Beantwoorden
hvdcrone
Freshman Weetjesweter
Berichten: 21
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Harmony HUB en de nieuwe TV box

Ik vind de nieuwe Telenet TV-box nergens terug in de Harmony HUB lijst van toestellen. Iemand idee welk merk/type ik moet kiezen?

0 Likes
18 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Harmony HUB en de nieuwe TV box

https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-Telenet-TV-box-TV-app/TV-box-amp-universele-Logitech-afstandsb...

Kijk daar eens rond.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
hvdcrone
Freshman Weetjesweter
Berichten: 21
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Harmony HUB en de nieuwe TV box

Daar vind ik het antwoord niet, die "UPC mediabox" vindt mijn Harmony Hub niet terug, wel een andere "UPC box" maar als ik die selecteer, dan werkt die niet. 

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Harmony HUB en de nieuwe TV box

Type eens het merk en model in niet mediabox UPC. Dan zal hij hem wel vinden. Hij staat gekend bij harmony.

Never trust in Dust
0 Likes
neox387
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Topicwurm! π-DAY! Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Harmony HUB en de nieuwe TV box

Arris dcx960

Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Harmony HUB en de nieuwe TV box

@neox387 

Wel,als hij deze gegevens in de harmony invult, zal hij de juiste wel vinden.😉

Never trust in Dust
0 Likes
Ex-Netweter
 

Harmony HUB en de nieuwe TV box

Hallo, als je Arris als merk en DCX960 als type invult werkt alles perfect maar wel enkel infrarood (dus je box moet nog steeds in het zicht staan). Vul je STB / UPC / Mediabox in kan je hem denk ik via RF bedienen, ook een compatibele Harmony remote in bezit hebben natuurlijk (die RF ondersteunt) en indien gewenst in je afgesloten kast plaatsen (sorry, maar dit laatste heb ik persoonlijk niet geprobeerd gezien alles mooi werkt met DCX en mijn box “op” de kast staat)

🙂

BartPe
Experienced Weetjesweter
Berichten: 15
Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Harmony HUB en de nieuwe TV box

Het betreft de Harmony Hub. Volgens mij doet die geen (uitgaande) RF. Tenzij de box toch IR zou aanvaarden?

0 Likes
Tonyvh
Freshman Meerweter
Berichten: 52
Say what?! On a roll... De 3 wijzen! Tien op tien!

Harmony HUB en de nieuwe TV box

Ik werk al sinds december met de hub en de tv-box als arris dcx960 .... en alles werkt prima

Zelfs geen ir-extender nodig (de kast staat open - hub in de kast), maar de televisie staat er boven op

Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Harmony HUB en de nieuwe TV box

Ik heb ook de harmony 950 en ook de HUB. De hub wordt bestuurd met de harmony app op mijn iPhone en deze heeft GEEN infrarood uitgang dus werkt via RF of WiFi.

Never trust in Dust
0 Likes
hvdcrone
Freshman Weetjesweter
Berichten: 21
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Harmony HUB en de nieuwe TV box

Ik slaag er maar niet in, heb een harmony hub dus werkt via rf, en niet infrarood. Iemand nog een tip? Vermoed dat probleem idd zal zitten dat de hub of Harmony Remote geen RF signaal kan uitsturen, en ik dus alsnog via ir zal moeten werken (wat jammer is, want staat in kast)

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Harmony HUB en de nieuwe TV box

@hvdcrone 

Hoe of met wat bedien je uw HUB? Mijn HUB wordt bediend met mijn iPhone via de Harmony app. En ik geloof dat dan de bediening enkel via WiFi gaat. Ben je met uw HUB op hetzelfde netwerk, met dezelfde login ingelogd? Kijk dat eerst eens allemaal na. Je kan Uw HUB ook altijd eens resetten maar dan moet je wel al uw instellingen en bedieningen op uw pc hebben staan. Ik veronderstel dat je toch de harmony software hebt geïnstalleerd op Uw computer? Voor uw Harmony HUB of afstandsbediening heb je een eigen harmony login nodig. Heb je deze gebruikt?

Never trust in Dust
0 Likes
hvdcrone
Freshman Weetjesweter
Berichten: 21
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Harmony HUB en de nieuwe TV box

Probleem is dat mijn Harmony Remote + hub geen RF signalen kan uitsturen, de RF wordt enkel gebruikt om de remote te laten communiceren met de hub, die op zich enkel via ir of wifi kan werken. Maar heb een ir extender geplaatst en dan werkt het wél, enkel jammer dat het niet via rf kan.

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Harmony HUB en de nieuwe TV box

@hvdcrone 

Nogmaals:

je hebt een hub?

je hebt een smartphone?

aub, download de harmony app op je smartphone en log in op je harmony account en dan werkt het wel...

Heb je jou box al kunnen toevoegen nu?

Never trust in Dust
0 Likes
hvdcrone
Freshman Weetjesweter
Berichten: 21
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Harmony HUB en de nieuwe TV box

Yup doe ik ook, ik ben niet bepaald een noob als het op dit soort zaken aan komt, al jaren bezig met home theatre enz. Dus op de smartphone staat de app ook, die gebruik ik trouwens om de hub te configureren. Maar het "probleem" (niet Telenet zijn schuld) is dat de hub zélf geen RF signalen kan uitsturen, enkel wifi/ir. En de TV-Box kan bij mijn weten niet via wifi aangestuurd worden, enkel met de eigen afstandsbediening (rf) of via ir. Dus met de extenders werkt het wel degelijk hoor.

0 Likes