Beantwoorden
HansTerclavers
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Opgenomen serie vs geplande serie

Beste netweters, ik ben de serie "Matroesjka's" aan het opnemen.

 

In het overzicht van reeds opgenomen opnames, kan u zien dat er reeds 6 afleveringen zijn opgenomen (Foto 1). Als ik dan ga naar het overzicht van reeds opgenomen afleveringen, heb ik volgende opmerkingen (Foto 2).

  1. De witte letters zijn niet leesbaar op de gele achtergrond. Voor de zichtbaarheid zou beter gebruikt gemaakt kunnen worden van complementaire kleuren. Op een gele achtergrond blauwe of paarse letters.
  2. De focus komt standaard te liggen op de laatst opgenomen aflevering. In mijn ogen lijkt het me beter dat deze op de eerste niet bekeken aflevering komt te liggen.
  3. De 4 volgende op te nemen afleveringen, van deze en volgende week (aflevering 7 tot 10), staan verkeerdelijk in het overzicht van reeds opgenomen afleveringen.

In het overzicht van geplande opnames, kan u zien dat ik de serie "Matroesjka's" ga selecteren (Foto 3). Als ik daar naar het overzicht van geplande afleveringen ga, heb ik volgende opmerkingen (Foto  4).

  1. Dezelfde opmerking als hierboven in verband met de witte letters op een gele achtergrond.
  2. De focus komt hier wel correct te liggen op de eerste op te nemen aflevering.
  3. De eerste 6 afleveringen die reeds zijn opgenomen, staan hier weer verkeerdelijk in het overzicht van geplande opnames.

Foto [1]_Opgenomen_opnames

[1]_Opgenomen_opnames.jpg

 

Foto [2]_Opgenomen_opnames_-_Matroesjkas

[2]_Opgenomen_opnames_-_Matroesjkas.jpg

 

Foto [3]_Geplande_opnames

[3]_Geplande_opnames.jpg

 

Foto [4]_Geplande_opnames_-_Matroesjkas

[4]_Geplande_opnames_-_Matroesjkas.jpg

 

 

PS: Het scherm om de foto''s te uploaden, is op mijn laptop niet helemaal zichtbaar onderaan (Foto 5). Ik ben helemaal naar beneden gescrolled en toch zijn de begeleidende tekst bij foto 4 en de knop rechts onderaan maar gedeeltelijk zichtbaar.

 

Foto [5]_SchermNietZichtbaarOnderaan

[5]_SchermNietZichtbaarOnderaan.jpg

0 Likes
10 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Opgenomen serie vs geplande serie

denk dat het wel duidelijk is van opnames en welke nog gedaan moet worden, een volledig gevuld rood bolletje is opgenomen afleveringen en een rood cirkeltje is wat nog moet opgenomen worden, 

vergeet niet dat het een cloud opname toestel is en anders werkt dan een toestel met harde schijf waar je uw opnames doet en heel het systeem anders is ook.

zal voor de klanten wat aanpassen worden vrees ik.

 

ook staan er geen teksten in de opgenomen en nog op te nemen balken van de opnames zodat het wel duidelijk is welke aflevering er staat als je er met de balk opstaat.

als je de balk verzet word de witte tekst zwart en is dit dus duidelijk leesbaar.

misschien je ontvanger eens herstarten, is dan kennelijk een foutje bij jou als je de afl tekst in het wit blijf zien.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
HansTerclavers
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Opgenomen serie vs geplande serie

@Master-Magic 

Dat heeft niets met de cloud te maken. Waarom een onderscheid maken tussen opgenomen en geplande opnames, als alles toch door elkaar staat en afgeleid kan worden door een al dan niet rood bolletje?

 

Het probleem met de kleur ligt aan de mindere kwaliteit van mijn fototoestel. De tekst is effectief zwart op een gele achtergrond.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Opgenomen serie vs geplande serie


@HansTerclavers  schreef:

Het probleem met de kleur ligt aan de mindere kwaliteit van mijn fototoestel. De tekst is effectief zwart op een gele achtergrond.


@HansTerclavers, bedankt voor je feedback. Het feit dat je de geplande en reeds opgenomen afleveringen ziet in beide overzichten is geen bug, dit is effectief hoe de nieuwe TV-box werkt. Je kan ze inderdaad onderscheiden door het bolletje vooraan. Of dit nog gewijzigd zal worden, daarover is geen informatie.

 

Dat de focus bij de opgenomen programma's ligt op de recentst opgenomen aflevering is al eens doorgegeven. 

 

En kan je even verduidelijken waar je dan precies witte tekst op gele achtergrond ziet? Ik zie hier geen voorbeeld van in je foto's en hierboven zeg je zelf dat het zwarte tekst op gele achtergrond is. Thanks! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

HansTerclavers
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Opgenomen serie vs geplande serie

@Suzy 

Zoals ik zei... Het probleem met die kleur was een vergissing door de mindere kwaliteit van mijn fototoestel.

 

Toch bedankt voor de opvolging.

HansTerclavers
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Opgenomen serie vs geplande serie

@Suzy 

Wat dan met het probleem van de website? Ondertussen heb ik nog 2 problemen met de website opgemerkt. U kan deze 3 problemen hieronder vinden.

 

[Probleem 1] Het scherm om de foto's te uploaden, is op mijn laptop niet helemaal zichtbaar onderaan (Foto 5). Ik ben helemaal naar beneden gescrolled en toch zijn de begeleidende tekst bij foto 4 en de knop rechts onderaan maar gedeeltelijk zichtbaar.

 

[5]_SchermNietZichtbaarOnderaan.jpg

 

[Probleem 2] En dan heb ik net nu opgemerkt dat er ook een probleem is met het selecteren van de foto's om te worden weergeven in het bericht. Als ik een foto selecteer door er met de muis op te klikken, dan verschijnt er een blauw kader rond deze foto, als indicatie dat deze geselecteerd werd. De blauwe kader is echter groter dan de thumbnail en loopt door tot de helft van de foto er onder. Zie ook wederom dat de knop rechts onderaan niet helemaal zichtbaar is.

 

Probleem kader met 1 rij foto's. De middelste foto is geselecteerd.

SelecterenVanFoto_1.jpg

 

Probleem kader met meer dan 1 rij foto's. De middelste foto bovenaan is geselecteerd.

SelecterenVanFoto_2.jpg


[Probleem 3] Toen ik de foto's wou uploaden, kreeg ik de foutboodschap dat mijn foto te groot was. Deze foutboodschap kwam in een wit kader bovenaan te staan. Het probleem is dat ook het lettertype wit is. Ik heb de tekst moeten selecteren om deze te kunnen lezen.

 

Foutboodschap in lettertype wit in wit kader.
FoutmeldingNietZichtbaar_1.jpg

 

Foutboodschap geselecteerd om te kunnen lezen.

FoutmeldingNietZichtbaar_2.jpg
Groeten, Hans

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Opgenomen serie vs geplande serie

@HansTerclavers, gebruik je toevallig Internet Explorer als browser? Dat raden we namelijk ten zeerste af. Ons community platform werkt niet optimaal samen met Internet Explorer. 

 

De problemen die jij ervaart hebben andere leden me ook nog niet gemeld en ik merk het zelf ook niet op wanneer ik het zelf test. 

 

En indien je toch een andere brower gebruikt, kan je dan even kijken hoe je instellingen staan. Wanneer ik kijk naar de lettergrootte op je screenshots, is dat opvallend groter. Heb je eventueel iets van zoom/vergrootglas aanstaan?


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Opgenomen serie vs geplande serie

in Firefox kan je bv ook uw letter groote groter zetten door rechts onder de % hoger te zetten dan 100% dan krijg je ook grotere lettertype, moest je die browser gebruiken kijk dat dan ook eens na, 

een tip die veel mensen niet weten 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
HansTerclavers
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Opgenomen serie vs geplande serie

@Suzy @Master-Magic 

Ik gebruik inderdaad FireFox. Ik vergroot al mijn veel gebruikte websites aan 110%. Alleen bij netweters.be wordt de pagina niet volledig weergegeven.

0 Likes
HansTerclavers
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Opgenomen serie vs geplande serie

@Suzy 

Vergeet dan ook probleem 3 niet, waarbij een foutboodschap in wit lettertype in een wit kader weergegeven wordt...

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Opgenomen serie vs geplande serie

@HansTerclavers dat ga ik zeker en vast laten nakijken! Bedankt om dat even te melden. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes