Beantwoorden
Mathuas
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Modem only en TV-Box

Na jaren miserie hadden ze eindelijk mijn Normale modem veranderd door een modem only, Alles wordt nu door mijn eigen routers beheerd en werkt zalig 😄 nu heb ik nog 1 probleem.. ik heb 1 tv met een powerline 😕 deze werkt regelmatig niet, aangezien het huis er al 25 jaar staat heb ik naar elke kamer maar 1 internetkabel, dus het is kiezen of internet aan elk toestel daar dat kan communiceren met mijn thuis netwerk of tv.. want deze heeft een extern IP nodig, zijn er ondertussen modem only's die het volgende ondersteunen

 

-tv box

-speedboost

 

Alvast bedankt!

Dont forget to Like! - Frans Mathias
Shopmanager - Netwerkbeheerder - -Datarecuperatie - PC-Technicus - Smartphones & Tablets
0 Likes
20 reacties
GunterO
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Modem only en TV-Box

@Ex-Netweter 

  1. Veiligheidsoverwegingen (Telenet wil geen TV-Box zonder firewall op internet).
  2. De EMTA modem (CV7160E) gaat er op termijn uit (vervangen door de E-router CV8560E met bridge functie.

Wil dat zeggen dat de firewall nog actief is wanneer de bridge functie actief is?

Dan is het niet echt transparant zoals een modem-only.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Modem only en TV-Box

@GunterO 

Je verbindt je eigen router naar een willekeurige LAN poort op de CV8560E en je geeft het mac adres van de wan poort van je eigen router via mijn Telenet voor de passtrough.

Wil je een TV-Box of Digicorder, die verbind je dan ook met de E-router.

 

De firewall is niet actief op het verkeer bestemt voor het opgegeven mac adres. Het is alsof er een tunnel of brug is tussen het interneet en je eigen router (ik zal het woordje bridge niet gebruiken om sommigen niet tegen het hoofd te stoten).

Ex-Netweter
 

Modem only en TV-Box


@GunterO  schreef:

Heb je dan alle (inkomende) poorten ter beschikking zoals bij modem only?
Ik heb de fixed ip optie, een eigen router/fw, en draai m'n eigen webservices.
Als die bridge mode dezelfde transparantie biedt dan mijn huidige modem only is dat zeer zeker een optie.


Wat betreft IPv4 heeft de bridge functie van de CV8560E  inderdaad100% dezelfde functionaliteit als een EMTA modem.

Wat betreft IPv6 is er wel een verschil:

  • Achter een EMTA modem krijgt de router een  /56 prefix via Ipv6 PD
  • Achter de CV8560E krijgt de router een /60 prefix uit de /56 range van de E-router (maar hiermee zijn er momenteel problemen)

 

GunterO
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Modem only en TV-Box

@Ex-Netweter @janne_man 
Bedankt voor de verduidelijking / uitleg!

Momenteel gebruik ik nog geen ipv6, dus daar geen probleem alvast.

Vervangen ze sowieso mijn CV7160E door een CV8560E als ik een TV box bestel? Of moet ik dat specifiek vermelden? Of kan/mag ik dat eventueel zelf zodat niemand hoeft langs te komen?

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Modem only en TV-Box

@GunterO 

Ruil gewoon om in 'n Telenet center,zonder probleem

Laat 'm daar metteen configureren,bij thuiskomst direct online.

Ex-Netweter
 

Modem only en TV-Box


@robatoras  schreef:

Ruil gewoon om in 'n Telenet center,zonder probleem

Laat 'm daar metteen configureren,bij thuiskomst direct online.


@GunterO  Ik ben het niet altijd eens met @robatoras  maar dit is inderdaad het beste advies 😃.

 

Vraag specifiek naar de "E-router" (CV8560E), maar zorg er wel voor dat ze ter plaatste de drie Mac adressen (HFC, MTA, GW) invoeren in hun systeem, anders krijg je in "Mijn Telenet" de verkeerde modem te zien.

 

Van zodra je thuiskomt kan je via "Mijn Telenet" de Mac passtrough functie activeren, en je bent online met jouw publiek IPv4 adres op je eigen router.

De TV-Box kan je dan best rechtsreeks aansluiten op de CV8560E.

0 Likes