, na een paar minuten merk je het verschil, het wordt erger, en na 15 minuten valt het geluid zowat 30 seconden weg, herneemt met veel vervorming gedurende een 10tal seconden om dan terug on sync te hernemen. Dit herhaalt zich opnieuw, en opnieuw, en opnieuw,...
Bij gewoon tv kijken zit het ook niet juist, je kan corrigeren, maar het verloopt ook weer na een tijdje.
Bij andere bronnen heb ik dit niet, ook niet bij de digicorder die ik had voor de TVbox.
Dolby Digital uitgezet, lipsync niet 100% juist, maar het verloopt niet meer. Alleen, ik wil DD niet uitzetten!
Ik heb ondertussen al een heleboel 'oplossingen' gevonden, maar nog geen die echt werkt.
Help....
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: TVbox en lipsyncproblemen
Het kan mss ergens aan een instelling liggen, maar heb over jaar of 2 terug dit ook paar keer meegemaakt. Heb toen niks veranderd aan settings.
Soms hielp het om toestel ff uit te zetten en weer aan, maar was goed voor even. Uiteindelijk na enkele dagen was dit ineens voorbij telkens. En was ook niet 24/7 aanwezig, maar zelfs op raarste iren na middernacht.
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.
Hoe is het dan gestopt?
Je hebt geen onderdeel veranderd?
Bij mij is het constant.
Erg jammer, zowel geluid als beeld zijn beter met de tv-box.
@Frank72 schreef:
Erg jammer, zowel geluid als beeld zijn beter met de tv-box.
Schijn bedriegt, het is gewoon 4K-upscaling van de Vlaamse kanalen die nog steeds in 1080i uitzenden.
Je Sony-tv kan die beelden ook upscalen (zet je TV-box dan op 1080i-resolutie, het origineel uitgezonden formaat)
De Vlaamse kanalen zenden trouwens geen Dolby uit, dus moet je Dolby op de TV-box uitzetten om synchroon geluid te hebben.
Lip-sync problemen ontstaan trouwens omdat er wellicht 3 toestellen (TV-box, TV en soundbar) aan het origineel signaal "prutsen" zonder van elkaar te weten wat ze doen.
Je moet nu dus drie handleidingen van drie toestellen bestuderen en alle beeld- en geluidsinstellingen begrijpen en aanpassen om het lip-sync probleem op te lossen.
Ja, op de tv werken de apps.
Ik kan deze dus op de tv bekijken, maar dan zit ik nog met hetzelfde probleem voor gewone programma's, uitgesteld kijken, opnames,...
Met coax en een ethernetkabel.
De gewone vlaamse kanalen zenden idd geen dolby uit, maar netflix en streamz dacht ik van wel? En daar is het ook bij.
Ja, Netflix zeker. Je kan al eens uittesten of je Dolby zonder de soundbar synchroon krijgt op je tv-toestel.
Hoe je alles correct configureert, staat in de handleiding van je tv-toestel.
Het eenvoudigste is natuurlijk de Netflix-app op je tv-toestel gebruiken, die is zeker synchroon.
Nope, niks veranderd (in mijn geval dan he) verzetten van 4k naar 1080p of dolby aan of uit op tv gaf toen geen verschil.
Was gewoon paar x een periode.
Op het forum hebben er nog geweest, en die hadden weer wel beter na voorgestelde suggesties op hun pist van wat aan of uit te zetten.
Komt het geluid alleen via je tv er ook uit met lipsync issues? Hdmi kabel al eens gecontroleerd? Die dingen zijn ook erg gevoelig. Kan dit proberen om die eens met een andere hdmi kabel te switchen.
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.
Met een Dlink tussen. Ik dacht daar ook aan, maar de kabel rechtstreeks brengt geen soelaas.
Probleem blijft ook met gebruik van een andere hdmi-kabel ☹️
De synchronisatie van beeld en geluid verloopt bij gebruik van de apps, na een paar minuten merk je het verschil, het wordt erger, en na 15 minuten valt het geluid zowat 30 seconden weg, herneemt met veel vervorming gedurende een 10tal seconden om dan terug on sync te hernemen. Dit herhaalt zich opnieuw, en opnieuw, en opnieuw,...
Deze uitleg doet me denken problemen met frame rate. Ik vermoed dat bv Netfix een andere framerate aanbied dan de frame rate die de TV-box naar de TV stuurt.
Daar de netfix APP en de TV waarschijnlijk verschillende frame rates ondersteunt zou het probleem niet optreden als ge de netfix APP van de TV gebruikt.
De TV heeft dan best geen internet verbinding via WiFi of powerline.