Beantwoorden
Jonathan8540
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Nieuwe TV-box geen verbinding met internet CS9996

Beste,

Sinds we de nieuwe TV-box in huis hebben is er niets anders dan problemen om mijn opgenomen programma's te bekijken of om de Spotify en Netflix APP te gebruiken wegens "geen verbinding met internet" = foutcode CS9996

Er is al iemand langsgekomen van Telenet om dit probleem te bekijken en hij zegt dat dit mogelijk aan ons internetkabeltje ligt. Wat heel raar zou zijn want in het verleden hadden we altijd perfect internet op onze oude digibox. Nu krijgen we constant deze foutmelding en ook de WIFI verbinding werkt niet. Wat moeten we nu telkens doen? Wel als deze foutmelding op onze TV komt dan trekken we de stekker eens uit van de TV-box en dan lukt het voor eventjes, want na 5min valt het internet van de TV-box terug uit. Opnieuw moeten we de stekker eens uit de stekker halen van de TV-box. Is echt niet leuk wanneer je een programma aan het bekijken bent of iets wil opnemen. Ik zie op de Telenet community "De Netweters" dat er nog mensen zijn met dit probleem. Graag zou ik een oplossing willen weten en zo niet dan zal ik naar de Telenet shop moeten gaan en mijn TV-box terug willen inruilen tegen terugbetaling voor een oude digibox die wel naar behoren werkt. Ook zit de TV-box ook af en toe eens vast. Graag jullie reactie hierop.

0 Likes
7 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Nieuwe TV-box geen verbinding met internet CS9996

@Jonathan8540 

Uw tv-box gebruikt veel meer het internet als uw digicorder.

Waarschijnlijk zit daar uw probleem. In plaats van uw tv-box om te wisselen tegen de digicorder kan je misschien uw modem eens wisselen tegen een nieuwe. Lukt het dan nog niet kan je de tv-box eens vies bekijken.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jonathan8540
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Nieuwe TV-box geen verbinding met internet CS9996

Beste, wij hebben reeds een splinternieuwe modem. Mvg

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Nieuwe TV-box geen verbinding met internet CS9996

@Jonathan8540 

Nieuwe modem, nieuwe tv-box, er is niet veel meer te vervangen.

Wat bedoelt men met internetkabeltje? Is dat de kabel van de straat naar de NIU?  Als daar het probleem zit kan men dat van Telenet uit toch controleren. Ook de technieker kon dat uitmeten.

Ik zou eerst contact nemen met de technische dienst van Telenet en uw lijn laten controleren. Als het probleem in uw "internetkabeltje" zit ga je op termijn nog andere problemen tegenkomen. Op alle gebieden, niet alleen tv.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
rikjan
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Nieuwe TV-box geen verbinding met internet CS9996

wii hebben dit ook sinds een tijdje, gisteren klantendienst gebeld hij had nog nooit

van deze foutcode gehoord alles bleek normaal niks fout, heeft update doorgestuurd,

doch daarnet was het terug

weten niet waar het aanligt, dus voorlopig niet opgelost

als dat gebeurd hoor ik het graag

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Nieuwe TV-box geen verbinding met internet CS9996

@Jonathan8540 

Is er ondertussen een oplossing voor uw probleem gevonden?

Laat het hier eens weten.

@rikjanzit met hetzelfde probleem, misschien kan je hem helpen.

Dank


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
rikjan
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Nieuwe TV-box geen verbinding met internet CS9996

Heb de tv box op snelle start gezet, sindsdien is het niet meer gebeurd

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Nieuwe TV-box geen verbinding met internet CS9996

@rikjan 

Ik zou nu je een soort oplossing hebt toch verder zoeken naar een echt goede oplossing. Je kan altijd terugvallen op wat je nu hebt. Hou er wel rekening mee dat het energieverbruik van de tv-box niet daalt bij de instelling: snelle start.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes