Beantwoorden
Mobi
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Jij bent af! Handje vol! Goed gevonden! Netjes!

Nieuwe TV-box bedienen met Harmony IR Remote?

Hallo, ik overweeg om over te schakelen naar een nieuwe TV-box. Maar is het mogelijk om deze box te bedienen met een Logitech Harmony (touch) IR remote? Ik weet dat de nieuwe box met RF werkt, maar ik zit met ee nhome entertainment system waar alles via een Denon AV receiver loopt. Ik bestuur alles via mijn Logitech Harmony Touch remote, maar die werkt enkel via IR en heb echt geen zin om een nieuwe remote van 150€ te gaan kopen 🙂

 

Ik had in een ander topic gevonden dat je de nieuwe TV-box toch zou kunnen aansturen vir IR, en dat ik de TV-box kan toevoegen als new device door Ziggo als merk en 'mediabox next' als model te kiezen in de Logitech harmony interface, maar ik zou graag bevestiging hebben dat dit inderdaad werkt op deze manier? Alvast bedankt!

The price of freedom is eternal vigilance...
0 Likes
2 reacties
paulus
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Say what?! Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Nieuwe TV-box bedienen met Harmony IR Remote?

Mobi
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Jij bent af! Handje vol! Goed gevonden! Netjes!

Nieuwe TV-box bedienen met Harmony IR Remote?

Ik zal mijn eigen vraag beantwoorden ;-). Het is dus mogelijk om de TV-box via IR te bedienen. Wat goed nieuws is voor iedereen die nog universele remotes gebruikt die enkel op IR werken. Je moet wel het juiste merk en type kiezen voor je tv box. Als je bv een Logitech remote hebt, moet je een nieuw device toevoegen. Als merk kies je niet Telenet maar Ziggo. Als model kies je ‘mediabox next’. 

The price of freedom is eternal vigilance...